NFOGRAFIKA Hamižnost, nevědomost a organizační chaos_4 S čím jsou Češi v práci nespokojení_5 TÉMA: MANAGEMENT JINAK Oddělme zrno od plev, Zdeněk Souček_6 Vyhoďte manažery!_._ 10 Banky jsou vůči start-upům opatrné_ 13 Odkud přijde další vlna růstu měst_ 14 Předvídat budoucnost je těžké. Možná už ne..._ 16 EXEKUTIVNÍ MANAGEMENT Zákazník kupuje díru, ne vrták, Ján Košturiak_ 18 Ďábel je skryt v detailu_._20 Inovace produktu a posílení pozice značky_21 Vývoj produktu a růst firmy_21 Mexiko stojí za to, Karel Havlíček_22 Recenze: Lidé v průmyslovém podniku_._24 Odpovědnosti inženýrů za technické objekty, Jiří Marek_26 Důvěřuj, ale prověřuj, Ján Laika_28 Elektronické důkazy nemusejí vždy stačit, Josef Donát_30 Jak nastavit vnitrofiremní komunikaci, Zuzana Čempelová-Šlapalová_32 Wexler: Štěstí přeje připraveným__34 Moderní metody udržení stávajícího zákazníka, Miloš Uldrich_36 Dobrovolníci: sen každého zaměstnavatele_._38 Olympijská inspirace_39 VĚDA Jak prodat olympiádu, Pavel Houser_._40 MANAŽERSKÉ DOVEDNOSTI Světem hýbe spolupráce_42 PROFIL Migros: Družstevní podnikání po švýcarsku, Jan Kapoun_46 STRATEGICKÝ MANAGEMENT Objevování Ameriky, Alena Breuerová_50 Manažeři a krize, Zbyněk Pitra_56 Nezaměňujme krizi s transformací_._60 Aktuality._._._62 SPECIÁL: ERP Informační systém pomůže, ale lidi neřídí, Kamil Pittner_65 V oceánu informací_68 Sedmkrát plus pro VEMA 4 Cloud, Jaroslav Šmarda_70 SPECIALIT VE ZDRAVOTNICTVÍ Chytřejší zdravotnictví - systémová léčba chytřejšími daty, Matěj Adam_._ 71 Inovace a trendy ve zdravotnictví_._ 74 Nové IT nástroje se prosazují i ve zdravotnictví_75 V PŘÍŠTÍM ČÍSLE NAJDETE Šéf jako dalajláma Brilantní odborník, schopný a úspěšný, je po zásluze povýšen. Všichni očekávají, že jeho vzestupná trajektorie bude pokračovat, ale nestane se tak. Následuje zklamání, a po čase odchod. A jiný případ: na vedoucí místo je dosazen odborně zdatný, ale vcelku nenápadný člověk, protože nikdo lepší nebyl po ruce. A on během krátké doby zazáří. V čem je rozdíl? □sobní cřLe pracovníků Stanovení konkrétních požadavků na práci jednotlivců je jedním z předpokladů úspěšného řízení lidí. Zvyšuje výkonnost, motivaci a samostatnost, podporuje objektivitu hodnocení i odměňování a je důležitým nástrojem rozvoje. Manažeři se přesto jejich stanovení občas brání. Jak by měli nejlépe postupovat? Platební morálka v Česku Hladký průběh plateb je jedním z pilířů fungující ekonomiky. Jestliže si firmy začnou platit se zpožděním a prodlužují splatnosti svých závazků, vyvstává hrozba zpomalení ekonomiky vyvolaná nedostatkem peněz, který může vést až k druhotné platební neschopnosti a bankrotům. České firmy si s platební morálkou příliš těžkou hlavu nedělají. Není divu, že se průměrnou dobou návratnosti pohledávek od vystavení faktury Česko řadí stále mezi země východní Evropy. Vlastníci a manažeři v době recese Před firemním establishmentem vyvstávají dnes četné otázky hamletovské rozpolcenosti: „být či nebýt", „co dělat či nedělat", „riskovat či nikoliv". Tato dilemata nejsou řešitelná jedinou rovnicí, neboť ve.hře je mnoho konstant, proměnných a především neznámých. Rozhodování je obtížné, ale nerozhodnutí může být smrtonosné. Dnes je jedinou jistotou, že netečnost, váhavost, pasivita, alibizmus či zbabělost jsou nejhorším možným řešením.