■ TÉMA: JAK DÁL Nosné myšlenky pro rok 2010.......................................................................12 Předpověď vývoje světa do roku 2025, Zdeněk Souček, Danielo Kořená......................................................................18 Kreativita tržních rebelů, Jaroslav A. Jirásek.............................................23 Strategie pro svět po krizi...............................................................................24 ■ STRATEGICKÝ MANAGEMENT Štíhlá výroba, Jaroslav Herec.........................................................................28 Integrace inovací a znalostí do strategie..................................................31 Spin-off v inovačním ekosystému, Zbyněk Pitra....................................34 Umění, ne věda.................................................................................................39 Moderní konstanty ve strategii, Petr Schubert.......................................42 Audit naruby, Milan Trčka............................................................................44 ■ EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Podmínkou úspěchu je rychlost...............................................................46 Fimy plýtvají prostředky na IT...................................................................50 Přehodnoťte marketing..............................................................................51 Ředitelé jsou optimističtější.......................................................................54 Platy v IT zamrzly a porostou minimálně...............................................56 Zaměstnavatelé omezili benefity..............................................................59 Jsou vaši lidé finančně gramotní?...........................................................60 Desetiletí finanční stability?.......................................................................61 Quo vadis, Business Intelligence, Václav Houser...................................62 ■ SPECIÁL: MANAŽER ROKU...........................................................................64 ■ MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Jak reagovat na krizové situace....................................................................90 Jak se neutopit v záplavě informací............................................................94 Data drtí hlas......................................................................................................96 Co nedělat v nejistých časech.......................................................................97 ■ KARIÉRA Stephen R. Covey: Věrozvěst efektivity, Jan Kapoun..........................100 Jak mohou spolupracovat staří a mladí..................................................104 Anglo-americká vysoká škola slaví 20. výročí.......................................107 ■ PŘÍLOHA: FINANCOVÁNÍ FIREM strana 18 PŘEDPOVĚĎ VÝVOJE SVĚTA DO ROKU 2025 „Mysli dopředu, abys nebyl překvapen." Tato zásada, formulovaná geniálním Tomášem Baťou před desítkami let, platí i v současné superturbulentní době. Dokonce ještě více než dříve. strana 31 INTEGRACE INOVACÍ A ZNALOSTÍ DO STRATEGIE Tradiční přístup ke strategii nebere v úvahu většinu toho, co činí podnik konkurenceschopným. Konkurenceschopnost nespočívá jen v tom, co podnik vyrábí nebo jaké služby poskytuje, ale také v tom, co zná a jak inovuje. Každý z těchto aspektů je třeba hodnotit nejen ve vztahu k vlastnímu podniku, ale i k těm ostatním, kteří bojují na trhu o stejný prostor. strana 51 PŘEHODNOŤTE MARKETING Podniky mohou nyní komunikovat se zákazníky přímo. Musejí proto znovu promyslet a radikálně reorganizovat marketing tak, aby kultivace vztahů se zákazníky měla přednost před budováním a posilováním firemních značek. strana 90 JAK REAGOVAT NA KRIZOVÉ SITUACE Nepříznivé události se na vás řítí ze všech stran. Jak na ně reagujete? Jste rozzlobený a zklamaný a stěžujete si každému, kdo je ochoten naslouchat? Cítíte se deprimovaný a podvedený a smíříte se s tím?