■ TÉMA: Boj o talenty Nový pohled na„Boj o talenty".....................................................................12 Vyhrajte válku o talenty...................................................................................18 Globální závod o talenty.................................................................................20 Strategie práce s talenty..................................................................................26 ■ STRATEGICKÝ MANAGEMENT Úskalí veřejného pod n i kání, .tan Urban.....................................................28 Prognostika v podniku,_//ň'S7nc/eta7............................................................31 Inovace napříč odvětvími...............................................................................34 Konflikt! Řešit? Vyřešit? Odstranit? Milan Zelený....................................36 Podnikové občanství, Jaroslav A. Jirásek....................................................40 Total Flow Management, Eudeides Combra,............................................42 Ingrid Haburaiová. ■ EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Vedení firmy v době krize, Oldřich Šuleř....................................................44 Desatero rychlého postupu ke zvládnutí krize,......................................47 Radomír Kolařík Nenechte talent přijít nazmar.......................................................................48 PR a marketing, dvojjediný svět, Ing.Jan Růžička..................................51 Proč marketing? Ing. RadekMaxa................................................................54 Jak na problémy se softwarem?................................................................56 Finanční plánování, Michal Plachý...............................................................58 PIBS reaguje na ekonomickou situaci........................................................61 Řídit lze i internet, Pavel Houser....................................................................62 ■ SPECIÁL: Manažer roku 2008......................................................................64 ■ MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Proč už ne ledová sprcha?...........................................................................84 Vyjednávání v manažerské praxi, Martin Konečný................................86 Využití mediace při vední lidí.......................................................................88 ■ KARIÉRA Knihkupec, Jan Kapoun....................................................................................90 Jaký je váš potenciál pro vedení lidí?.........................................................93 Pavel Náhlovský strana 20 GLOBÁLNÍ ZÁVOD O TALENTY Odborníci se shodují,že takový boj o talenty, jaký dnes zuří na nově vznikajících trzích, ještě neviděli. Ani zavedené firmy s globálními zkušenostmi se nemohou spoléhat na své minulé úspěchy. Výzkumy ukazují, jak přitáhnout a jak si udržet nejlepší zaměstnance. strana 31 PROGNOSTIKA V PODNIKU V souvislosti s hospodářskou krizí provázenou propadem zakázek a ziskovosti podniků rostou pochyby jejich vedení ohledně plánování odbytu, resp. prognózovaní poptávky. V článku jsou shrnuty nejnovější poznatky v této oblasti, nejčastější problémy prognózovaní poptávky v českých podnicích i radyjakje odstranit. strana 44 VEDENI FIRMY V DOBĚ KRIZE Managementy firem si dobře uvědomují, že současnou krizi není možné přežít bez změny chování. Krizové podmínky od manažerů vyžadují zejména jiný způsob řízení a vedení lidí. Zde je několik opatření, na která by se při tom nemělo zapomínat. strana 88 VYUŽITI MEDIACE V MANAŽERSKÉ PRAXI Mají-li manažeři vyhovět dnešním vysokým nárokům nestačí jim pouhé manažerské schopnosti. Žádoucí jsou i dovednosti lídra, jejichž důležitou součástí je medi-ační kompetence. Principy mediace lze jednoduchým způsobem přenést do manažerské praxe.