Sebehodnoticí zpráva studijního programu [název] Pravidelné vnitřní hodnocení bakalářského nebo magisterského studijního programu Identifikace hodnoceného studijního programu Název Typ Zvolte typ studijního programu Profil Zvolte profil studijního programu Forma Zvolte formu studia Jazyk Zvolte jazyk studijního programu Fakulta Zvolte uskutečňující fakultu Část I Vymezení a vnitřní struktura studijního programu (Podklady/Data: Charakteristika studijního programu) 1. Nastiňte ve stručnosti současnou pozici studijního programu v rámci nabídky studijních programů fakulty a univerzity. 2. Popište případné změny, k nimž došlo v posledním sledovaném období s ohledem na vývoj dané oblasti a trendy ve vzdělávání: a) ve struktuře profilu absolventa studijního programu (cíle studia, výstupy z učení a uplatnění absolventa); b) na úrovni studijních předmětů (např. změny v povinných a povinně volitelných předmětech). 3. Pokud se studijní program výrazněji odlišuje od původního studijního oboru (kurikulum, nové studijní plány), zhodnoťte, jak se přeměna v praxi osvědčila a zda plánujete v tomto směru nějaké změny. 4. Zhodnoťte strukturu studijního plánu: a) na základě dosavadní realizace studijního programu identifikujte výstupy z učení programu, kterých se ve studijním plánu obtížně dosahuje nebo které se obtížně u studentů ověřují; b) v případě více studijních plánů se věnujte především jejich případnému překryvu a jeho obsahu; c) v případě, že hodnocený studijní program obsahuje hlavní (maior) a vedlejší (minor) studijní plán, uveďte vhodné kombinace s hlavními a vedlejšími studijními plány zařazenými do jiných studijních programů. 5. V následující tabulce přiřaďte k profilujícím předmětům studijního programu (předmětům profilujícího základu a základním teoretickým předmětům profilujícího základu) související výstup z učení, který daný předmět naplňuje. Okomentujte, zda profilující předměty dostatečně pokrývají plánované výstupy z učení. Výstupy z učení (číslované dle Charakteristiky): Profilující předměty (název): 1 2 3 4 5 6 7 8 Profilující předmět A Profilující předmět B Profilující předmět C Profilující předmět D Profilující předmět E Profilující předmět F Část II Výuka, učení a hodnocení (Podklady/Data: Charakteristika studijního programu, Charakteristiky předmětů, výsledky předmětové ankety) 6. Popište inovativní a interaktivní prvky ve výuce (např. e-learningová podpora, videonahrávky přednášek, výuka simulující reálné prostředí, výuka v terénu/exkurze, case-study, práce ve skupinách, flipped learning, online prostředí): a) zhodnoťte, jak přispívají k dosahování plánovaných výstupů z učení hodnoceného studijního programu; b) uveďte, které z nich se vám ve výuce nejlépe osvědčily. 7. Vyjádřete se k hlavním změnám a opatřením, které byly realizovány v posledním sledovaném období (např. na základě výsledků předmětové ankety) na úrovni jednotlivých předmětů, zejména co se týče: a) cílů studia, studijní zátěže a metod výuky; b) hodnocení studentů probíhá dle transparentních, objektivních a předem stanovených kritérií; c) poskytování formativní zpětné vazby. 8. Posuďte obsah a rozsah státní závěrečné zkoušky vzhledem k požadavkům a struktuře profilujících předmětů hodnoceného studijního programu. Zhodnoťte vhodnost státní závěrečné zkoušky vzhledem k profilu absolventa. Zhodnoťte vhodnost nastavení závěrečné kvalifikační práce. 9. Uveďte vědeckovýzkumné, grantové či jiné tvůrčí aktivity v rámci hodnoceného studijního programu, které se uskutečnily/uskutečňují za zapojení studentů. Popište případné možnosti a formy motivace zapojení studentů. Uveďte případná významná ocenění (včetně nominací na významná ocenění), která získali studenti dotčeného studijního oboru za posledních 5 let. 10. Zhodnoťte systém praxí, praktické výuky a stáží studentů hodnoceného studijního programu. Uveďte případné inovace, k nimž došlo v posledním sledovaném období. 11. Identifikujte hlavní externí partnery studijního programu (profesní organizace, zaměstnavatelé, poskytovatelé stáží apod.) a zhodnoťte proces vytváření a udržování vztahů s nimi. Zhodnoťte rozsah a možnosti zapojení odborníků z praxe do výuky vzhledem k zaměření a profilu studijního programu. Část III Personální zabezpečení (Podklady/Data: Podklady k personálnímu zabezpečení z IS MU ) 12. Zhodnoťte vývoj a současnou strukturu akademických pracovníků dle počtu a věku s ohledem na personální zajištění studijního programu do budoucna. 13. Zhodnoťte podíl zahraničních odborníků na výuce ve studijním programu. 14. Okomentujete současný stav ohledně počtu závěrečných prací vedených jedním akademickým pracovníkem. Část IV Internacionalizace (Podklady/Data: Manažerská data) 15. Zhodnoťte mezinárodní rozměr studijního programu: a) strukturu nabídky partnerských vysokých škol, na kterých mohou studenti programu realizovat zahraniční studijní pobyt nebo stáž; b) vývoj mobility studentů a jejich zájem o účast na zahraničních studijních pobytech (včetně identifikace případných překážek mobility); c) prostor, jenž je v rámci kurikula věnován učení se v cizím jazyce (zahrňte výuku v cizím jazyce i cizího jazyka a stejně tak například povinnou cizojazyčnou literaturu aj.). Část VI SWOT analýza a návrh plánu rozvoje studijního programu 16. Formulujte silné a slabé stránky studijního programu, jakož i příležitosti a hrozby jeho uskutečňování. Vnitřní silné stránky Vnitřní slabé stránky Vnější příležitosti Vnější hrozby 17. Zhodnoťte, jak se dosud podařilo naplnit plán rozvoje z předchozího 5letého období, příp. komentujte i kroky provedené mimo plán rozvoje. V případě nenaplnění části zdůvodněte zvolenou strategii. 18. Na základě výsledků SWOT analýzy a výstupů sebehodnocení nastiňte cíle rozvoje studijního programu pro další období. Cíl rozvoje studijního programu (co) Opatření vedoucí k cíli (jak) Implementace opatření, rok nebo cyklus (kdy) Zpracoval/i: Datum: