2011)Anketa k využívání e‐learningu na FI pro studenty (jaro Odpovídá: žena 17 Jak dlouho studujete? muž  128 Odpovídá: Jak dlouho studujete? 15%10% 1. rok 1. rok 22 12% 14% 2. rok 2. rok 25 žena 17% 3. rok 3. rok 31 muž  4. rok 4. rok 33 88% 23% 5. rok 5. rok 20 21% 6. rok a více  6. rok a více  15 Jaký studijní program? bakalářský 83 magisterský 61 doktorský  2 21% 6. rok a více  57% 42% 1% Jaký studijní program  studujete? bakalářský magisterský doktorský  problémů) Jak byste ohodnotili svou schopnost pracovat  v prostředí IS MUNI? (1=bez cizí pomoci nezvládám pracovat s IS, 5=IS dobře znám a ovládám bez  problémů) Jak byste ohodnotili svou schopnost pracovat v prostředí IS MUNI? (1=bez cizí pomoci nezvládám pracovat s IS, 5=IS dobře znám a ovládám bez  1 6 2 2 3 9 4 32 5 97 4% 1% 6% 22% 67% 1 2 3 4 5 6% 28% Jakou formu komunikace s vyučujícím preferujete? Není nad osobní konzultaci, byť je  omezena na konzultační hodiny Ideální je, pokud lze komunikovat  mailem Za nejlepší možnou formu považuji Jakou formu komunikace s vyučujícím preferujete? Není nad osobní konzultaci, byť je omezena na konzultační hodiny 9 Ideální je, pokud lze komunikovat mailem 41 Za nejlepší možnou formu považuji diskuzní fórum, nebo chat 10 Za důležité považuji mít možnost vybrat si komunikační kanál dle aktuální po 86třeby  28% 7% 59% mailem Za nejlepší možnou formu považuji  diskuzní fórum, nebo chat Za důležité považuji mít možnost  vybrat si komunikační kanál dle  aktuální potřeby  40% 1% Využíváte předmětová diskuzní fóra? Ano, předmětová fóra průběžné  sleduji a aktivně diskutuji Ano, alespoň občas fórum čtu,  sám však (téměř) nediskutuji Využíváte předmětová diskuzní fóra? Ano, předmětová fóra průběžné sleduji a aktivně diskutuji 59 Ano, alespoň občas fórum čtu, sám však (téměř) nediskutuji 86 Rád bych fórum využíval, ale nemám možnost. Vyučující/spolužáci n 1ediskutují Neznám/nepoužívám diskuzní fóra v IS  0 61% Ano, alespoň občas fórum čtu,  sám však (téměř) nediskutuji Rád bych fórum využíval, ale  nemám možnost.  Vyučující/spolužáci nediskutují 16% Myslíte si, že je přínosné mít studijní  materiály přístupné elektronicky? Ano, toto je pro mne přínosem,  ideální je jednotná forma  vystavení ISu Ano, je přínosem. Není přitom  důležité, kde na webu jsou Myslíte si, že je přínosné mít studijní materiály přístupné elektronicky? Ano, toto je pro mne přínosem, ideální je jednotná forma vystavení 122 ISu Ano, je přínosem. Není přitom důležité, kde na webu jsou 24 Ne, dávám přednost tištěným materiálům a učebnicím 0 Je mi lhostejné, v jaké podobě jsou k dispozici  0 84% Ano, je přínosem. Není přitom  důležité, kde na webu jsou 59% Měli jste již možnost v některém z předmětů vyzkoušet  Interaktivní osnovu? Ano, je to vhodný nástroj pro soustředění veškerých  informací a odkazů na jedno místo Ano, ale domnívám se, že by se jeho možnosti ještě  měly funkčně vylepšit/rozšířit Ano, ale vyučující jej použil zcela minimálně, podle  Měli jste již možnost v některém z předmětů vyzkoušet Interaktivní osnovu? Ano, je to vhodný nástroj pro soustředění veškerých informací a odkazů na jedno míst 85o Ano, ale domnívám se, že by se jeho možnosti ještě měly funkčně vylepšit/rozšířit 37 Ano, ale vyučující jej použil zcela minimálně, podle toho zatím kvality osnovy nemohu 16 posoudit Ne, zatím jsem se s ním nesetkal.  5 26%11% 4% Ano, ale vyučující jej použil zcela minimálně, podle  toho zatím kvality osnovy nemohu posoudit Ne, zatím jsem se s ním nesetkal.  10% 15% 9% Pokud jste s interaktivní osnovou pracovali, jaké  zpracování vám vyhovuje? Osnova pouze odkazuje na uložené  materiály, případně další zdroje Součástí osnovy jsou informace o obsahu  přednášek a zkoušek, případně stručný  ý k ý t t Pokud jste s interaktivní osnovou pracovali, jaké zpracování vám vyhovuje? Osnova pouze odkazuje na uložené materiály, případně další zdroje 13 Součástí osnovy jsou informace o obsahu přednášek a zkoušek, případně stručný výuk 63ový text Při větším množství materiálu je je vše roztříděno do podosnov 23 Rozbalování podosnov mne nebaví. Ideální je mít vše v jednom bloku oddělené pouze 20 nadpisy Výhrady mám ke ovládání osnovy, připadá mi nepraktické 11 Výhrady mám ke vzhledu/designu osnovy, nelíbí se mi  0 10% 48% 18% 15% 9% Součástí osnovy jsou informace o obsahu  přednášek a zkoušek, případně stručný  výukový text Při větším množství materiálu je je vše  roztříděno do podosnov Rozbalování podosnov mne nebaví.  Ideální je mít vše v jednom bloku  oddělené pouze nadpisy Výhrady mám ke ovládání osnovy,  připadá mi nepraktické 34% 61% 4% 1% Využívají vyučující zkoušení/testování pomocí  ISu? Ano, tyto možnosti jsou dostatečně  využívány Ano, ale učitelé této možnosti využívají  zřídka/ne zcela efektivně Ne s touto aktivitou jsem se během svého Využívají vyučující zkoušení/testování pomocí ISu? Ano, tyto možnosti jsou dostatečně využívány 49 Ano, ale učitelé této možnosti využívají zřídka/ne zcela efektivně 87 Ne, s touto aktivitou jsem se během svého studia prakticky nesetka 5l Ne, nevím, že je možné zkoušet/testovat pomocí ISu  1 34% 61% zřídka/ne zcela efektivně Ne, s touto aktivitou jsem se během svého  studia prakticky nesetkal Ne, nevím, že je možné zkoušet/testovat  pomocí ISu  24% 3% 3% Vyhovuje vám pravidelné testování přes IS během semestru? Ano, průběžné drobné testy s malou vahou na hodnocení vnímám jako  přínos. Ověřím si, zda jsem pochopil, a motivují ke studiu Ano, ale testy by měly být spíše dobrovolné, bez váhy v hodnocení  předmětu Ne, chci mít možnost připravovat se až před závěrečnou zkouškou Vyhovuje vám pravidelné testování přes IS během semestru? Ano, průběžné drobné testy s malou vahou na hodnocení vnímám jako přínos. Ověřím si, zda jsem pochopil, a m 100otivují ke studiu Ano, ale testy by měly být spíše dobrovolné, bez váhy v hodnocení předmětu 35 Ne, chci mít možnost připravovat se až před závěrečnou zkouškou 4 Ne, protože se mi nelíbí testování na počítači  4 70% 3% Ne, chci mít možnost připravovat se až před závěrečnou zkouškou Ne, protože se mi nelíbí testování na počítači   PC? 34% 58% 8% Jakou váhu z hodnocení v předmětu by podle  vás mělo mít zkoušení pomocí PC? Nebránil bych se kompletnímu testování  přes počítač Určitou ano, ale elektronický test by měl  být jen částí hodnocení Žádnou, rozhodně dávám přednost  ústnímu/písemnému zkoušení Jakou váhu z hodnocení v předmětu by podle vás mělo mít zkoušení pomocí Nebránil bych se kompletnímu testování přes počítač 48 Určitou ano, ale elektronický test by měl být jen částí hodnocení 82 Žádnou, rozhodně dávám přednost ústnímu/písemnému zkoušení  12 58% Žádnou, rozhodně dávám přednost  ústnímu/písemnému zkoušení  94% 5% 1% Odevzdávali jste v některém z předmětů práce  elektronicky? Ano, k odevzdávání jsem využil Odevzdávárnu v IS Ano, soubory jsme vyučujícímu odevzdali bez využití  ISu (mailem, přes FTP, ...) Ne, ale tuto možnost bych rozhodně ocenil Odevzdávali jste v některém z předmětů práce elektronicky? Ano, k odevzdávání jsem využil Odevzdávárnu v IS 136 Ano, soubory jsme vyučujícímu odevzdali bez využití ISu (mailem, přes FTP, .. 8.) Ne, ale tuto možnost bych rozhodně ocenil 1 Ne, ale stejně raději odevzdávám práci osobně  0 94% ( p ) Ne, ale tuto možnost bych rozhodně ocenil 51%44% 5% Domníváte se, že je v rámci výuky na FI dostatečně využíváno  možností elektronické podpory výuky? Ano, s úrovní elektronické podpory výuky (dostupnost materiálů, vystavování známek  apod.) jsem zcela spokojen Spíše ano, nicméně řada vyučujících bohužel využívá tuto formu výuky stále jen v malém  h Domníváte se, že je v rámci výuky na FI dostatečně využíváno možností elektronické podpory výuky? Ano, s úrovní elektronické podpory výuky (dostupnost materiálů, vystavování známek apod.) jsem zcela 74 spokojen Spíše ano, nicméně řada vyučujících bohužel využívá tuto formu výuky stále jen v malém rozsahu 64 Spíše ne, současné možnosti e‐learningu v IS značně převyšují běžné využití na FI 7 Ne, o využití elektronicky podporované výuky se na FI v podstatě nedá mluvit  0 51%44% Spíše ano, nicméně řada vyučujících bohužel využívá tuto formu výuky stále jen v malém  rozsahu Spíše ne, současné možnosti e‐learningu v IS značně převyšují běžné využití na FI