2010)Anketa k využívání e‐learningu na FI pro studenty (jaro Odpovídá: žena 12 Jak dlouho studujete? muž  98 Odpovídá: Jak dlouho studujete? 5% 1. rok 1. rok 28 11% 25%15% 2. rok 2. rok 27 žena 3. rok 3. rok 16 muž  15% 4. rok 4. rok 16 89% 5. rok 5. rok 17 25% 15% 6. rok a více  6. rok a více  6 Jaký studijní program? bakalářský 79 magisterský 29 doktorský  2 11% 89% Odpovídá: žena muž  25% 25% 15% 15% 15% 5% Jak dlouho studujete? 1. rok 2. rok 3. rok 4. rok 5. rok 6. rok a více  72% 26% 2% Jaký studijní program  studujete? bakalářský magisterský doktorský  problémů) 55% Jak byste ohodnotili svou schopnost pracovat  v prostředí IS MUNI? (1=bez cizí pomoci nezvládám pracovat s IS, 5=IS dobře znám a ovládám bez  problémů) Jak byste ohodnotili svou schopnost pracovat v prostředí IS MUNI? (1=bez cizí pomoci nezvládám pracovat s IS, 5=IS dobře znám a ovládám bez  1 5 2 4 3 2 4 39 5 60 4% 4% 2% 35% 55% Jak byste ohodnotili svou schopnost pracovat  v prostředí IS MUNI? (1=bez cizí pomoci nezvládám pracovat s IS, 5=IS dobře znám a ovládám bez  problémů) 1 2 3 4 5 6% 28% Jakou formu komunikace s vyučujícím preferujete? Není nad osobní konzultaci, byť je  omezena na konzultační hodiny Ideální je, pokud lze komunikovat  mailem Jakou formu komunikace s vyučujícím preferujete? Není nad osobní konzultaci, byť je omezena na konzultační hodiny 7 Ideální je, pokud lze komunikovat mailem 31 Za nejlepší možnou formu považuji diskuzní fórum, nebo chat 5 Za důležité považuji mít možnost vybrat si komunikační kanál dle aktuální po 67třeby  6% 28% 5% 61% Jakou formu komunikace s vyučujícím preferujete? Není nad osobní konzultaci, byť je  omezena na konzultační hodiny Ideální je, pokud lze komunikovat  mailem Za nejlepší možnou formu považuji  diskuzní fórum, nebo chat Za důležité považuji mít možnost  vybrat si komunikační kanál dle  aktuální potřeby  35% 3% 1% Využíváte předmětová diskuzní fóra? Ano, předmětová fóra průběžné  sleduji a aktivně diskutuji Ano, alespoň občas fórum čtu,  sám však (téměř) nediskutuji Využíváte předmětová diskuzní fóra? Ano, předmětová fóra průběžné sleduji a aktivně diskutuji 39 Ano, alespoň občas fórum čtu, sám však (téměř) nediskutuji 67 Rád bych fórum využíval, ale nemám možnost. Vyučující/spolužáci n 3ediskutují Neznám/nepoužívám diskuzní fóra v IS  1 35% 61% 3% 1% Využíváte předmětová diskuzní fóra? Ano, předmětová fóra průběžné  sleduji a aktivně diskutuji Ano, alespoň občas fórum čtu,  sám však (téměř) nediskutuji Rád bych fórum využíval, ale  nemám možnost.  Vyučující/spolužáci nediskutují Neznám/nepoužívám diskuzní  fóra v IS  19% Myslíte si, že je přínosné mít studijní  materiály přístupné elektronicky? Ano, toto je pro mne přínosem,  ideální je jednotná forma  vystavení ISu Ano, je přínosem. Není přitom  Myslíte si, že je přínosné mít studijní materiály přístupné elektronicky? Ano, toto je pro mne přínosem, ideální je jednotná forma vystavení 88 ISu Ano, je přínosem. Není přitom důležité, kde na webu jsou 20 Ne, dávám přednost tištěným materiálům a učebnicím 0 Je mi lhostejné, v jaké podobě jsou k dispozici  0 81% 19% Myslíte si, že je přínosné mít studijní  materiály přístupné elektronicky? Ano, toto je pro mne přínosem,  ideální je jednotná forma  vystavení ISu Ano, je přínosem. Není přitom  důležité, kde na webu jsou 43% Měli jste již možnost v některém z předmětů vyzkoušet  Interaktivní osnovu? Ano, je to vhodný nástroj pro soustředění veškerých  informací a odkazů na jedno místo Ano, ale domnívám se, že by se jeho možnosti ještě  měly funkčně vylepšit/rozšířit Měli jste již možnost v některém z předmětů vyzkoušet Interaktivní osnovu? Ano, je to vhodný nástroj pro soustředění veškerých informací a odkazů na jedno míst 47o Ano, ale domnívám se, že by se jeho možnosti ještě měly funkčně vylepšit/rozšířit 47 Ano, ale vyučující jej použil zcela minimálně, podle toho zatím kvality osnovy nemohu 10 posoudit Ne, zatím jsem se s ním nesetkal.  6 43% 43% 9% 5% Měli jste již možnost v některém z předmětů vyzkoušet  Interaktivní osnovu? Ano, je to vhodný nástroj pro soustředění veškerých  informací a odkazů na jedno místo Ano, ale domnívám se, že by se jeho možnosti ještě  měly funkčně vylepšit/rozšířit Ano, ale vyučující jej použil zcela minimálně, podle  toho zatím kvality osnovy nemohu posoudit Ne, zatím jsem se s ním nesetkal.  7% 14% 12% Pokud jste s IO pracovali, jaké zpracování vám vyhovuje? Osnova pouze odkazuje na uložené materiály, případně další zdroje Součástí osnovy jsou informace o obsahu přednášek a zkoušek,  případně stručný výukový text Pokud jste s interaktivní osnovou pracovali, jaké zpracování vám vyhovuje? Osnova pouze odkazuje na uložené materiály, případně další zdroje 7 Součástí osnovy jsou informace o obsahu přednášek a zkoušek, případně stručný výuk 45ový text Při větším množství materiálu je je vše roztříděno do podosnov 18 Rozbalování podosnov mne nebaví. Ideální je mít vše v jednom bloku oddělené pouze 13 nadpisy Výhrady mám ke ovládání osnovy, připadá mi nepraktické 11 Výhrady mám ke vzhledu/designu osnovy, nelíbí se mi  0 7% 48% 19% 14% 12% Pokud jste s IO pracovali, jaké zpracování vám vyhovuje? Osnova pouze odkazuje na uložené materiály, případně další zdroje Součástí osnovy jsou informace o obsahu přednášek a zkoušek,  případně stručný výukový text Při větším množství materiálu je je vše roztříděno do podosnov Rozbalování podosnov mne nebaví. Ideální je mít vše v jednom bloku  oddělené pouze nadpisy Výhrady mám ke ovládání osnovy, připadá mi nepraktické 63% 2% Využívají vyučující zkoušení/testování pomocí  ISu? Ano, tyto možnosti jsou dostatečně  využívány Ano, ale učitelé této možnosti využívají  zřídka/ne zcela efektivně Využívají vyučující zkoušení/testování pomocí ISu? Ano, tyto možnosti jsou dostatečně využívány 39 Ano, ale učitelé této možnosti využívají zřídka/ne zcela efektivně 69 Ne, s touto aktivitou jsem se během svého studia prakticky nesetka 2l Ne, nevím, že je možné zkoušet/testovat pomocí ISu  0 35% 63% 2% Využívají vyučující zkoušení/testování pomocí  ISu? Ano, tyto možnosti jsou dostatečně  využívány Ano, ale učitelé této možnosti využívají  zřídka/ne zcela efektivně Ne, s touto aktivitou jsem se během  svého studia prakticky nesetkal 25% 2% 1% Vyhovuje vám pravidelné testování přes IS během semestru? Ano, průběžné drobné testy s malou vahou na hodnocení vnímám jako  přínos. Ověřím si, zda jsem pochopil, a motivují ke studiu Ano, ale testy by měly být spíše dobrovolné, bez váhy v hodnocení  předmětu Ne, chci mít možnost připravovat se až před závěrečnou zkouškou Vyhovuje vám pravidelné testování přes IS během semestru? Ano, průběžné drobné testy s malou vahou na hodnocení vnímám jako přínos. Ověřím si, zda jsem pochopil, a m 76otivují ke studiu Ano, ale testy by měly být spíše dobrovolné, bez váhy v hodnocení předmětu 27 Ne, chci mít možnost připravovat se až před závěrečnou zkouškou 2 Ne, protože se mi nelíbí testování na počítači  1 72% 25% 2% 1% Vyhovuje vám pravidelné testování přes IS během semestru? Ano, průběžné drobné testy s malou vahou na hodnocení vnímám jako  přínos. Ověřím si, zda jsem pochopil, a motivují ke studiu Ano, ale testy by měly být spíše dobrovolné, bez váhy v hodnocení  předmětu Ne, chci mít možnost připravovat se až před závěrečnou zkouškou Ne, protože se mi nelíbí testování na počítači   PC? 41% 49% 10% Jakou váhu z hodnocení v předmětu by podle  vás mělo mít zkoušení pomocí PC? Nebránil bych se kompletnímu testování  přes počítač Určitou ano, ale elektronický test by měl  být jen částí hodnocení Žádnou rozhodně dávám přednost Jakou váhu z hodnocení v předmětu by podle vás mělo mít zkoušení pomocí Nebránil bych se kompletnímu testování přes počítač 45 Určitou ano, ale elektronický test by měl být jen částí hodnocení 54 Žádnou, rozhodně dávám přednost ústnímu/písemnému zkoušení  11 41% 49% 10% Jakou váhu z hodnocení v předmětu by podle  vás mělo mít zkoušení pomocí PC? Nebránil bych se kompletnímu testování  přes počítač Určitou ano, ale elektronický test by měl  být jen částí hodnocení Žádnou, rozhodně dávám přednost  ústnímu/písemnému zkoušení  91% 7% 2% Odevzdávali jste v některém z předmětů práce  elektronicky? Ano, k odevzdávání jsem využil Odevzdávárnu v IS Ano, soubory jsme vyučujícímu odevzdali bez využití  ISu (mailem, přes FTP, ...) Odevzdávali jste v některém z předmětů práce elektronicky? Ano, k odevzdávání jsem využil Odevzdávárnu v IS 100 Ano, soubory jsme vyučujícímu odevzdali bez využití ISu (mailem, přes FTP, .. 8.) Ne, ale tuto možnost bych rozhodně ocenil 2 Ne, ale stejně raději odevzdávám práci osobně  0 91% 7% 2% Odevzdávali jste v některém z předmětů práce  elektronicky? Ano, k odevzdávání jsem využil Odevzdávárnu v IS Ano, soubory jsme vyučujícímu odevzdali bez využití  ISu (mailem, přes FTP, ...) Ne, ale tuto možnost bych rozhodně ocenil 47% 16% Domníváte se, že je v rámci výuky na FI dostatečně využíváno  možností elektronické podpory výuky? Ano, s úrovní elektronické podpory výuky (dostupnost materiálů, vystavování známek  apod.) jsem zcela spokojen Domníváte se, že je v rámci výuky na FI dostatečně využíváno možností elektronické podpory výuky? Ano, s úrovní elektronické podpory výuky (dostupnost materiálů, vystavování známek apod.) jsem zcela 51 spokojen Spíše ano, nicméně řada vyučujících bohužel využívá tuto formu výuky stále jen v malém rozsahu 40 Spíše ne, současné možnosti e‐learningu v IS značně převyšují běžné využití na FI 18 Ne, o využití elektronicky podporované výuky se na FI v podstatě nedá mluvit  0 47% 37% 16% Domníváte se, že je v rámci výuky na FI dostatečně využíváno  možností elektronické podpory výuky? Ano, s úrovní elektronické podpory výuky (dostupnost materiálů, vystavování známek  apod.) jsem zcela spokojen Spíše ano, nicméně řada vyučujících bohužel využívá tuto formu výuky stále jen v malém  rozsahu Spíše ne, současné možnosti e‐learningu v IS značně převyšují běžné využití na FI