TÉMA: NOVÉ HRANICE SVĚTA Nové hranice světa.............................................................................................12 Je váš globální partner zdravý?.....................................................................16 Globalizace managementu projektů...........................................................17 Jak zvládnout zahraniční misi........................................................................18 Je čas investovat v Africe.................................................................................21 STRATEGICKÝ MANAGEMENT Spotřebitel po recesi.........................................................................................22 Chybí strategie snižování nákladů...............................................................27 Příprava firmy na dobu po krizi, Zdeněk Souček...................................28 Čeští výrobci: mírný optimismus..................................................................31 Jak řídit čekání....................................................................................................32 Procesní řízení na rozcestí, Jan Kalíšek.....................................................35 Heterodoxní ekonomie, Jaroslav A. Jirásek............................................39 Korea -zázrak na řece Han, Viktor Hollmann.......................................40 EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Jak„briefovat" komunikační agenturu, Kristián Hloušek..................44 ISO 20000: Získejte kontrolu, Ivan Volný..................................................46 Jaké služby chtějí zákazníci............................................................................49 Odměny manažerů v roce 2009, Milan Cikánek...................................50 Co nového v oblasti veletrhů........................................................................53 SPECIÁL: FIREMNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Školy byznysu ztrácejí důvěryhodnost.......................................................54 Máte problém s odpovědností?, Michal Henych...................................56 Investujte do lidí..................................................................................................57 Výcviky koučů v prax, Klára Hejdukouá....................................................58 Fakta a mýty v prezentacích...........................................................................60 Jak nejefektivněji studovat management on-line..................................62 Co je špatného na ratingu škol byznysu....................................................63 Jak investovat do rozvoje zaměstnanců, Martin Kaleta.....................64 Co vás na školách byznysu nenaučí............................................................65 MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Elevátor dobrého naladění.............................................................................66 Dilema úspěšných vedoucích........................................................................69 KARIÉRA Abraham Maslow: Motivace a osobnost, Jan Kapoun.........................70 Jack Welch spustil online MBA......................................................................73 Starší zaměstnaci zlepšují vztahy.................................................................74 Správný postup při delegování....................................................................76 Vyhoření není nevyhnutelné.........................................................................77 Cesta na vrchol: chytré vyjednávání...........................................................79 strana 12 NOVÉ HRANICE SVĚTA Světové zpomalení ekonomiky nejenže má větši dopad na ekonomiky rozvinuté než na ty nově se rozvíjející, ale na ty druhé navíc působí jinaká výrazně mění jejich roli v globální ekonomice. Až zpomaleni skončí, nejspíš zjistíme, že se hranice opět posunuly -nečekanými způsoby. strana 22 SPOTŘEBITEL PO RECESI Spotřebitelské chování před recesí bylo v nejrozvinutějších ekonomikách výsledkem více než 15 let nepřetržité prosperity. Nyní však nastalo vystřízlivění. Nákupní chování bude v nejbližší době ovlivňováno kombinací šetrnosti, touhy po jednoduchosti a potlačené poptávky. strana 35 PROCESNÍ ŘÍZENÍ NA ROZCESTÍ Kdo z manažerů dnes neustále nemluví o procesech a jejich řízení, jako by nebyl. S kořeny původně v IT je dnes procesní řízení převažujícím způsobem, jak řídit útvary, firmy, procesy, projekty. Má-li firma nějaký problém, optimalizace procesů bude zaručeně součástí léčebné kůry. strana 77 VYHOŘENÍ NENÍ NEVYHNUTELNÉ K závěru, že syndromu vyhoření se lze vyhnout, došla autorka článku po zevrubném studiu odolnosti špičkových vedoucích pracovníků vůči pracovní zátěži. Na základě svých průzkumů rozlišuje tři typy lidí, přičemž každý z nich vnímá jako zátěžové různé situace.