TÉMA: Globální strategie a jak je využít, Hana Petrová.....................................10 Subsaharská Afrika rájem investorů...........................................................12 Analytika jako strategické aktivum............................................................13 Jak správně aplikovat strategii, Jiří Beran.................................................15 STRATEGICKÝ MANAGEMENT Jak předcházet nedostatkům v práci, Jan Urban..................................18 Plyšové zvířátko do každé kanceláře?.......................................................20 Maticová organizace podniku......................................................................21 Proč velké firmy ztrácejí talenty..................................................................23 Efektivita produktového managementu, Zuzana Wroblowská........25 Nepříznivý výhled na rok 2012, Jaromír Šindel......................................28 Boj o euro, žonglování s modely, Pavel Houser......................................31 EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Naši firmu začali trestně stíhat, Jan Vidma..............................................34 O privatizaci věznic není zájem...................................................................36 Kritika zaměstnavatele, Ladislava Jasanská, Ondřej Preuss................37 Segmentace trhu, Zuzana Šlapalová Čempelová...................................39 Openspace škodí mozku................................................................................42 Kanceláře pro generaci Y...............................................................................43 Vše, co jste chtěli vědět o e-shopech, Miroslav Uďan..........................44 V pojišťovnictví roste tlak na výsledky......................................................46 CFO a efektivita firemních procesů............................................................47 České IT firmy jsou v zahraničí vidět.........................................................49 Trendy v procesním řízení, Marek Kocan..................................................50 Udři v počtu amerických patentů...............................................................51 SPECIÁL: ENERGETIKA Spotřeba elektřiny v Evropě poroste.........................................................52 Servis pro elektrárny skýtá možnosti, Denisa Ranochová..................54 Solární energie s pečetí kvality....................................................................56 Jste připraveni na uhlíkové účetnictví?....................................................58 „Nezávislá" energie je levnější.....................................................................59 SPECIÁL: BUSINESS INTELLIGENCE Bl míří na mobilní zařízení, Kamil Pittner..................................................60 Poklady hledejte uvnitř firmy, Miloš Uldrich............................................63 MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Dřevo, oheň a kultivace, Jozef Lucký..........................................................66 Multitasking: ano či ne?..................................................................................67 Jako když jdete lesem, Jarmila Frejtichová..............................................68 Pozoruhodný objev v Berkeley....................................................................67 KARIÉRA Harley-Davidson, Jan Kapoun.......................................................................74 strana 15 JAK SPRÁVNĚ APLIKOVAT STRATEGII? Podnik může mít skvěle definovanou strategii, pokud však nezajistí, aby ji zaměstnanci soustavně naplňovali, nemá to velký význam. strana 21 MATICOVÁ ORGANIZACE PODNIKU Jednou z možných organizačních forem podniků působících ve stále složitějším prostředí je maticová struktura. Co to vlastně je, jaká jsou její pozitiva i negativa a jak v ní efektivně pracovat? strana 37 KRITIKA ZAMĚSTNAVATELE Může zaměstnanec beztrestně kritizovat svého zaměstnavatele, nebo je něčím limitován a hrozí mu za kritiku nějaká sankce? Jaké jsou případné hranice svobody projevu v pracovně právním vztahu? strana 68 JAKO KDYŽ JDETE LESEM V rozhovoru s neuropatolo-gem MUDr. Františkem Koukolíkem, DrSc, je řeč nejen o vědě, ale i o tom, co všechno máme zakódované v mozku nebo jak je těžké pijáka Pepsi Coly přesvědčit, aby přešel na Coca Colu.