TEMA: ODCHÁZENI Odcházející CEO.................................................................................................10 Šéf odešel z funkce - a co dál?.....................................................................14 Syndrom odcházejícího spolupracovníka, Jan Purkert....................... 17 Když odcházejí ti nejlepší...............................................................................19 STRATEGICKÝ MANAGEMENT Proč je želva rychlejší než zajíc.....................................................................20 Fraktální firma - odpověď na globální krizi, Stanislav Häuser..........23 Moderní management jakosti......................................................................26 Energetika jako determinant strategie, Petr Schubert..........................27 Temelín: další 2 bloky?.....................................................................................29 Podnikavý stát, Jaroslav A. Jirásek...............................................................30 Skrytí draci...........................................................................................................32 EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Perspektiva profesí v době krize, Jaroslava Rezlerová.........................36 Získejte maximum zoutsourcingu náboru..............................................38 Marketing pomáhá překonat krizi, Ludvík Čichovský............................40 Bankovní klienti a jejich kategorizace, Josef Kapoun............................43 Business v kapse, Jon Čahoun.......................................................................46 Význam mobilních aplikací roste.................................................................48 Dopady krize na trh práce, Jaromír Pohan................................................49 MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI: Vzácné umění učit se z chyb, PavelNáhlovský........................................50 Manažeři selhávají v komunikaci.................................................................52 Hledejte skryté talenty mezi zaměstnanci...............................................53 Jak komunikovat v době recese...................................................................54 Němečtí manažeři si utahují opasky..........................................................55 Jak povzbudit angažovanost........................................................................56 Angažovat seje víc než souhlasit................................................................57 KARIÉRA Světoběžník z Chieti, Jan Kapoun...............................................................58 Stávají se lidé zdravějšími,jsou-li povýšeni?............................................61 Optimismus - klíčová dovednost pro dnešní utlumenou..................62 ekonomiku Neriskujte DVT - dejte si pauzu!..................................................................63 strana 17 SYNDROM ODCHÁZEJÍCÍHO SPOLUPRACOVNÍKA Odchody kvalitních a zkušených pracovníků jsou vcelku běžné, avšak v době krize se jejich četnost zvyšuje. Zásadní otázkou přitom je, jak v podniku předcházet ztrátám znalostí spojených s odchodem klíčových zaměstnanců, nebo jak je alespoň minimalizovat. strana 32 SKRYTI DRACI Loňská olympiáda byla přehlídkou čínských talentů, a to nejen v nejrůznějších sportovních disciplínách. Avšak pokud jde o schopnost přípravy talentů ve sféře byznysu, tam, zdá se, Číňané na zlaté medaile zatím nedosáhli. strana 46 BUSINESS V KAPSE Dnešní zaměstnanci a podnikatelé si svůj business nosí stále s sebou. Pro firmy není problém pořídit svým zaměstnancům mobilní telefon, případně je vybavit PDA nebo smartphonem. E-maily, důležité dokumenty, přístup na web a téměř vše, co mají ve svém desk-topu, může být stále s nimi, ať jsou kdekoliv. Permanentní spojení s podnikovou sítí je pro dnešní práci naprosto nezbytné. strana 54 JAK KOMUNIKOVAT V DOBĚ RECESE Vdobáchjakojetato, kdy lidé mají starost o svou práci a o budoucnost firmy, pro kterou pracují.je obzvlášť důležité umění vedoucích pracovníků komunikovat se zaměstnanci. A to tak, aby se jejich sdělení dostalo bez zkreslení a včas až k dělníkům ve výrobě.