online.muni.cz události véda student Konference ukáže, jak kouzlit s videi ve výuce události 28. ledoa 2016 Martíaa Fojta Pedagogové se učí videa wužívat čím dál víc, říká IS-technička Jitka Daňková. Videa dokážou ve výuce velké věci, i nudná látka se může za pomoci pár pohyblivých obrázků stát zajímavou. Jak konkrétně takového efektu docílit ukážou všem zájemcům specialisté i učitelé, kteří už to umí, ve středu 17* února na Open space konferenci Video ve výuce. Přihlašovat se na ni je pořád možné na webu akce. Konference o e-learningu v Informačním systému M U začíná na fakultě informatiky prvním dopoledním blokem v 9 hodin. Celá se bude věnovat využití videí ve výuce, a to včetně autorskoprávních aspektů. „Zatímco technické pořízení považuji za jednodušší část práce s videi, mnohem složitější bývá zvolit správný didaktický záměr ve výuce. Proto je sdílení pozitivních, ale i negativních zkušeností mezi \yiičujícími to nejcennějsí, co nám setkání v podobě univerzitní konference může přinášet/ vysvětlila důvody volby letošního tématu Jitka Brandejsová, manažerka vnějších vztahů a marketingu Centra výpočetní techniky MU. Zájemcům, kteří si na zavedení videí do výuky ještě třeba sami netroufají nebo mají zkrátka jen zájem o novinky, budou na konferenci přednášet lidé, kteří je sami vytváří, nebo zkušení učitelé. Jedním z lektorů bude i Jitka Daňková, která bývá prvním člověkem, s nímž se učitel, jenž o zařazeni videa do svých hodin uvažuje, potkává. ..Konzultujeme spolu, co takový človék od videa čeká, a podle toho vymýšlíme, jak přesně záběry udělat/ vysvětluje Daňková, povoláním koordinátorka takzvaných s-techniků, kteří pak videa připravují, Kd>z opomína na začátky svojí práce, vybavuje se Daňkové, že nejčastéjšími zájemci o videoobsah byli vyučující z fakulty sportovních studií. V posledních letech se prý spektrum zájemců ustálilo na zástupcích všech fakult univerzity, „Hodné se 10 zmenilo, pedagogové se učí videa využívat čim dál víc. Každý k nim přistupuje jinak, ale hodné je mají jako nástroj zvládám velkého počtu studentů nebo pomůcku, která studenty dostane tam, kam jinak nemůžou/ líčí specialistka a dává rovnou několik příkladů. Na příklady výukových videí se můžete podívat na webu elportal.cz Nahrávání >tuden:ů lze využít treba pri výuce prezentováni, která si zada důkladnou zpětnou vazbu. Zatímco přímo v hodině student někdy úplně plné nevnímá hodnocení svého projevu, ve ^ideu se na sebe může podívat později v klidu. A učitel mu může dát poznámky k příslušným akcím přímo do videa. Záběry se také hodně používají pro popis různých postupů. Třeba v chemii, když se pracuje v místech, kam někdy nejméně zkušení studenti nemůžou, nebo v medicíně, kde se k operačnímu stolu vejde jen pár lidí, ale přitom je potřeba, aby operaci viděly desítky budoucích lékařů.