1     Postup  při  podávání  a  vyřizování   žádostí  o  poskytnutí  informace  na  MU   v  Úřadovně  IS  MU   Poskytování  informací  o  Masarykově  univerzitě  se  řídí  zákonem  č.  106/1999  Sb.,   o  svobodném  přístupu  k  informacím.  Informace  se  poskytují  ve  lhůtě  15  dní  od  podání   žádosti.  Lhůtu  je  možné  po  udání  důvodu  prodloužit  o  10  dní.     Podání  žádosti   Žádosti  o  poskytnutí  informace  přijímá  Rektorát  Masarykovy  univerzity,  a  to  buď  písemně  na   adrese:   Masarykova  univerzita   Rektorát   Žerotínovo  nám.  9   601  77    Brno   nebo  elektronickou  poštou  prostřednictvím  elektronické  podatelny  na  adrese:  info@muni.cz.   Bližší  podrobnosti  o  podmínkách  podávání  žádostí  –  viz  povinně  zveřejňované  informace.   Postup  v  Úřadovně  IS  MU   Žádost  je  v  Úřadovně  IS  MU  zaevidována  podatelnou    RMU.  V  případě,  že  se  jedná  o   písemnou  žádost,  je  žádost  dále  převedena  do  elektronické  podoby,  v  případě   elektronického  podání  je  zkontrolována  podle  náležitostí  uvedených  v  povinně   zveřejňovaných  informacích.  Podatelna  RMU  dále  ze  žádosti  založí  spis  a  předá  jej  kancléřce   MU  k  dalšímu  zpracování.   Kancléřka  MU  po  posouzení  obsahu  žádosti  předá  spis  žádosti  k  vyřízení  na  základě   posouzení  věcné  působnosti  příslušnému  zaměstnanci,  případně  pracovišti  MU.  Spis  žádosti   může  být  dále  předán  na  vědomí  zaměstnancům,  kterých  se  s  ohledem  na  rozsah  jejich   věcné  působnosti  na  MU  může  žádost  dotýkat.  Spis  žádosti  je  možné  předat  k  vyřízení  více   zaměstnancům,  případně  pracovištím  MU,  stejně  tak  je  možné  jej  předat  více  zaměstnancům   na  vědomí.   V  Úřadovně  IS  MU  se  jedná  o  tyto  úkony:   • Žádost  o  poskytnutí  informace   • Předání  žádosti  k  vyřízení   • Předání  žádosti  na  vědomí   2     Vyřizování  žádostí  o  poskytnutí  informace   1. Brání-­‐li  nedostatek  údajů  o  žadateli  (jméno,  příjmení,  případně  u  právnické  osoby  identifikační   číslo,  adresa  žadatele  pro  korespondenci,  resp.  v  případě  žádosti  zaslané  elektronickou  poštou   provozuschopná  elektronická  adresa  odesílatele)  postupu  vyřízení  žádosti,  bude  žadatel  ve  lhůtě   do  7  dní  ode  dne  podání  žádosti  vyzván,  aby  žádost  doplnil;  nevyhoví-­‐li  žadatel  této  výzvě   do  30  dní  ode  dne  jejího  doručení,  žádost  se  odloží.   2. V  případě,  že  je  žádost  nesrozumitelná,  není  zřejmé,  jaká  informace  je  požadována,  nebo  je   formulována  příliš  obecně,  bude  žadatel  ve  lhůtě  do  7  dní  od  podání  žádosti  vyzván,  aby  žádost   upřesnil;  neupřesní-­‐li  žadatel  žádost  do  30  dní  ode  dne  doručení  výzvy,  vydá  se  rozhodnutí   o  odmítnutí  žádosti.   3. V  případě,  že  požadované  informace  se  nevztahují  k  působnosti  Masarykovy  univerzity,  žádost  se   odloží  a  tato  odůvodněná  skutečnost  se  sdělí  do  7  dní  ode  dne  doručení  žádosti  žadateli.   4. V  případě  závažných  důvodů  může  být  tato  lhůta  prodloužena,  nejvýše  však  o  10  dní.   Postup  v  Úřadovně  IS  MU   Zaměstnanec  pověřený  vyřízením  žádosti  žádost  zkontroluje  podle  bodu  1.  a  posoudí  její  obsah  podle   bodu  2.  Pokud  je  nutné  žádost  doplnit  (bod  1.),  případně  upřesnit  (bod  2.),  zaeviduje  příslušné  úkony   v  Úřadovně  IS  MU  a  vyzve  žadatele  k  doplnění  nebo  upřesnění  žádosti  nejpozději  do  7  dní  od  podání   žádosti.   V  Úřadovně  IS  MU  se  jedná  o  tyto  úkony:   • Evidence  důvodu  doplnění  nebo  upřesnění  žádosti   • Doplnění  nebo  upřesnění  údajů  k  žádosti   • Výzva  k  doplnění  nebo  upřesnění  žádosti   Pokud  zaměstnanec  pověřený  vyřízením  žádosti  při  posuzování  žádosti  zjistí,  že  k  vytvoření  odpovědi   bude  potřebovat  lhůtu  delší  než  15  dní,  zaeviduje  v  Úřadovně  IS  MU  důvod  k  prodloužení  lhůty  a  tuto   skutečnost  žadateli  oznámí  (bod  4.).   V  Úřadovně  IS  MU  se  jedná  o  tyto  úkony:   • Evidence  důvodu  prodloužení  lhůty   • Oznámení  o  prodloužení  lhůty   Pokud  zaměstnanec  pověřený  vyřízením  žádosti  při  posuzování  žádosti  zjistí,  že  požadované   informace  se  nevztahují  k  působnosti  Masarykovy  univerzity,  zaeviduje  v  Úřadovně  IS  MU  důvod   neposkytnutí  informace  (bod  4).   V  Úřadovně  IS  MU  se  jedná  o  tyto  úkony:   • Evidence  důvodu  neposkytnutí  informace   Pokud  zaměstnanec  pověřený  vyřízením  žádosti  při  posuzování  žádosti  vyloučí  výše  uvedené   skutečnosti,  požadovanou  informaci  zaeviduje  v  Úřadovně  v  IS  MU.  Informace  může  být  poskytnuta   v  úplnosti  nebo  pouze  částečně.  Pokud  zaměstnanec  pověřený  vyřízením  žádosti  při  posuzování   žádosti  nemůže  informaci  poskytnout,  zaeviduje  v  Úřadovně  IS  MU  důvod  pro  neposkytnutí   informace. 3     V  Úřadovně  IS  MU  se  jedná  o  tyto  úkony:   • Evidence  požadované  informace   • Evidence  části  požadované  informace   • Evidence  důvodu  neposkytnutí  informace   Po  evidenci  úkonů  požadované  informace,  případně  části  požadované  informace,  případně  důvodu  o   neposkytnutí  informace  se  spis  žádosti  vrátí  automaticky  kancléřce  MU.  Odeslání  rozhodnutí  o   poskytnutí  informace  žadateli  neposkytují  zaměstnanci  pověření  vyřízením  žádosti,  odeslání   rozhodnutí  je  v  kompetenci  kancléřky.   Vydávání  rozhodnutí   1. Pokud  je  žádosti  možné  vyhovět,  poskytne  se  informace  v  souladu  se  žádostí  ve  lhůtě  nejpozději   do  15  dní  ode  dne  přijetí  žádosti  nebo  ode  dne  jejího  doplnění;  je-­‐li  zapotřebí  licence,  předloží  se   v  této  lhůtě  žadateli  konečná  licenční  nabídka.   2. Pokud  žádosti,  byť  i  jen  zčásti,  nebude  možné  vyhovět,  vydá  se  ve  lhůtě  pro  vyřízení  žádosti   rozhodnutí  o  odmítnutí  žádosti,  popřípadě  o  odmítnutí  části  žádosti,  s  výjimkou  případů,  kdy  se   žádost  odloží.   3. Pokud  nebylo  žádosti  vyhověno  z  důvodů  ochrany  obchodního  tajemství  nebo  ochrany  práv   třetích  osob  k  předmětu  práva  autorského,  musí  být  v  odůvodnění  rozhodnutí  uvedeno,  kdo   vykonává  právo  k  tomuto  obchodnímu  tajemství  nebo  kdo  vykonává  majetková  práva  k  tomuto   předmětu  ochrany  práva  autorského,  je-­‐li  tato  osoba  známa.   Postup  v  Úřadovně  IS  MU   Kancléřka  MU  na  základě  poskytnuté  informace  vyhotoví  příslušné  rozhodnutí  a  to  následně   prostřednictvím  Úřadovny  IS  MU  odešle  a  po  doručení  rozhodnutí  spis  uzavře.   V  Úřadovně  IS  MU  se  jedná  o  tyto  úkony:   • Rozhodnutí  o  poskytnutí  informace   • Rozhodnutí  o  částečném  poskytnutí  informace • Rozhodnutí  o  odmítnutí  žádosti • Odeslání  rozhodnutí  (uzavření  spisu) K  učinění  jakéhokoliv  úkonu  při  zpracování  spisu,  případně  při  jakékoliv  komunikaci  s  žadatelem,  je   nutné  používat  výhradně  prostředky  Úřadovny  IS  MU.