OBOROVÁ RADA 20. června 2013 Přítomni: prof. Gruska, prof. Kozubek, prof. Kučera, prof. Matyska, prof. Zezula Program: Předání diplomů za posterovou soutěž 1) Přijímací řízení do doktorského studia - hodnocení - odsouhlasená kritéria 2) SDZ - nová koncepce 3) Disertace - postup při návrhu komisí - komise P. Jarušek - elektronicky odsouhlasené komise 4) Harmonogram akademického roku 2013/2014 5) Cena děkana 6) Kontrola plánů studentů 1. semestru + zahraničních 7) Návrhy nových školitelů a konzultantů 8) Různé Ad 1) Hodnocení přijímacího řízení Do doktorského přijímacího řízení v programu Informatika se přihlásilo 27 uchazečů (14 do oboru IN a 13 do obor PST, PSTA) a 1 přihláška byla neúplná. Elektronicky byla 11. 6. 2013 OR zvolena jedna komise: předseda prof. Kučera, členové prof. Gruska, prof. Matyska Komise doporučuje OR k přijetí od semestru podzim 2013 následující studenty: Obor Informatika seznam - viz neveřejný zápis Obor Počítačové systémy a technologie seznam - viz neveřejný zápis Členové OR souhlasí s přijetím všech výše uvedených uchazečů do doktorského studia a doporučí je k přijetí panu děkanovi. Komise pro přijímací řízení nedoporučuje k přijetí tyto uchazeče: viz neveřejný zápis – nepřijmout – pro neprokázání předpokladů k doktorskému studiu. seznam - viz neveřejný zápis – nepřijmout – nedostavil/a se k ústní části přijímacího řízení. Doporučení OR panu děkanovi je totožné s doporučením přijímací komise. viz neveřejný zápis – přihláškou se komise nezabývala, jelikož uchazeč nedodal i přes upozornění z OVV stanovisko školitele a školitel, kterého si navrhl sám, s jeho vedením nesouhlasí. Nedodal ani jiné relevantní materiály. Přihláška je tedy považována za neúplnou. Forma a kritéria přijímací zkoušky do doktorského studia na FI - projednáno elektronicky a odsouhlaseno OR 21. 3. 2013 Přijímací komise posuzuje předpoklady uchazeče pro tvořivou práci v informatice jako vědním oboru a schopnost komunikace v anglickém jazyce. Předsedu a složení komise navrhuje oborová rada Fakulty informatiky a jmenuje děkan. Komise na základě vyhodnocení písemných podkladů uchazeče rozhodne o tom, zda je či není nutné uchazeče přizvat k ústnímu pohovoru. Ústní pohovor komise může prominout zejména v případě, kdy uchazeč dosáhl vynikajících výsledků během předchozího magisterského studia (vynikající studijní průměr, vynikající diplomová práce, solidní umístění ve SVOČ, apod.) Během ústního pohovoru, který trvá 15-30 minut, musí uchazeč prokázat všeobecnou znalost informatiky a současně hlubší znalosti v oblasti související s plánovaným zaměřením studia. Dále musí prokázat schopnost komunikovat v anglickém jazyce. Ústní pohovor se skládá z otázek, které pokládají členové komise. Na část těchto dotazů odpovídá uchazeč v anglickém jazyce. Pohovor je možné na základě rozhodnutí přijímací komise provést též videokonferenčně, zejména v případě zahraničních uchazečů. Přijímací komise navrhne uchazeče přijmout nebo nepřijmout do doktorského studia na základě komplexního posouzení písemných podkladů a průběhu ústního pohovoru. Pokud je ústní pohovor uchazeči prominut, navrhne přijímací komise jeho přijetí. O průběhu přijímacího řízení a návrhu přijímací komise je informována oborová rada Fakulty informatiky, která k návrhu vypracuje písemné stanovisko. Návrh přijímací komise společně se stanoviskem oborové rady je následně postoupen děkanovi Fakulty informatiky, který rozhodne o přijetí či nepřijetí každého z uchazečů. Ad 2) SDZ – nová koncepce Smyslem je zkvalitnit průběh SDZ. 20 min na zkoušení jednoho předmětu se jeví jako nedostačující k prokázání dostatečných znalostí. Návrh je na dva předměty zkoušené po dobu 30 min – schváleno již na dřívějším zasedání OR. Zaktualizují se okruhy zkoušení se svými podoblastmi a otázkami – garant bude moci případně dle aktuální potřeby otázky inovovat. Do zasedání OR 12. 9. 2013 předsedové oborových komisí (OK): a) vypracují a projednají novelizované návrhy na okruhy b) navrhnou a projednají garanty okruhů c) ve spolupráci s garanty připraví předměty zkoušek (otázky, oblasti, literaturu, atd.) Ad 3) Disertace – úpravy OR odsouhlasila nový způsob návrhu oponentů a členů komisí pro obhajoby: Po sepsání interního posudku disertace určí předseda OR předsedu komise pro obhajobu disertace a předseda této komise spolu se školitelem a předsedou OK navrhnou členy komise i oponenty. Tento návrh poté projedná OR. Urychlí a zkvalitní se tak proces doktorského řízení po odevzdání disertace a podání přihlášky k obhajobě, protože komise bude pravděpodobně předjednaná už současně s odevzdáním disertace a na výběr oponentů bude více času a širší pohled. Diskuze - rozsah disertace (co se týče stran textu) – nebude stanoven - požaduje se alespoň jedna publikace se 100% podílem? – nepožaduje - nutný časopis? – není nutnou podmínkou Nepřekročitelnou podmínkou zůstávají alespoň dvě mezinárodní řádně recenzované publikace. OR současně doporučuje, aby alespoň jedna z těchto publikací měla charakter aktivního vystoupení a příspěvku na velmi kvalitní mezinárodní konferenci (např. ranku A či A+ v uznávaných hodnoceních konferencí), případně šlo o publikaci v časopise s přiměřeně vysokým impakt faktorem. Návrh komise pro disertaci Mgr. Petra Jaruška Modeling Problem Solving Times in Tutoring Systems předseda: prof. Kučera Oponenty a členy komise dojedná předseda této komise podle výše uvedeného a právě odsouhlaseného vzoru. Komise, které už byly OR 20. 5. 2013 odsouhlasené elektronicky: RNDr. Jan Vykopal Flow-based Brute-force Attack Detection in Large and High-speed Networks předseda: prof. Matyska - int. oponent členové: doc. Račanský - školitel prof. Gruska prof. Hruška, FIT VUT prof. Matyáš - oponent prof. Pěchouček, ČVUT - oponent RNDr. Jiří Chmelík Virtual Environment Kit for Visual Arts předseda: prof. Gruska členové: doc. Sochor - školitel doc. Pavel Matula - int. oponent doc. Hliněný doc. Barnat prof. Zemčík, FIT VUT - oponent prof. Žára, FEL ČVUT – oponent Mgr. Marek Winkler Conceptual Modelling for Service-Oriented Systems předseda: prof. Kučera členové: dr. Staníček - školitel doc. Barnat - int. oponent prof. Matyska prof. Honzík, FIT VUT doc. Tůma, MFF UK v Praze - oponent oponenti, ne členové - prof. Michel Léonard, Université de Genéve, HEC, Switzerland prof. Francesco Polese Universita di Cassino, Italy Mgr. Marek Grác Rapid Development of Language Resources předseda: prof. Křetínský - int. oponent členové: doc. Pala - školitel doc. Černocký, FIT VUT doc. Petkevič, ÚTKL - FF UK v Praze doc. Popelínský doc. Osolsobě, FF MU- oponentka oponenti, ne členové - prof. Marko Tadić, University of Zagreb, Croatia dr. Maciej Piasecki, Wroclaw University of Technology, Poland Ad 4) Harmonogram akademického roku 2013/2014 Byl OR odsouhlasen – viz. příloha Ad 5) Cena děkana Komise pro obhajoby disertačních prací navrhly OR ke zvážení udělit Cenu děkana za vynikající disertační práci těmto absolventům: - RNDr. Petra Budíková, Ph.D. Towards Large-Scale Multi-Modal Image Search - RNDr. Jiří Filipovič, Ph.D. Algorithms and Methods Allowing Haptic Interaction with Deformable Objects - RNDr. Jana Tůmová, Ph.D. Quantitative Formal Methods for High-level Robot Path Planning OR plně souhlasí s návrhy komisí a předá k posouzení panu děkanovi. Výše odměny zůstává na viz neveřejný zápis Kč pro takto oceněného absolventa. Ad 6) Kontrola plánů studentů - IN 1. semestr seznam - viz neveřejný zápis - PST 1. semestr seznam - viz neveřejný zápis - zahraniční studenti vyšších semestrů seznam - viz neveřejný zápis Rámcové i roční plány studentů, popř. i hodnocení zahraničních studentů, byly OR schváleny. Předsedové OK byli požádáni, aby kontaktovali některé školitele a ti doplnili drobné nejasnosti. Ad 7) Nový školitel – doc. RNDr. Tomáš Brázdil, Ph.D. OR souhlasí s předložením návrhu doc. Brázdila na jmenování školitelem k jednání na Vědeckou radu FI MU. Noví konzultanti – doc. RNDr. Ladislav Dušek, Ph.D. (prof. Hřebíček) – OR schválila – viz neveřejný zápis (prof. Matyska) – OR neschválila – viz neveřejný zápis (doc. Pala) – OR neschválila Konzultanti schválení již dříve u jiných školitelů a nyní připsáni k dalším: – Ing. Pavel Čeleda, Ph.D. – i k doc. Račanskému (dosud u prof. Přenosila) – RNDr. Radka Svobodová Vařeková, Ph.D. – i k prof. Kočovi (dosud u prof. Matysky) Ad 8) Různé Rozvrh – nahlásit předmět, kapacitu studentů, požadavky na semestr Podzim 2013 na rozvrh at fi.muni.cz Interní oponenti – pro informaci: - doc. Barnat - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Brim - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Černá - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Dohnal - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Gruska - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Hladká - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Hliněný - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Kopeček - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Křetínský - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Kučera - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Pavel Matula - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Petr Matula - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Matyáš - seznam - viz neveřejný zápis - prof. Matyska - seznam - viz neveřejný zápis - doc. Popelínský - seznam - viz neveřejný zápis Informační schůzka pro phd studenty Členové OR se shodli, že by bylo vhodné, aby se konala vždy na začátku semestru, ideálně v prvním týdnu výuky v rámci Informatického kolokvia. Do 5. 9. 2013 je termín pro odevzdání: - hodnocení studentů, roční a rámcové plány studia do ISu - přihlášky k SDZ a teze - žádosti o prezenční formu studia (popř. stipendium) v 5. roč. phd studia Příští zasedání OR je 12. 9. 2013 Zapsala: Nazarejová Kontrola: prof. Gruska