1/3 Praxe v IS MU Zavedení jednotného prostředí pro správu praxí a stáží do IS MU (evidence, smlouvy, ukončení praxe, hodnocení a podobně). Aktéry agendy jsou: — studenti MU, — administrátoři – vybraní zaměstnanci MU (garanti, referentky), — instituce – poskytovatelé praxí a stáží (školy, firmy). Postup vývoje je navržen tak, abychom mohli agendu nasadit do provozu co nejdříve. V pilotní verzi budou administrátoři vypisovat praxe a instituce; studenti se budou moci na praxe přihlašovat. Oba tito aktéři budu smět přikládat k praxím dokumenty. Nasazení do provozu plánujeme koncem roku 2020. V návaznosti na to zajistíme přístup do agendy externím institucím. Dále umožníme studentům zaevidovat praxi, kterou si obstarali mimo agendu. Základní funkce agendy 1. Evidence institucí. [Ke dni 31. 12. 2019] — V tomto bodě plní a upravují záznamy institucí pouze administrátoři. Později také instituce (bod 6) a studenti (bod 7). a. Vytvoření skupin pro přidělení práv administrátorům, tzv. oblasti zájmu. Například: • Historie, filozofie a umění, • Cizí jazyky, čeština a literatura, • Medicína, zdraví a pečovatelství, • Biologie, chemie, geografie a geologie, • Učitelství a pedagogika, • Společenské vědy, psychologie a komunikace, • Právo a veřejná správa, • Ekonomie, finance a management, • Informatika, programování a výpočetní technika, • Sport, regenerace a výživa, • Matematika a fyzika. — Oblasti zájmů mají hierarchickou strukturu, tzn. jsou dále členěny do podoblastí. b. Přidání nové instituce (IČO, název, adresa, popis firmy, web, logo, kontakty, oblasti zájmu). c. Zobrazení a editace stávající firmy. d. Seznam firem a vyhledávání/filtrování dle zadaných kritérií. 2. Evidence praxí. [Ke dni 30. 4. 2020] — Vytváří a upravují praxi v této fázi pouze administrátoři, později také instituce a studenti. a. Přidání nové praxe (název, firma, popis, trvání praxe, termín přihlašování studentů, časový fond, kapacita, placená – cena za hodinu – nebo neplacená praxe, jazyk, prerekvizity). Možnost předvyplnit dle již existující praxe. 2/3 b. Zobrazení a editace stávající praxe. c. Seznam praxí a vyhledávání/filtrování dle zadaných kritérií. d. Evidence smluv (propojení se spisy v Úřadovně). 3. Přihlašování studentů na praxi. [Ke dni 31. 7. 2020] — Student si najde praxi a přihlásí se na ni (pokud splňuje případné prerekvizity). a. Z pohledu studenta: I. Seznam všech praxí a vyhledávání/filtrování dle zadaných kritérií. II. Moje praxe. — Praxe zobrazeny dle stavu: zaslaná žádost, aktivní (potvrzená), zamítnutá, úspěšně absolvovaná, neúspěšně ukončená. b. Z pohledu administrátora: I. Zobrazit seznam přihlášených studentů na praxi. II. Možnost schvalovat žádosti praxe – potvrdit/zamítnout. 4. Evidence protokolů, esejí, hodnocení I. [Ke dni 30. 9. 2020] a. Vytvoření úložiště pro přikládání souborů k praxi. Vkládat soubory smí student i administrátor. 5. Hodnocení studentů [Ke dni 30. 10. 2020] a. Označit praxi studenta jako úspěšně absolvovanou nebo neúspěšně ukončenou. Navazující funkce 6. Plnění a editace institucí a praxí externími subjekty. — Přístup instituce (nepřihlašuje se do IS standardním způsobem, doposud nemá učo): vytvoření účtu v IS MU. a. Rozšíření 1.b, 1.c, 1.d z pohledu instituce. b. Rozšíření 2.a, 2.b z pohledu instituce. Zobrazení vlastních praxí. c. Rozšíření části 4.a z pohledu instituce. d. Správa administrátorem. I. Označit údaje o instituci za zkontrolované. II. Řešení ztráty přihlašovacích údajů instituce. 7. Plnění a editace institucí a praxí studenty a. Rozšíření 1.b, 1.c, 1.d z pohledu studenta. b. Rozšíření 2.a, 2.b z pohledu studenta. 8. Evidence protokolů, esejí, hodnocení II. – fáze praxí (rozšíření bodu 4). — Průběh praxí se diametrálně liší napříč fakultami/katedrami. Fáze praxí představují pro studenty milníky, co a kdy musí splnit. Tímto mechanizmem mohou být evidované protokoly o přijetí studenta, hodnocení, eseje (jako vložení souboru – PDF, docx, …). Administrátor může ke každé praxi vytvořit libovolný počet fází. a. Z pohledu administrátora: I. Založení nové fáze (název, popis, uzávěrka, lze přikládat soubory, šablona pro soubory, musí student potvrdit za hotové). Možnost vytvořit fáze zkopírováním z jiné praxe. II. Úprava a smazání stávající fáze. 3/3 III. Zobrazení stavu fáze studenta a vyplnění hodnocení (vložení soboru nebo komentáře, označit za nehotové). b. Z pohledu studenta: I. Plnění fáze (stáhnout šablonu, vložit soubory, označit za hotové). c. Z pohledu instituce: I. Zobrazení stavu fáze studenta a vyplnění hodnocení (stáhnout šablonu, vložit soubory, označit za hotové). 9. Profil studenta 10. Přehledy a statistiky pro administrátory. Historie změn. 11. Hodnocení praxí studenty (na škále od 1 do 5, textový komentář). 12. Upozornění na termíny (e-mailem). Masarykova univerzita, Informační systém Masarykovy univerzity Martina Durkošová, 23. srpna 2019 https://is.muni.cz/ Fakulta informatiky Masarykovy univerzity, Botanická 554/68a, 602 00 Brno