Setkání IRO 14.12.2018 •Orientation Week 2019 •Dotazník v přihlášce v ISu •MKT rozpočet 2019 – portály X veletrhy •Reklamní předměty a jejich čerpání 2019 • Orientation Week 2019 • Dotazník v přihlášce v ISu •Odpovědělo 78 studentů •IS -> Průzkumy -> Výsledky průzkumu •Práva máme Kuba a já J Where did you first learn about Masaryk University? •Educational internet portal (please specify) •Masaryk University social network (please specify) •Recommendation from a friend •Educational trade fair (please specify) •Through an agent (please specify) •Lecture by a teacher from MU, for example at an international conference •Teacher or member of staff in your secondary school or university •Advert or article in the press (please specify) •Advert or article on the internet (please specify) •Other (please specify) • • Comments: •Bachelors Portal •Google search for Universities in Czech Republic •Masterportal.cz •Website and Topuniversities.com •unipage.net •U.S. Department of Education list of foreign schools that are eligible for federal student loans •Mastersportal.eu What was your main reason for applying to Masaryk University? •The range of study programmes •Opportunities for research •The reputation of Masaryk University •On the basis of an interview and discussion with a teacher from MU •An encounter with a specific person – teacher, fellow student, … •Future employment prospects •Previous experience •Student life •Other reason (please specify): • • Comments: •Cheap fees •Masaryk university offers a course that perfectly aligned with what i study in my first degree. •interested about the faculty profile, mass research facility and the course curriculum •The ability to study two and more studies at the same time •I saw how culturally and historically rich Czechia was through the Youtube channel: Honest Guide Was the geographical position of Masaryk University important in your choice? •No •Yes, especially the city of Brno •Yes, especially the region of South Moravia •Yes, especially the Czech Republic •Yes, especially Central Europe • • If yes, why was it important? •Study and employment opportunities •Quality of life and opportunities for recreation •University city •Centre of research and technology •Slavic country •Low cost of living •Good starting point for travel •Personal reasons – specific fellow student, friend, … •Other reason (please specify) • • • • How would you assess the support you received from Masaryk University in the course of the application proces? •I made use in particular of information on the website www.muni.cz •I made use in particular of information on the faculty website •I valued the support I received from university staff • • Comments: •Almost all information relating to the program and course are on-line. I like the information displayed in the University website is of absolute importance both to future as well as current students. •The admission process was quite simple and direct. Good one. •Very good and user friendly website •the feedback system is awesome, and range of courses •I admire the support and the mode of operations •I appreciate the help of your staff during the online application especially Klára. Thank you MKT rozpočet 2019 – portály X veletrhy •Portaly •Studyportals 12 000 EUR – (400€ provize) - 312 000,- Kč •ISAS 10 500 EUR - (12 měsíců, po vyčerpání 100 prospect students dřív než po 12 měsících, jede kampan na jejich microsite dál, bez provize) • 273 000,- Kč •Keystone 22 440 EUR – Geo-targeting 10 země, 25 program • 583 440,- Kč Veletrhy •Begin Group x 1 570,00 € 40 820,- Kč •Vietnam •Hanoi •Ho Chi Minh •Thailand •Bangkok •Russia •Moscow •St. Petersburg •Kazan •Ekaterinburg •India •Mumbai •Bangalore Veletrhy •Canada x $1 893,00 43 539,- Kč •Vancouver •Montreal •Toronto •GO-ABROAD x 2 015,00 € 52 390,- Kč •Ghent •Utrecht Rozpočet marketingu •Portály 1 200 000,-Kč •Veletrhy 1 700 000,- Kč •Cestovné 1 500 000,- Kč •Propagační materiály 100 000,- Kč • •Celkem 4 500 000 Kč Reklamní předměty a jejich čerpání 2019 •Dodání koncem ledna 2019 •Možnost druhé objednávky během letních prázdnin na podzimní veletrhy • Tiskoviny – Factsheetů a Exchange listů dostatek, Fakultní listy během ledna, na slohách pracujeme – počty pro vás? •Nelze čerpat RP jako do teď, proto půl/roční plánování dopředu • • • •Rozdáno 3 000ks Mixitů •Dosah událostí 81 600 lidí •Distribuováno 19 055ks tiskovin •Cca 600 návštěvníků Flédy •LCD obrazovky na fakultách •Reklama na Svoboďáku •Hlavní strana muni.cz a muni.cz/en •Tisková zpráva a reportáž na ČT1 •Jingle v Rádiu R • • • AKTION – NOVINKY 2019 Nový systém podávání návrhů: •Veřejná vysoká škola podává jednu žádost o poskytnutí dotace •Návrhy jednotlivých projektů formou příloh žádosti o dotaci – podávají se na CZS/Rektorát • Lhůta pro podání žádosti je: •do 31. 12. 2018 na období realizace projektů od 1. 1. do 31. 12. 2019 •do 15. 4. 2019 na období realizace projektů od 15. 6. do 31. 12. 2019 •do 15. 9. 2019 na období realizace projektů od 15. 10. do 31. 12. 2019 Pokud již byl návrh projektu v roce 2018 s požadavkem na financování v roce 2019 podán, je třeba jej dodat znovu na CZS, neprodleně! Dle výzvy č. 5 AKTION