MASARYKOVA UNIVERZITA Hledat... Q english online.muni.cz události věda student video rubriky ^ Nejlepší studentští učitelé: Sázíme na neformální přístup a uvolněnou atmosféru student 21. listopadu 2016 Martin Vérteši CC-BY Hynek Cígler, Ondřej Hylse a Valdemar Švábenský dostali cenu za studentský podíl na výuce. ^^^^^^^^^^^^^^^^^ Sami jsou ještě vysokoškoláci, zvládají už ale své znalosti předávat dál a vzdělávat ostatní. Všichni tři ocenění se ^ Za gtůa peťjagogickou práci dokonce Hynek Cígler, Ondřej Hylse a Valdemar Švábenský v předáváni znalosti našli. obdrželi Cenu Studentské komory Akademického senátu Masarvkow univerzity za „Baví mě hlavně vymýšlet, / r vv „. :^ 'r , \, jak nějakou složitou studentský podíl na výuce. Všechny tři spojuje nečekaně získané nadšení učit a neotřelé myšlenku nebo koncept metody. pozvánky » Čtvrtek 24.11. 23.11. Přednáška Variabilita slatin i štní vegetace v Evropě Přednáška Identification, Reconstruction and Evaluation of Arguments Pondělí Přednáška Léčivé a jedlé 8. ii. byliny, jak je poznat a využít 29. 11. Středa 30-11. Přednáška Jiřího Rusnoka, guvernéra ČNB na ESF MU TTDay 2016: Vstupte do světa inovací! anketa Líbí se vám nová podoba univerzitního webu www.muni.cz? Ano. - 48,8 % Ne. - 46,8 % Nevím, - 3,7 % 297 hlasů Již jste hlasoval/a. Ukázat výsledky » více k tématu formou/' svěřuje se Hynek, který přípravu na výuku využívá i pro vlastní třídění znalostí. Cena studentské komory Letos poprvé byla vedle Ceny rektora pro vynikající pedagogy udělena také cena vyzdvihující studenty, kteří se podílejí na výuce Vznik ocerrění iniciovala Studentská komora Akademického senátu MU Tajemstvím úspěchu Ondřeje Hylseho z přírodovědecké fakulty je pozitivní přístup. „Pří výuce se studenty snažím přesvědčit, že jsem na jejich straně. Ze mým úkolem není rozdělit je na ty, kteří uspějí, a ty, kteří nikoliv, ale pomoci uspět všem. Díky tornu, že jsem ještě nedávno byl v jejích situací, vím dobře, na co se zaměřit, a studenti to dokáží vycítit/ myslí si Ondřej. | Čtete také: Masarykova univerzita ocenila své vynikající pedagogy i učící studenty Hynek Cígler a Valdemar Švábenský zase nedají dopustit na neformální přistup. „Nejen že si se studenty tykáme, ale na začátku semestru se i navzájem naučíme svá jména. Atmosféra je potom mnohem příjemnější. Pomáhá í to, že se hodiny snažím neustále zpestřovat soutěžemi a dalšími zajímavostmi," říká Valdemar, který absolvoval předmět Iiispiratoriuxn pro učitele, z něhož čerpá náměty pro své kurzy. Zůstaňte v obraze Přihlásit Newsletter online.muni.cz Newsletter věda.muni.cz Všichni tři ocenění se v předávání znalostí našli. „Baví mě hlavně vymýšlet, jak nějakou složitou myšlenku nebo koncept předat pochopitelnou formou," svěřuje se Hynek, který přípravu na výuku využívá i pro vlastní třídění znalostí. Ondřej má zase rád kreativitu studentů, kteří mnohdy přijdou s řešením zadaného problému, které ani jeho samotného nenapadlo. Neznechutit studenty Ani jeden z oceněných studentských učitelů neučí zrovna jednoduchý předmět, i tak ale dokázali zaujmout. Hynek Cígler je doktorandem psychologie na fakultě sociálních studií a učí Psychometrické praktikum, podílí se ale í na dalších předmětech v oblastí statistiky a metodologie. „Zrovna statistika je nejméně oblíbenou součástí studia. Pravidelně máme deset procent neúspěšných studentů, proto mě překvapilo a velice potěšilo, že jsem cenu získal zrovna já," přiznává. nenechte si ujít Kybertým Minii dostal cenu ministra vnitra. Hledá teď nové kolegy Připravte se na plesovou sezonu. Tančirny vás zvou TT Day představí aplikovaný výzkum: Appku pro zoo i spektrometr jaderného záření Ondrej Hylse vede už tři roky dvojici seminářů Organická chemie I a II, které doprovází stejnojmenný dvousemestrální kurz. Začal je učit souběžně se začátkem doktorského studia a z původní roční spolupráce se vyklubaly už rok}' tří. „Začalo mě to neskutečně bavit a studenti jsou, zdá se, také spokojeni/' usmívá se. Moc dobře ví, že úvod předmětu není příliš atraktivní, a snaží se jím studenty provést tak, aby jim kurz neznechutil už na počátku. Valdemar Švábenský učí na fakultě informatiky Úvod do programována a nove také kurz Soft skills, sám je přitom teprve studentem magisterského stupně. „Nabídku učit jsem dostal od vyučujícího, který byl součástí komise pří mých bakalářských státnících a líbila se mu moje práce. Přijal jsem a dodnes nelitují," říká student, který7 jako součást své bakalářské práce vytvořil program, který je schopen počítat zadané příklady i se zobrazováním postupu řešení. Tvorba výukových materiálů je jeho dalším velkým zájmem, natočil už přes sto padesát videí, na kterých vysvětluje matematiku. Ty, jež jsou zdarma na webu, už mají přes milion zhlédnutí, ostatní od něj odkupuje soukromá firma a používaje při výuce na základních školách. sdílet článek Zatímco Valdemar teprve plánuje na doktorské studium nastoupit, Hynek a Ondřej už svůj doktorský' výzkum dokončují. „Zabývám se tím, jestli existuje specifické matematické nadání, a docházím k tomu, že nikoliv. Každý inteligentní člověk má zároveň předpoklady být dobrý' v matematice, pokud má dostatečnou motivací, vzdělání a snaží se," popisuje Hynek. Ondřej se zase snaží vyrábět vybrané přírodní látky uměle v laboratoří. „Chceme vyrobit i takové molekuly, které příroda vyrobit neumí, a zjistit jejích účinek na lidský organismus. Možná najdou využití v medicíně," říká student. Í" ^PRAECEPTOR ii INSIGNIS Cena rektora pro vynikající pedagogy Mimi míří do finále Z dvaatřiceti vybraných učitelů Ceny pro nejlepší učitele: Dobrého pedagoga dělá příprava i přístup ke Nejlepší pedagog FSS: Trému z výuky mám pořád Psvcholog Miroslav Šipula Studenti poprvé vybrali vynikající pedagogy Devět učitelů ze všech fakult