TÉMA: POTOM Jak přežít recesi...................................................................................................10 Krize udělala z firem lepší obchodníky.......................................................14 Nedobytná pevnost klasické ekonomie, Jan Truneček..........................15 Jak dlouho ještě (krize)?, Jaroslav A. Jirásek..............................................20 STRATEGICKÝ MANAGEMENT Vůdcovství v transparentním světě.............................................................22 Charles Darwin a řízení, Jaroslav A. Jirásek................................................26 Myslete mimo hranice firmy...........................................................................27 Evoluce v podnikání, Stanislav Häuser.......................................................28 Proč nejvyšší cena není nejlepší...................................................................30 LEAN jako lék na krizi, Miroslav Bauer.........................................................32 Včas zaznamenat vynořující se trendy........................................................33 EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Oceňování investičních příležitostí, Klára Vydržel, Věra Soukupová....34 Jak zjistit zpětnou vazbu?..............................................................................38 Profesní kvalifikace: Co nabízí český trh?, Helena Hrubešová.............40 Jak motivovat v době krize, Zuzana Čempelová.....................................42 Informace v pohybu, Kamil Pittner.............................................................44 Pirátského softwaru v Česku ubylo.............................................................46 Mít či nemít datové centrum?......................................................................49 SPECIÁL: PLATEBNÍ KARTY Postoj k platebním kartám v regionech....................................................50 Počet padělků stoupá......................................................................................50 Platební karty nabízejí pojištění v nouzi...................................................51 Bezpečnější platební karty v dopravě........................................................51 Do zahraničí letos pojede o 15% lidí méně............................................52 Zásadní změny ve správě dat o kartách....................................................53 MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Odpovědnost manažera.................................................................................54 Rozhodujte s chladnou hlavou....................................................................56 Kreativita podporuje zdraví...........................................................................57 Proč neklademe otázky...................................................................................58 Produktivní networking..................................................................................59 KARIÉRA Rozhovor: Vzbudit v lidech touhu, Jarmila Frejtichová........................60 Kolik skutečně stojí neproduktivní porady, Jan Kapoun.....................64 Jste workholik?..................................................................................................65 Manažeři nezvládají rovnováhu práce a života.....................................65 Společnost vytvářející znalosti, Jan Kapoun...........................................66 Vyhněte se 10 chybám při prodeji firmy..................................................70 Pár tipů pro lepší spánek...............................................................................71 strana 30 PROČ NEJVYŠŠÍ CENA NENÍ NEJLEPŠÍ „Účtujte takové ceny jaké trh unese." To je zásada řady dodavatelů. Jsou přesvědčeni, že cenová politika znamená zjistit, jaká je hodnota nabídky firmy v poměru k nejbližší alternativě, kterou zákazníci mohou zvolit. A potom účtovat relativně co nejvyšší cenu. Praktikovat cenovou strategii tímto způsobem je však zpravidla krátkozraké. strana 38 JAK ZJISTIT ZPĚTNOU VAZBU? Ještě nikdy nebylo tak důležité udržet si stávající zákazníky - je to mnohem levnější než získávat nové. Mnoho firem si dokázalo udržet zákazníky tím, že od nich požadují jednoduchou zpětnou vazbu -a pak zmocňují zaměstnance v první linii, aby na ni rychle reagovali. strana 54 ODPOVĚDNOST MANAŽERA Globální finanční krize otevřela nebývalou diskusi o úloze manažerů. Zatím co diskuse o výkonnosti manažerů, o výši výdělků generálních ředitelů a roli správních rad byly často prudké, pozornost věnovaná otázkám odpovědnosti manažerů byla daleko menší. strana 60 VZBUDIT V LIDECH TOUHU Vítězem letošního ročníku soutěže Manažer roku se stal člověk, o němž mnozí říkali, že tuto cenu měl dostat už dávno. Zbyněk Frolík, ředitel a jednatel firmy Linet, představuje pro řadu lidí prototyp úspěšného českého podnikatele.