TÉMA: SELHÁNÍ Příčiny a důsledky selhání v roli vůdce, Jan Urban................................12 Přiznávejte své chyby......................................................................................14 Jste připraveni odrazit se ode dna?............................................................15 Nejlepší praktiky vás daleko nedovedou..................................................18 STRATEGICKÝ MANAGEMENT Jak změnit firemní kulturu.............................................................................20 Jaká je budoucnost procesního řízení, Endre Tóth................................23 Proč podniky neexperimentují....................................................................27 V Česku přibylo zahraničních živnostníků...............................................27 Fúze a akvizice: jak předejít rizikům, MichalMišun...............................28 Jak zvládnout realizaci strategie.................................................................30 Strategie územního celku, Zuzana Stefanovová, Václav Lednický...33 EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Obchodní tým a výkonnost firmy, Kamil Krč...........................................36 Jak dovést zaměstnance k lepšímu výkonu, Václav Jung....................39 Klíč k úspěšnosti firmy: spokojení zaměstnanci......................................41 Samopochvala nesmrdí, Jan Purkert..........................................................42 Bankovní franchisa: dobrý sluha, špatný pán, Pavel Vosoba..............44 Zpětná vazba od zákazníků..........................................................................45 Insolvenční návrh a zneužití práva, Bohumil Havel...............................46 Úspěšný management technologií............................................................48 Vítězné tažení cloud computingu................................................................49 SPECIÁL: CSR Podniky očekávají od vlády iniciativu.......................................................50 Software od Siemensu hospodaří s energií............................................50 Firemní dárcovství - úsporná cesta...........................................................52 Podpořte obnovu krajiny s ČSOB...............................................................53 SAP pomáhá kontrolovat emise.................................................................53 CSR vyžaduje změnu myšlení, Jakub Vlk..................................................54 CSR je investice, ne mecenášství, Jiří Kukačka........................................54 MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Závistivost škodí vám i firmě........................................................................56 Žádný strach před lítostí..................................................................................60 Kritické myšlení pro lídry 21. století...........................................................61 Pět tajemství velkých inovátorů..................................................................62 Mlčení je nejhorší zpětná vazba..................................................................63 KARIÉRA lacocca: Vlastní životopis, Jan Kapoun.......................................................64 Práce a soukromí: jak je sladit, Iveta Němečková...................................68 Musíme být psychicky odolní?..................................................................69 Manažer a jeho šašek, Jan Purkert..............................................................70 Revoluční koncept programů MBA a LLM...............................................71 PŘÍLOHA: RAKOUSKO: VÝZNAMNÝ PARTNER strana 15 JSTE PŘIPRAVENI ODRAZIT SE ODE DNA? Když se firmy snaží vyhrabat ze dna recese, nestačí, aby jejich lídři připravili „dokonalou" strategii, přikrčili se a čekali, že se -s pomocí trhu - naplní. Je zapotřebí něco jiného: definovat široce strategické směřování, ale zachovat si otevřenost vůči nečekaným příležitostem, které se mohou objevovat. strana 36 OBCHODNÍTÝM A VÝKONNOST FIRMY Jak motivovat obchodní tým ke zvýšení výkonnosti firmy? Tato absurdní otázka odráží smýšlení některých manažerů, kteří veškerou zodpovědnost za prodejní výsledky přisuzují automaticky pouze obchodnímu oddělení. strana 56 ZÁVISTIVOST ŠKODÍ VÁM I FIRMĚ Pokud je závist ponechána bez kontroly vědomí, může sabotovat vaši osobní výkonnost i úspěšnost firmy. V době ekonomické krize a všeobecné nejistoty je toto nebezpečí tím větší. Tuto emoci lze však lze zvládnout a dokonce transformovat v určitou výhodu. strana 70 MANAŽER A JEHO ŠAŠEK Také rádi sledujete pohádky? Právě v pohádkách se šašci objevují nejčastěji. Naopak o někoho, kdo by byl nazýván manažerem, v nich nezavadíme. Proč tedy spojovat manažera se šaškem, má to v moderním světě vůbec nějaký smysl?