■ TÉMA: UDRŽITELNOST Imperativ udržitelnosti...........................................................................................10 Vyplácí se být slušný?.............................................................................................13 České firmy začal zajímat udržitelný rozvoj..................................................15 Mezinárodní studie prokázala ekologické výhody vlaků..........................16 Investujte do vězňů.................................................................................................17 ČešiaCSR....................................................................................................................18 Život není jen o penězích, Beatrice Radu.........................................................18 Udržitelnost konečně vstoupila i do ČR, Jaroslava Haid-Járková...........19 ■ STRATEGICKÝ MANAGEMENT Inovace v podmínkách nejistoty, Zbyněk Pitra..............................................20 Vstupte do domu inovací, Igor Hulák, Zdeněk Vaniš....................................23 Jeden krok kupředu, Jaroslav A. Jirásek............................................................24 Jak zabránit nežádoucím aktivitám v práci, Lukáš Přikryl..........................25 Spokojení zaměstnanci jsou produktivní........................................................27 Koktejl z antidepresiv a červeného vína, Pavel Houser...............................30 ■ EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Český zákazník na trhu služeb.............................................................................32 Pověření obchodním vedením, Ladislava Jasanská, Ondřej Preuss........34 Dostaňte uchazeče „ven z krabice"....................................................................37 Kdo jsou to Best Employers, Karel Palata........................................................39 Je nutné si zvykat na špatnou kvalitu IT?, Andrey Koshcheev..................40 Efektivita ukládání dat, Galvin Chang...............................................................42 Data v oblacích a paragrafy v mlze, Richard Otevřel....................................44 ■ MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Pět zbraní proti vyhoření.......................................................................................46 Efektivní týmová spolupráce (3), Zuzana Slapalová-Čempelová.............48 Co nás nejvíc zdržuje při práci, Jan Dvořák.....................................................51 Jak si získat loajalitu zaměstnanců, Petra Kollerová.....................................52 ■ KARIÉRA Amazon.com, Jan Kapoun.....................................................................................54 Jak blufovat při vyjednávání o platu.................................................................60 Jak poznat, že váš partner lže..............................................................................62 strana 13 VYPLÁCÍ SE BÝT SLUŠNÝ? Zákazníci již delší dobu prohlašují, že by platili více za etičtěji vyrobené zboží. Ale dělají to opravdu, když jdou nakupovat? strana 18 ČEŠI ACSR V české společnosti dochází k pozitivnímu vývoji jak ve vnímání významu společenské odpovědnosti firem, tak v chování a postojích lidí k tématům CSR. Češi nejsou lhostejní. A nejlépe je lze přesvědčit činy, konkrétními aktivitami a reálnými výsledky. strana 42 EFEKTIVITA UKLÁDÁNÍ DAT V posledních letech je na trhu úložišť dat patrný zvýšený důraz na efektivitu, který je důsledkem několika souběžných faktorů. Ekonomická recese a nové technologie, které se objevily během několika uplynulých let, daly nový podnět pro hledání efektivních řešení. strana 62 JAK POZNAT, ŽE VÁŠ PARTNER LŽE? Bylo by pro vás užitečné, kdybyste uměli poznat, že se vás někdo snaží obelhat? Určitě ano. Kéž by to bylo tak snadné a jednoznačné, jak se nám snaží namluvit některé příručky. Ale ono není.