http://is.muni.cz/ Informační systém Masarykovy univerzity Co umí náš systém? ■ Správa studia ■ Přijímací řízení ■ E-learning ■ Obchodní centrum ■ Absolventská síť ■ Komunikační a prezentační nástroje Kontakty: iscor@fi.muni.cz http://is.muni.cz/ Informační systém Masarykovy univerzity Co umí náš systém? Kontakty: iscor@fi.muni.cz http://is.muni.cz/ Brozura-nas-system-obalka-FI.indd 1Brozura-nas-system-obalka-FI.indd 1 7.8.2013 10:19:337.8.2013 10:19:33 3 Při přijímacím řízení 4 Při přípravě dalšího akademického roku 3 Při nástupu ke studiu 4 Kolem začátku semestru 5 V úvodních týdnech výuky 5 Během semestru 6 Na konci semestru 7 Na konci studia 7 Po absolvování studia 7 Z hlediska studijního úředníka 8 Z hlediska akademika 10 Po celý rok – nakupovat v Obchodním centru 8 Z hlediska veřejnosti 11 Po celý rok – spravovat dokumenty 9 Po celý rok – mít informace 11 Po celý rok – spravovat přístupy a individuální nastavení 10 Po celý rok – drilovat znalosti 12 Po celý rok – evidovat, sledovat a být aktivní 13 Po celý rok – Úřadovna Informační systém Masarykovy univerzity Co umí náš systém? 14 Po celý rok – další možnosti ■■ sbírat od uchazeče osobní údaje do e-přihlášky ■■ evidovat souhlas uchazeče ohledně elektronické komunikace ■■ pro různé obory sbírat různé rubriky ■■ nedovolit přihlášku podat, dokud není úplná ■■ filtrovat nabídku otevíraných programů/oborů dle různých kritérií ■■ přidělit uchazeči unikátní variabilní symbol pro platbu ■■ zobrazit, že přihláška je školou v pořádku přijata ■■ mít možnost zaplatit více přihlášek najednou ■■ platit ze zahraničí bez bankovních poplatků platební kartou ■■ přímo z přihlášky přejít k jejímu zaplacení v Obchodním centru ■■ převzít platbu z ekonomického systému a spárovat ji ■■ zobrazit uchazeči, zda platba dorazila ■■ zobrazit uchazeči termíny jeho zkoušky ■■ nahlížet do přihlášky – jak dopadla zkouška ■■ vybírat uchazeče dle nejrůznějších kritérií ■■ automaticky zaslat uchazečům dotazník po podání přihlášky ■■ poslat uchazečům hromadný e-mail v HTML formátu ■■ sestavit statistiky, umožnit exporty ■■ vytisknout složku pro přijímací komisi ■■ realizovat přijímací testy (buď skenováním odpovědních archů, nebo vyplněním testu u PC) ■■ zobrazit přijímací test uchazeče (buď sken odpovědního listu, nebo elektronický průchod testem) ■■ zveřejnit zadání přijímacích testů, zobrazit správné odpovědi ■■ zobrazit uchazečům body z přijímacího testu ■■ importovat výsledky zkoušek a další sdělení pro uchazeče ■■ založit hromadně studia ■■ chovat se odlišně v různých bězích přijímacího řízení ■■ evidovat a případně zapsat uchazeče ke studiu náhradního oboru ■■ automaticky dohledávat platby bez nutnosti předložení dokladu o platbě ■■ zapojit se do diskuse s ostatními uchazeči ■■ cvičně skládat přijímací testy z minulých ročníků ■■ sbírat a exportovat údaje pro centrální orgány ■■ přidávat k e-přihlášce potřebné dokumenty v elektronické podobě ■■ zveřejnit uchazečům v e-přihlášce harmonogram přijímacího řízení ■■ vybírat a upravovat studijní plány vybraného studijního programu až do podání přihlášky ■■ aktualizovat osobní a kontaktní údaje elektronicky ■■ naplnit si profil – Osobní stránku – s fotografií ■■ automaticky získat e-mailovou schránku a webový prostor ■■ vybrat si doporučené předměty dle nabídky v šabloně Při přijímacím řízení Při nástupu ke studiu 3Co umí náš systém? ■■ nechat si zasílat změny v hodnocení e-mailem / na mobil ■■ požádat o kolej ■■ požádat o ubytovací stipendium či sociální stipendium s kontrolou splnění požadovaných podmínek ■■ nastavit si číslo účtu pro výplatu stipendií ■■ mít přehled o vyhlášených stipendijních programech ■■ automaticky studentům umožnit přístupy, např. do počítačových učeben ■■ zvolit si přezdívku ■■ přepnout si IS do angličtiny ■■ zdokonalit se v práci s IS prostřednictvím Akademie IS ■■ vytvořit harmonogram semestru ■■ prezentovat harmonogram studia a semestru ■■ vypsat informace ke kurzům ■■ nechat vyučující doplnit předmětové informace ■■ zkontrolovat doplněné informace ke kurzu ■■ omezit zápis do kurzu více způsoby ■■ používat řadu různých prerekvizit při zápisu předmětů ■■ připravovat doporučené plány na průchod studiem (registrační šablony) ■■ vypsat informace ke kurzům ■■ zařadit kurzy do libovolného počtu doporučených studijních plánů (šablon) ■■ opatřovat kurzy libovolnými atributy pro další zpracování ■■ exportovat údaje ve formátu pro sazbu tištěného katalogu ■■ vytvořit seminární skupiny ■■ sdílet kapacitní limit u některých skupin ■■ evidovat složené předměty, jejichž kreditace je dána sloučením několika kurzů ■■ tisknout studijní plány z registračních šablon ■■ evidovat mapy a plánky místností včetně fotografií místností ■■ vyvěsit rozvrh ■■ zaregistrovat si libovolné předměty – projevit o ně zájem ■■ provádět registraci ve vlnách dle „stáří“ studentů ■■ připravit si registrační dávku před vypuknutím registrace ■■ vybírat předměty na základě úspěšnosti, statistik, referencí a zajímavosti předmětu z ankety ■■ požádat vyučujícího o výjimku (nesplňuje-li student podmínky registrace) ■■ zapsat se do dalšího semestru ■■ zadat individuální studijní plán pro své doktorské studium ■■ zadat semestrální náplň pro své doktorské studium Kolem začátku semestru Při přípravě dalšího akademického roku 4Co umí náš systém? ■■ vybírat si rozvrhové skupiny ■■ používat prerekvizity při přihlašování se do seminárních skupin ■■ soutěžit o nejžádanější rozvrhové skupiny ■■ vytisknout si svůj rozvrh ■■ naimportovat si rozvrh do osobního kalendáře v mobilu či jiné aplikaci ■■ vyměnit si skupinu v „burze seminárních skupin“ ■■ zobrazit si rozvrh na základě zadaných parametrů ■■ zapisovat a rušit si kurzy v době změn v zápisu ■■ požádat o zrušení povinnosti opakovat neúspěšný předmět ■■ automaticky informovat studenty o možnosti podání žádosti o zápis do semestru ■■ vyhledávat předměty v celouniverzitním katalogu předmětů podle mnoha různých kritérií ■■ označovat si zajímavé předměty hvězdičkou ■■ zprovoznit e-learningovou podporu prezenční výuky (e-kurz s interaktivní osnovou, elektronickými testy, odevzdávárnami apod.) ■■ realizovat diagnostický test na PC, např. pro rozdělení do skupin ■■ vyvěsit nejrůznější typy studijních materiálů ■■ archivovat hromadné dopisy ve studijních materiálech ■■ informovat studenty hromadným e-mailem o organizaci předmětu ve studijních materiálech ■■ dohledat informace, které byly poslány studentům kurzu před přihlášením se do něj ■■ vybrat si téma práce, referátu, skupinového projektu ■■ nechat studenty navrhnout téma práce, referátu, skupinového projektu ■■ automaticky zasílat informační e-maily v případě přihlášení/odhlášení studenta ze seminární skupiny učitelem ■■ mít ke každému studentovi aktuální individuální informace relevantní k výuce v daném předmětu (hodnocení v poznámkových blocích, soubory odevzdané v odevzdávárně, splněné odpovědníky atd.) ■■ průběžně studenty hodnotit ■■ poskytovat studentům zpětnou vazbu k výuce (slovní hodnocení, komentáře, statistiky, grafy) ■■ přidělovat body (i uživatelem definovaným způsobem výpočtu) ■■ sumarizovat body s automatickým přepočítáváním ■■ organizovat projekty, seminární práce, týmové aktivity ■■ sbírat/odevzdávat úkoly elektronicky ■■ nastavovat a využívat synchronizaci studenty odevzdaných souborů v odevzdávárně a v lokálním úložišti ■■ kontrolovat, zda odevzdané práce nejsou plagiátem ■■ procvičovat pomocí různých typů testů Během semestru V úvodních týdnech výuky 5Co umí náš systém? ■■ používat testové otázky propojené na Maplenet nebo jiný externí server ■■ používat otázky, v nichž jako součást zadání jsou videa či audia ■■ exportovat odpovědi studentů z odpovědníku a umožnit tisk / další zpracování ■■ používat otázky, ve kterých jsou interaktivní prvky v obrázcích ■■ ověřit si chování e-learningu pod konkrétní cizí identitou – z pohledu studenta ■■ zobrazit si operace studenta v Odevzdávárně ■■ zjišťovat názory studentů pomocí dotazníků ■■ poskytovat spolužákům materiály ke studiu ■■ používat diskusní fórum předmětu ■■ nahlížet ve své Přijímárně do naskenovaných písemek aj. ■■ se získanými body provádět pokročilejší matematické výpočty ■■ vypsat různé série zkušebních termínů – konzultace, polosemestrální písemky, závěrečné testy ■■ evidovat postup práce doktorských studentů (reporty, co udělali za rok, návrhy na vyplnění rubrik) ■■ evidovat publikace a stáže doktorských studentů ■■ evidovat docházku pomocí čipových karet (načítáním studentských čipových karet nebo automaticky z evidence průchodů přístupovými body) ■■ kontrolovat pokrok v průchodu interaktivní osnovou předmětu ■■ sestavit si plán průchodu studiem (předměty) tak, aby byly splněny požadavky nutné pro jeho úspěšné ukončení ■■ použít vzájemné hodnocení prací (Peer Assessment) ■■ vypsat zkušební termíny ■■ synchronizovat všechny termíny zkoušek a přihlašování se na ně v případě, že má student více studií v jednom období ■■ nedovolit studentům přihlásit se na víc než jeden řádný termín ■■ hlídat splnění podmínek pro přihlášení se ke zkušebnímu termínu ■■ umožnit studentům výměnu zkušebních termínů v „burze zkušebních termínů“ ■■ naimportovat si termíny zkoušek do osobního kalendáře v mobilu či jiné aplikaci ■■ skenovat, rozpoznávat a automaticky hodnotit písemky ■■ v případě potřeby mít k dispozici nástroje pro hromadnou opravu chyby v zadání testů, v odpovědích, pro korekci bodování a přepočet bodů ■■ zkoušet testem u počítače ■■ zkoušet u počítače odevzdáním souboru ■■ disponovat mechanismy pro prevenci podvodného jednání studentů při elektronickém testování ■■ barevně skenovat a rozpoznávat ručně opravené písemky ■■ realizovat krátké „zahřívací“ nebo „opakovací“ testy (skenovatelné odpovědní archy se zadáním) ■■ hodnotit studenty Na konci semestru 6Co umí náš systém? ■■ slovně i kreditově hodnotit své doktorské studenty ■■ hlídat nepřekročení využití druhých opravných termínů ■■ zvládnout časovou soutěž o lukrativní termíny ■■ kontrolovat včasné zadání známek učitelem ■■ ověřit si splnění podmínky pro postup ■■ požádat o úlevy dle studijního a zkušebního řádu ■■ požádat o neopakování neúspěšných předmětů ■■ anonymně se vyjádřit ke kvalitě výuky ■■ zařadit splněné předměty k jednotlivým oborům dvouoborového studia ■■ hodnotit jazykové předměty dle evropského referenčního rámce ■■ vyhledávat závěrečné práce a jiné objekty dle klíčových slov ■■ zadat hodnocení svého doktorského studia za uplynulý semestr ■■ zadat hodnocení doktorského studenta školitelem ■■ synchronizovat známky jednoho studenta z různých studií v jednom období ■■ sesumarizovat poznámkové bloky s hodnocením do jednoho ■■ automaticky udělit známku na základě složitějšího výpočtu z poznámkových bloků ■■ nastavit speciální výpočty sumarizace poznámkových bloků ■■ tisknout různé výkazy známek, vysvědčení, a to i pro potřeby zahraničních studentů ■■ podat žádost o opravu úspěšného hodnocení předmětu ■■ vytvářet testovací otázky v odpovědnících ve formátu XML ■■ hromadně exportovat odpovědníky do PDF ■■ evidovat nabídku témat závěrečných prací ■■ vybrat si nebo navrhnout téma závěrečné práce ■■ umístit práci do Archivu závěrečných prací ■■ vložit do Archivu posudky, zkontrolovat originalitu práce ■■ zveřejnit závěrečné práce a posudky ■■ požádat o skrytí části závěrečné práce ■■ zkontrolovat si svoje výpůjčky v knihovnách ■■ zkontrolovat si průchod studiem dle přiřazeného studijního plánu (tzv. kontrolní šablony) ■■ zkontrolovat si diplom a Diploma Supplement ■■ zapsat absolventy lékařských oborů do Národního registru zdravotnických pracovníků (NR-ZP) ■■ dostávat novinky o univerzitě e-mailem ■■ být v kontaktu se svými bývalými spolužáky ■■ zveřejnit svůj starý archiv závěrečných prací světu ■■ zapojit se do Absolventské sítě a navazovat další kontakty ■■ oslovovat absolventy s nabídkami ■■ inzerovat zprávy na Vývěsce ■■ aktualizovat údaje o své osobě (jméno, adresa, zaměstnavatel) ■■ doživotně užívat IS vč. e-mailu, svých dokumentů, informací a dalších agend Po absolvování studia Na konci studia 7Co umí náš systém? ■■ evidovat vše, co požaduje matrika studentů a studijní řád ■■ manipulovat se seznamem zaregistrovaných či zapsaných předmětů ■■ hromadně rozdělit studenty do seminárních skupin ■■ doživotně užívat IS vč. e-mailu, svých dokumentů, informací a dalších agend ■■ evidovat údaje o stážích a studijních pobytech ■■ evidovat stipendia ■■ evidovat omluvenky ■■ hromadně vybírat studenty dle desítek kritérií ■■ spravovat studijní data, provádět kontrolu studií ■■ automaticky data kontrolovat ■■ automaticky aktualizovat tituly po ukončení studia ■■ evidovat závěrečnou práci a závěrečnou zkoušku ■■ spravovat studentské průkazy ■■ evidovat revalidační přelepky na ISIC ■■ vydávat revalidační přelepky na základě uhrazení přes Obchodní centrum ■■ poskytovat nejrůznější statistiky ■■ automaticky hromadně ověřit nárok na sociální stipendium a vytvořit předpisy ■■ tisknout sestavy stipendií a exportovat o nich údaje ■■ hromadně kontrolovat objednání a zaplacení kurzů CŽV přes Obchodní centrum ■■ hromadně kontrolovat platby u placené výuky ■■ automaticky zapisovat studenty placené výuky až po zaplacení ■■ spravovat celý proces vyměření poplatků za studium ■■ automaticky přesně určit datum vyměření poplatku za prodlouženou dobu studia ■■ automaticky vystavit plné znění rozhodnutí o vyměření poplatku ■■ provádět hromadnou kontrolu poplatků za studium ■■ evidovat spisy a úkony v Úřadovně ■■ evidovat různé typy úředních úkomů, žádostí, rozhodnutí, elektronicky navázené na papírovou formu ■■ elektronicky vyřizovat žádosti (např. žádost o uznání předmětu v rámci studia na domovské i zahraniční univerzitě) ■■ evidovat meziuniverzitní studium a evropský doktorát ■■ vyhledávat osoby i dle rodných či předcházejících příjmení, přesměrování pošty apod. ■■ evidovat bydliště pomocí tzv. adresních bodů ■■ permanentně archivovat otisk (snapshot) osobních a studijních údajů ■■ tisknout potvrzení o studiu ■■ vyřadit ze studentské ankety předměty, ke kterým není potřeba zpětné vazby ■■ evidovat studijní plán u studenta ■■ hlídat vyplnění tématu studia, přidělení školitele a pracoviště u doktorského studia ■■ kontrolovat školitele, zda zadali hodnocení svých doktorských studentů ■■ spravovat záznam závěrečné práce, např. přebírání, rušení, hodnocení ■■ definovat vedoucí a oponenty včetně osob mimo univerzitu ■■ tisknout posudky závěrečných prací ■■ přidělovat studentovi výjimky pro editaci archivu již převzaté (odevzdané) závěrečné práce ■■ skrýt vybrané části závěrečné práce před ostatními uživateli a světem na základě udělené výjimky ■■ udržovat historii operací pro možnost zpětného dohledání a prokázání ■■ tisknout diplomy, Diploma Supplementy (také dávkové zpracování) ■■ tisknout potvrzení o ukončení účasti v celoživotním vzdělávání ■■ zakládat fakultní stipendijní programy ■■ evidovat změny bankovních účtů studenty ■■ jednotně tisknout zadání státních závěrečných prací (i v angličtině) ■■ vypisovat termíny státních závěrečných zkoušek (vč. hromadného importu či exportu termínů) ■■ organizovat komise či obory k termínům státních závěrečných zkoušek ■■ hromadně přihlašovat studenty k termínům nebo konkrétním časům ■■ vytvářet harmonogram státní závěrečné zkoušky ■■ sbírat údaje pro protokol o státní závěrečné zkoušce ■■ tisknout výkazy o státní závěrečné zkoušce a jiné Z hlediska studijního úředníka 8Co umí náš systém? dokumenty ■■ evidovat studia uskutečňovaná ve spolupráci se zahraniční institucí ■■ poskytovat podporu rozvrháři pro zavádění a export dat, provádění změn v rozvrhu (vč. kontroly kolizí, rezervací), podrobnější evidence rozvrhových informací ■■ kopírovat rozvrh mezi semestry ■■ poskytovat podporu pro výměnu dat s rozvrhovacím systémem Unitime ■■ organizovat státní závěrečné zkoušky (termíny, komise) ■■ evidovat tzv. uznanou dobu rodičovství ■■ poskytovat se souhlasem uživatele status studenta např. pro vydavatele studentských karet anebo dopravní podnik (za účelem poskytnutí slev) ■■ podporovat institucionální akreditace a vnitřní evaluace studijních programů ■■ evidovat svoje publikace, exportovat je a tisknout jejich seznamy, doplnit je do svého životopisu ■■ poskytnout svoje údaje do podkladů akreditačního procesu ■■ připravit podklady pro akreditační materiály ■■ publikovat výuková díla na Elportálu v oblasti publikací ■■ hromadně zpracovávat, editovat a organizovat publikační záznamy včetně plných textů (podpora automatického načtení záznamu z citační databáze Web of Science (WoS)) ■■ vykazovat publikační záznamy do RIVu a provádět kontroly, které RIV požaduje ■■ zpřístupňovat metadata a plné texty publikací v univerzitním repozitáři a Repozitar.cz ■■ evidovat svoje životopisy v libovolných jazycích ■■ prohlédnout zveřejněné životopisy jiných osob ■■ kategorizovat publikace pomocí mechanismu soukromých a veřejných štítků ■■ vyhledávat v publikačních záznamech podle rozsáhlé škály kritérií a v publikační bázi NK ČR (Národní knihovny) ■■ spravovat citační seznamy ■■ analyzovat počty druhů publikací jednotlivých autorů, pracovišť a jiných publikačních seznamů ■■ odkazovat se na publikační záznamy pomocí permanentního URL ■■ přiřazovat publikace k interním projektům ■■ eliminovat duplicitní publikační záznamy ■■ vyhlašovat grantové programy, sbírat přihlášky a hodnotit je ■■ požádat o zaměstnaneckou kartu nebo ITIC ■■ pracovat se studenty vybranými podle mnoha kritérií ■■ vyhledávat podobnosti vůči závěrečným a jiným studentským pracím jiných škol ■■ přehlásit studenty mezi seminárními skupinami bez nutnosti předchozího odhlášení ■■ možnost přihlásit/odhlásit studenta k/ze zkušebního termínu bez kontroly ■■ vypisovat/tisknout seznamy studentů, prezenční listiny ■■ zasílat (hromadně) e-maily ■■ vystavovat studijní materiály, distanční opory ■■ sbírat úkoly elektronicky (v Odevzdávárně) ■■ mít přístup k výsledkům evaluační ankety (k předmětu, výuce, souhrnné) ■■ zadávat rozpisy témat k závěrečným pracím, referátům, skupinovým projektům ■■ zpřístupňovat záznamy přednášek ■■ objednat zdravotní prohlídku u závodního lékaře ■■ vyplnit personální list jako podklad pro novou akreditaci ■■ vyplnit hodnocení své akademické činnosti ■■ vyplnit charakteristiku studijního programu, jehož je garantem ■■ editovat studijní plán nového programu jako podklad pro akreditaci ■■ vzdělávat se v online kurzech Z hlediska veřejnosti Z hlediska akademika 9Co umí náš systém? ■■ čerpat informace o oborech (zahrnuje podrobný popis oboru, odkazy na obhájené závěrečné práce, studijní katalog, počet aktivních studentů atd.) ■■ vkládat osobě z univerzity do Úschovny soubory ■■ vyhledávat absolventy, kteří souhlasili se zobrazením svého profilu ■■ prohlížet závěrečné práce ■■ vyhledávat v publikacích a univerzitním repozitáři ■■ nakupovat v Obchodním centru ■■ registrovat se do o e-kurzů přes Facebook nebo Google účet ■■ vložit zprávu na Vývěsku, číst Vývěsku ■■ důležité zprávy z Vývěsky zobrazovat červeně na titulní stránce IS MU ■■ vkládat zprávu do více různých sekcí současně ■■ ignorovat vybrané osoby na Vývěsce ■■ nastavovat doplňující položky k jednotlivým sekcím sloužícím k odběru externím serverem ■■ realizovat informační kampaně, pomocí kterých lze důležité informace lépe zdůraznit a oslovit i specifickou skupinu uživatelů ■■ využít pravý panel titulní strany pro informace o aktuálním dění ■■ využívat pohodlnou a rychlou poštovní schránku s kvalitním antispamem ■■ nastavovat vlastní a veřejné štítky ke zprávám a důležité zprávy si označovat hvězdičkou ■■ vytvářet/přejmenovávat/mazat mailbox přímo z poštovního klienta ■■ pracovat s poštou z více míst zároveň ■■ vyhledávat zprávy podle různých kritérií ■■ definovat automatický podpis pro e-maily ■■ dostávat upozornění na došlé e-maily pomocí SMS ■■ definovat e-mailové složky a sledovat kvóty ■■ bezpečně pracovat s poštou pomocí protokolu SSL nebo TLS ■■ přistupovat k poště přes IMAP a POP3 ■■ využívat jednoduchou verzi pošty pro mobilní zařízení ■■ vypnout antispamový filtr ■■ upozorňovat studenty na závažné studijní povinnosti ■■ založit nové vlákno v diskusním fóru, číst příspěvky v diskusním fóru ■■ zakládat tematická diskusní fóra a tematické vývěsky ■■ zamezovat vybraným osobám přispívat ve svých vláknech v diskusi ■■ zakládat blogy, sdílet blog s více autory ■■ nastavovat přístupová práva blogu obecným systémem práv (studenti předmětu, skupina osob, apod.) ■■ komentovat příspěvky z ostatních blogů ■■ nastavovat štítky zprávám na vývěsce a blogovým příspěvkům ■■ přídávat si diskuse, Vývěsky a blogy mezi sledované ■■ odebírat obsah diskusí, Vývěsky a blogů pomocí RSS ■■ hodnotit příspěvky v diskusích, blozích a na Vývěsce ■■ relaxovat v Plkárně ■■ soustředit na jedno místo aktuální informace z univerzitního prostředí (Život na MU) ■■ vybírat zajímavý obsah cílený na konkrétního uživatele a zobrazovat ho na titulní straně ■■ upozorňovat na titulní straně na důležité blížící se termíny či události ■■ sledovat souhrn aktuálních informací a dění na univerzitě v mobilním zařízení (termíny zkoušek, diskuze, články apod.) Po celý rok – mít informace (Vývěska, pošta, diskuse, blogy) 10Co umí náš systém? ■■ používat aplikaci Dril (pro výuku jazyků, odborných termínů, vzorců apod.) ■■ vybírat si a učit se cizí jazyky z množství učebnic ■■ vytvářet a upravovat vlastní učebnice a nastavovat k nim pokročilá přístupová práva ■■ využít jednoduchý nebo pokročilý import kartiček ■■ přehrávat si výslovnost slovíček ■■ prohlížet si statistiky svého učení ■■ dopředu opakovat slovíčka naplánovaná na příštích pár dní ■■ zakázat kartičky, které se nechci učit ■■ smazat všechna data o učení ■■ nakupovat v Obchodním centru s možností platby kartou ■■ zpracovávat platby v českých korunách i v eurech ■■ mít přehled o svých objednávkách v Obchodním centru včetně jejich stavu a podrobností ■■ nabízet placené služby související s výukou (studia, kurzy, konference, vstupenky) ■■ prodávat e-learningové kurzy do zahraničí ■■ přijímat a automaticky dohledávat běžné typy plateb včetně plateb on-line platební kartou ■■ hromadně plnit nabídku Obchodního centra podle Katalogu předmětů ■■ vkládat publikace do Obchodního centra se zvláštní podporou jejich zobrazení v nabídce ■■ mít k dispozici celou řadu ekonomických nástrojů pro Obchodní centrum ■■ automaticky vystavovat faktury za všechny typy služeb souvisejících s placenou výukou ■■ automaticky účtovat služby s hromadným napojením na účetnictví ■■ mít možnost napojit externí konferenční systém na Obchodní centrum ■■ přijímat a účtovat hotovost pomocí Pokladny Obchodního centra (univerzitní knihovny, konference, muzeum) ■■ dočasně si zálohovat velké soubory v Úschovně ■■ posílat velké soubory přes Úschovnu ■■ synchronizovat soubory a složky v lokálním úložišti a v informačním systému (podpora externí služby ownCloud) ■■ připojovat dokumenty k úkolům ■■ zprovoznit si přímý tisk z IS na lokální tiskárnu ■■ generovat vysoce kvalitní tiskové výstupy včetně podpory cizích abeced ■■ nechat si rozpoznat skenované dokumenty na text pomocí OCR ■■ používat automatické konverze formátů dokumentů v souborovém úložišti Po celý rok – spravovat dokumenty Po celý rok – nakupovat v Obchodním centru Po celý rok – drilovat znalosti 11Co umí náš systém? ■■ vyvěšovat institucionální dokumenty do dokumentového serveru ■■ vyhledat soubory (např. zápisy z jednání kolegií a vedení fakult, vnitřní normy fakult apod.) v dokumentovém serveru pomocí Pořadače dokumentů ■■ využívat výhody systému TeX v rámci tiskového řešení ■■ tisknout na A3, zmenšovat stránky, tisknout brožury ■■ regulovat sofistikovanými způsoby přístup k souborům v úložištích ■■ sledovat oblíbené studijní materiály a složky na dokumentovém serveru pomocí aplikace Události ■■ prohledávat archiv absolventů a závěrečných prací ■■ vracet se ke svým dokumentům a studijním materiálům jako absolvent ■■ vložené video různých formátů převést do podoby spustitelné přímo v prohlížeči s ochranou proti kopírování ■■ sledovat vlastní přístupy do IS ■■ personalizovat si obsah titulní stránky a dalších rozcestníků ■■ zvýrazňovat si odkazy a mít jejich přehled ■■ používat nástroj pro zkrácení a vylepšení dlouhých odkazů ■■ nahrát si sekundární (neoficiální) fotku ■■ odhlásit se z IS bez nutnosti uzavření oken prohlížeče ■■ řídit přístup k souborům, složkám desítkami různých přístupových práv ■■ zablokovat přístup do IS, obnovit přístup absolventa do ISu zodpovězením kontrolní otázky ■■ zvolit okruh osob, kterým budou zpřístupněny vybrané důvěrnější osobní informace (např. rozvrh studenta) ■■ spravovat sekundární hesla pro přihlašování k externím službám (např. do počítačových učeben) ■■ evidovat čipové karty (např. pro řízení přístupu do učeben) ■■ sledovat statistiky přístupů k jednotlivým vystaveným publikacím ■■ zvolit si design titulní strany ■■ spravovat skupiny osob a přístupové body ■■ napojit skupiny osob na externí přístupové kartové systémy ■■ kontrolovat své povolené přístupové body a vypisovat podrobné informace ■■ sledovat historii svých průchodů, zablokování a svých zařazení do skupin ■■ poskytovat účinnou antivirovou ochranu ■■ umožnit režim handicap pro zdravotně postižené studenty ■■ zajišťovat vysokou bezpečnost uložení dat a provádění operací ■■ být v provozu nepřetržitě i během pravidelné údržby, běžných výpadků techniky nebo elektrického proudu ■■ poskytovat dostatečnou odezvu tisícům uživatelů v jeden okamžik ■■ obratem zpřístupnit každou novou verzi nebo opravu chyby bez nutnosti zásahu na straně uživatele ■■ ukládat a zálohovat data automaticky do několika vzdálených lokalit ■■ pravidelně kontrolovat zálohovaná data ■■ kontinuálně optimalizovat aplikace pro stále rostoucí objem dat ■■ předcházet chybám, které by mohly vést k výpadku celého systému ■■ zabezpečit přístup výhradně k údajům, na které má konkrétní uživatel právo ■■ umožnit přístup z libovolného počítače nebo inteligentního telefonu prostřednictvím Internetu ■■ poskytovat technickou podporu osobně, telefonicky a prostřednictvím e-mailu ■■ uchovávat záznamy o činnosti každého uživatele ■■ dohledat v provozních záznamech libovolnou operaci vč. identifikace uživatele, který ji provedl ■■ zaznamenávat historii změn údajů a vybrané strukturovaně archivovat Po celý rok – spravovat přístupy a individuální nastavení 12Co umí náš systém? ■■ sledovat Deníček ISu – dozvědět se novinky z první ruky ■■ vytvářet si Záložky na stránky v Internetu a označovat je štítky ■■ sledovat veřejné Záložky ostatních uživatelů ■■ navrhovat podněty k systému přímo vývojářům přes Podnětovnu (studenti, učitele, referenti) ■■ nastavit si automatickou odpověď na e-mail v nepřítomnosti ■■ provozovat sbírku fotografií ■■ nechat se obesílat e-mailem při určité změně v IS (Události) ■■ „aktivně“ očekávat určitou událost v IS ■■ zakládat Kruhy lidí a sdružovat se v nich za různým účelem (studijní skupiny, společné aktivity, …) ■■ sledovat aktivitu mých známých, případně lidí z Kruhu ■■ vyhledávat kontakty v databázi lidí a pracovišť ■■ mít přehled o svých poplatcích za studium ■■ mít možnost požádat o splátkový kalendář pro poplatek za studium ■■ mít přehled o přiznaných stipendiích včetně stavu jejich výplaty ■■ účastnit se vyhlášených časových soutěží o komodity omezené dostupným množstvím ■■ zakládat a spravovat skupinové projekty včetně pokročilé administrace přístupových práv ■■ zakládat a spravovat úkoly v rámci jednotlivých projektů ■■ sdílet klíčová slova společná pro celý projekt a přidávat nová ■■ sledovat a doplňovat postup řešení úkolů v rámci projektů ■■ vyhlásit e-volbu, hlasovat ■■ evidovat studijní pobyty a stáže ■■ rezervovat místnosti ■■ vyhledávat volné místnosti podle zvolených kritérií (termín, čas, budova, kapacita apod.) ■■ tvořit, spravovat a vyhodnocovat dotazníky, průzkumy a ankety cílené na uživatele systému, ale i na veřejnost ■■ tvořit a provozovat e-learningové kurzy typu MOOC ■■ poskytnout zázemí aktivitám cíleným na středoškoláky (olympiády, online kurzy, studijní materiály, přístup do systému, do diskusních fór atd.) ■■ zpřístupnit e-learningové aplikace osobám s neověřenou identitou ■■ vytvářet a spravovat etapy pro hodnocení akademických i neakademických pracovníků ■■ hromadně kontrolovat stav sběru údajů pro akreditace ■■ evidovat prokazatelné seznámení zaměstnance s vnitřními předpisy podle Zákoníku práce ■■ informovat o zpracování osobních údajů a v případě potřeby evidovat souhlas s jejich zpracováním v souladu s nařízením GDPR ■■ používat komplexní systém spisové služby ■■ automaticky doplňovat legislativou požadované údaje o dokumentu nebo spisu včetně čísla jednacího ■■ realizovat celý proces oběhu dokumentu včetně kontrol a automatického upozornění ■■ hromadně zadávat úkony ■■ automaticky dávkově skenovat dokumenty, vč. automatického rozpoznávání a připojování k příslušným dokumentům ■■ možnost vzdáleně nahlížet do spisu osobě, které se spis týká, pokud je povoleno ■■ automaticky zpracovávat doručené datové zprávy, včetně ověření platnosti uznávaných elektronických podpisů, značek a kvalifikovaných časových razítek Po celý rok – Úřadovna Po celý rok – evidovat, sledovat a být aktivní 13Co umí náš systém? ■■ funkční elektronická podatelna splňující požadavky legislativy ■■ zveřejňovat dokumenty na elektronické úřední desce dle dalších přístupových práv ■■ on-line připravovat dokumenty včetně sdílení, komentování a ukládání pracovních verzí (pomocí Google Documents) ■■ podpora provozu spisoven s návazností na skartační řízení ■■ evidovat mezinárodní spolupráce se vzdělávacími institucemi a zahraničními partnery ■■ napojení na jiné systémy (např. systémem pro správu veřejných zakázek EZAK) ■■ zasílání datovou schránkou ■■ elektronické doručování rozhodnutí o přiznání stipendia ■■ elektronicky podepisovat dokumenty z jakékoliv agendy ■■ jednoduše podávat a řešit žádosti včetně přiložení elektronické verze dokumentů ■■ celý proces vyřizování žádostí realizovat elektronicky včetně podepsání finálního rozhodnutí ■■ synchronizovat dokumenty z Úřadovny na lokální úložiště pomocí služby ownCloud ■■ zveřejňovat smlouvy v Interním registru smluv a odesílat je do Registru smluv Ministerstva vnitra (IS RS) ■■ pro evidenci dokumentů využívat Spisové služby v systému ■■ monitorovat stav akreditačního procesu u jednotlivých studijních programů ■■ podepisovat elektronické dokumenty vzdáleným kvalifikovaným podpisem (dle nařízení eIDAS) ■■ vyhledávat a orientovat se ve spisech v aplikaci Moje úřadovna ■■ díky responzivnímu designu pracovat se systémem na mobilních zařízeních ■■ fulltextově vyhledávat v datovém úložišti IS (včetně respektování přístupových práv, doplňování diakritiky a ohýbání slov v češtině) ■■ fulltextově vyhledávat se zohledněním vztahu uživatele k hledanému dokumentu ■■ konzultovat případné problémy s podrobnou a přehlednou nápovědou ■■ zobrazovat často kladené otázky z nápovědy u konkrétních aplikací ■■ automaticky informovat studenty o blížícím se konci přerušení jejich studia ■■ odečítat svůj percentil mezi ostatními studenty ■■ poskytovat data pro manažery ■■ importovat údaje z externích systémů ■■ exportovat různé údaje pro účely prezentace v externích systémech ■■ předávat periodicky výstupy Prezentátoru vzdáleným systémům pomocí mechanismu neosobních účtů ■■ používat znaky cizích abeced (kódování znaků Unicode) ■■ při editaci mnoha formulářů s HTML obsahem využít komplexní HTML editor ■■ volitelně zobrazovat stránky bez diakritiky pro nekompatibilní zařízení ■■ uchovávat druhopisy vydaných diplomů a Diploma Supplementů ■■ zvolit si herní přezdívku a zahrát si Kamenožrouta nebo Arcanoid ■■ propojit s externími službami Google Apps a Microsoft Office 365 ■■ umožnit veřejnosti kontrolu údajů z vysokoškolského diplomu ve službě Pravydiplom.cz Po celý rok – další možnosti 14Co umí náš systém? http://is.muni.cz/ Informační systém Masarykovy univerzity Co umí náš systém? ■ Správa studia ■ Přijímací řízení ■ E-learning ■ Obchodní centrum ■ Absolventská síť ■ Komunikační a prezentační nástroje Kontakty: iscor@fi.muni.cz http://is.muni.cz/ Informační systém Masarykovy univerzity Co umí náš systém? Kontakty: iscor@fi.muni.cz http://is.muni.cz/ Brozura-nas-system-obalka-FI.indd 1Brozura-nas-system-obalka-FI.indd 1 7.8.2013 10:19:337.8.2013 10:19:33