Zápis IRO 9. 3. 2018 Manuál pro smlouvy: · Zatím jde o návrh manuálu · Není to směrnice, není schválen · Zahrnuje důležité a podstatné věci · Místo memoranda podepisovat LoI, ve věcech kde to není nutné · Celouniverzitní smlouvy se budou podepisovat, jen pokud na tom budou mít zájem min. 3 fakulty, CZS může smlouvy zamítnout o Celouniverzitní smlouvy podepisuje rektor a zveřejnuje RMU · Fakultní smlouvy mají působnost jen na určitou fakultu, fakulta si vyjedná sama, zda jo nebo ne, podepisuje děkan a fakulta zveřejnuje sama, vzory k dispozici – jsou schválené, tzn., že není nutná kontrola, pokud budete mít vlastní BA, musí ho zkontrolovat právník · Memorandum of Uderstanding: víc obecná, méně závazná, nezavazuje nás právně na rozdíl od BA, mělo by být zkontrolováno právním odborem, ten také rozhoduje, zda zveřejnit · Letter of Intent: nezávazné přání, že budeme někdy spolupracovat, vzory k dispozici – jsou schválené, tzn., že není nutná kontrola, · ISoIS: některé fakulty smlouvy poctivě zadávají – pro CZS je takový postup jednodušší pro kontrolu a přehled Veletrhy: · China Edu Expo: o 20. – 21. 10. 2018 Peking o 23. 10. 2018 Chengdu o Organizuje DZS, nahlášen zájem, zatím jen velmi nezávazně, možno zvážit účast · FPP Media Student Fairs: o 15. – 20. 9. 2018 (Bogota, Medellin, Cali) o 19. 9. – 2. 10. 2018 (Recife, Salvador, Sao Paulo, Alphaville, Rio de Janiero, Brasilia, Porto Alegre, Belo Horizonte) o Bývá o ně velký zájem · EHEF v Manile (říjen 2018) · Pokud máte zájem, dejte vědět, ale stánky jsou většinou velmi malé. Takže CZS + 1-2 lidi z fakult. · ESF: I když někdy výsledky nejsou vidět na místě, časem se projeví. ESF chválí veletrhy, zatím jim tato forma propagace funguje výborně – chválí Begin Group veletrhy, vyplatí se i přes vyšší cenu, jelikož jsou přesně zaměřené na oblast studia. Veletrhy pro instituce: · APAIE (Asia-Pacific Association for International Education): Singapur 25. – 29. 03. 2018 – jedou skoro všechny české univerzity, 2-3 hodiny denně + schůzky. LF chce agenta pro Asii a nějakou další spolupráci, pokud máte zájem o něco podobného, dejte včas vědět · NAFSA (National Association of Foreign Student Advisors): 27. - 29. 05. 2018 Philadelphia, US; LF by chtěla agenty a univerzity, opět pokud máte zájem něco domluvit, ozvěte se · EAIE (European Association for International Education): 11. - 14. 09. 2018 Geneva, funguje to velmi podobně jako dva výše zmíněné veletrhy, nejde jenom o Evropu Zdaňování smluv v Aktion a Ceepus: · Způsob vyplácení zaměstnaneckých grantů: o Stipendia, ale pro zaměstnance není možné, je potřeba mít smlouvy · Aktion OK, v Ceepusu je nutné ohlídat, zda jsou smlouvy o zamezení dvojího zdanění · Vždy kontrolovat, jestli jsou smlouvy, pokud ne, musí se zajistit daň – pro další informace se čeká na odpověď od DZS GDPR: · ISoIS se řešit nemusí, vše je ošetřené, jen se nesmí z databáze nic přeposílat nebo zpřístupňovat · Agendy, jenž jsou podle zákona se také nemusí řešit – os. údaje totiž jsou zpracované plně podle zákona · Newslettery/kontakty – je potřeba žádat ZNOVA o souhlas, tzn., že musíme poslat informaci znova o tom, na co jejich mail máme a jak dlouho jej budeme uchovávat v databázi, dále je potřeba tuto informaci doplnit na kartičky pro sbíraní kontaktů na veletrzích – mail budeme uchovávat dva roky, poté se musí smazat · Fotky - zpravodajské a reportážní fotky – v pořádku; portréty/fotokoutek – je potřeba souhlas – tzn. Informovat, proč fotky pořizujeme, jak to budeme používat a jak dlouho uchovávat. Nedoporučujeme dávat fotky „se souhlasem“ na tiskoviny, souhlas lze odvolat. Pokud jsou potřeba fotky na tiskoviny, nebo jinou propagaci, je vždy lepší mít „konkurz“ s „modelkami/ama.“ Fotokoutky a podobné věci stačí oznamovat mailem · Dokumenty z Erasmu uchovávat cca po dobu 7 let, poté je možné archivovat/skartovat. Budeme ale studenty informovat, že materiály uchováváme po dobu 10 let · Kdyby se studenti ptali na svoje osobní údaje, musí prokázat svoji totožnost. Studenti (stejně jako všichni ostatní) mají právo se dotázat jaké údaje a za jakým účelem o nich shromažďujeme. Není ale možné jim sdělovat, jaké údaje máme a na co je uchováme, pokud nejsou schopní se prokázat. V takovém případě stačí: „nemůžeme vám tyto informace podat, jelikož vás nemůžeme jednoznačně identifikovat.“ · Bez zvláštního povolení nelze uchovávat zvlášť závazně soukromé věci - například vyznání. (Problematika fotografií, kde je vyznání poznat na první pohled) · Pověřená osoba na MU je prof. PhDr. Josef Krob, CSc. Režim student: · Od 10. 3. přebírá veškerou zodpovědnost CZS · Pokud režim student někdo dělal na fakultě a chtěl by to dělat dál, může s CZS navázat spolupráci · Za každou fakultu bude jedna KO, s kterou se bude režim student řešit · Pravidla z vedení nepřišly a asi nepřijdou, je proto víceméně na CZS, jak si je nastaví · Jak se budou sbírat dokumenty? IS nebo mail? · Přístup k WHED databázi lze na požádáni dodat · Je potřeba si stanovit priority při posílání seznamu Finance: · Peníze na reklamní materiály a tiskoviny v AJ, můžete využít grantu · Využití také na výjezdy mimo EU, vše co je mimo standardní mobility · Pro hostující profesory – primárně utratit peníze z rozvojových projektů, pak lze žádat o podporu z grantu · Je možné využít i na malé procento režie – např. odměny pro oborové koordinátory – nemůžeme proplatit odměny, ale část režie ano · Dvě vnitrofaktury na dvě vnitroobdobí – plány poslat co nejdříve, nejpozději však do 1.5. Martinu Vaškovi · Finální částky se vyfakturují na podzim Další podněty: · V ISu vrátit Exchange studentům informaci, že jsou studenti v prezenční formě – teď tato informace chybí a způsobuje tak nemalé problémy například při vyřizování „šalinkaret,“ jelikož na potvrzení o studiu není automaticky, že studenti jsou v prezenční formě Příští setkání 13.4.2018 - bude výhradně kvůli ISoISu, bude přítomen i Jirka Petrželka. Místo a čas bude upřesněn.