Program zasedání Vědecké rady Fakulty informatiky MU dne 12. dubna 2012 1. Habilitační řízení Projednání návrhu na jmenování docentem probíhá ve vědecké radě takto: * vědecká rada určí ze svých řad hodnotitele přednášky, kteří v neveřejné části zasedání přednesou stručná hodnocení přednášky z odborného i pedagogického hlediska. Hodnocení je součástí zápisu z jednání; * vědecká rada zvolí dva skrutátory; ve veřejné části zasedání vědecké rady * děkan fakulty představí uchazeče; * uchazeč prosloví habilitační přednášku (30 min), která zahrnuje charakteristiku problematiky daného vědního oboru a vlastní odborné výsledky uchazeče; * předseda habilitační komise přednese odůvodnění návrhu komise; * předseda habilitační komise seznámí vědeckou radu se závěry oponentských posudků; * proběhne veřejná rozprava, v níž má uchazeč možnost obhajovat svou habilitační práci, vyjádřit se k posudkům oponentů a komentovat svou vědeckou a pedagogickou činnost; v neveřejné části zasedání vědecké rady * hodnotitelé přednesou stručná hodnocení přednášky z odborného i pedagogického hlediska, hodnocení je součástí zápisu; * proběhne všeobecná rozprava; * proběhne tajné hlasování o návrhu, zda uchazeč má být jmenován docentem; * sdělení výsledku uchazeči. o RNDr. Aleš Horák, Ph.D., přednáška s názvem „Umělá inteligence a zpracování přirozeného jazyka“ o RNDr. Vlastislav Dohnal, Ph.D., přednáška s názvem "Developing Similarity Search Technology" 2. Zahájení habilitačního řízení – návrhy komisí Nedojde-li k zastavení řízení podle čl. 3 odst. 5, předkládá žádost uchazeče děkan vědecké radě fakulty spolu s návrhem na složení habilitační komise. Habilitační komise je pětičlenná. Jejími členy jsou profesoři, docenti a další významní odborníci v daném oboru nebo oborech příbuzných. Předsedou habilitační komise je profesor, zpravidla pracovník MU. Nejméně tři členové komise jsou odborníci z jiného pracoviště než MU. Členy habilitační komise a jejího předsedu jmenuje na základě schválení příslušnou vědeckou radou děkan. o RNDr.Pavel Matula, Ph.D. předseda: prof. Ing. Pavel Zezula, CSc.(FI MU) členové: prof. Ing. Jan Flusser, DrSc. (ÚTIA AV ČR) prof. Ing. Václav Hlaváč, CSc. (FEL ČVUT v Praze) prof. Ing. Jiří Jan, CSc. (FEKT VUT v Brně) prof. RNDr. Eduard Schmidt, CSc. (PřF MU) o RNDr.Petr Matula, Ph.D. předseda: prof. Ing. Pavel Zezula, CSc.(FI MU) členové: prof. Ing. Jan Flusser, DrSc. (ÚTIA AV ČR) prof. Ing. Václav Hlaváč, CSc. (FEL ČVUT v Praze) prof. Ing. Jiří Jan, CSc. (FEKT VUT v Brně) prof. RNDr. Eduard Schmidt, CSc. (PřF MU) o RNDr. Jan Strejček, Ph.D. předseda: prof. RNDr. Petr Jančar, CSc.(VŠB- TU Ostrava) členové: prof. RNDr. Ivana Černá, CSc. (FI MU) prof. Ing. František Plášil, DrSc. (MFF UK v Praze) prof. RNDr. Jan Slovák, DrSc. (PřF MU) prof. Ing. Tomáš Vojnar, Ph.D. (FIT VUT v Brně) 3. Návrh členů do komise pro státní doktorské zkoušky a obhajoby disertačních prací Podle čl. 33 odst. 1b) SZŘ jmenuje odborníky děkan na návrh oborové rady a po schválení vědeckou radou SDZ o Mgr. Michael Krbek, Ph.D., PřF MU o Mgr. Pavel Rychlý, Ph.D., FI MU o Ing. Mgr. Zdeněk Říha, Ph.D., FI MU o RNDr. Petr Švenda, Ph.D., FI MU o Ing. Jan Červený, Ph.D., Photon Systems Instruments, Drásov o RNDr. Zdeněk Kopecký, Ph.D. , VF,a.s., Černá Hora (dříve PřF MU) o Mgr. Jana Němcová, Ph.D., VŠCHT v Praze o Ing. Karel Obluk, Ph.D., AVG Technologies CZ, s.r.o., FIT VUT v Brně o Ing. Lenka Vysloužilová, Ph.D., ČVUT v Praze SDZ i obhajoba disertační práce o Mgr. Zdeněk Dvořák, Ph.D., MFF UK v Praze 4. Návrh členů do komise pro státní závěrečné zkoušky Jedná se o návrh členů do komise pro státní závěrečné zkoušky pro všechny studijní obory bakalářských programů (Informatika, Aplikovaná informatika, Informatika a druhý obor) a magisterských navazujících programů (Informatika, Aplikovaná informatika, Učitelství pro střední školy) akreditovaných na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity. Podle čl. 23 odst. 1b) SZŘ jmenuje odborníky děkan na dobu neurčitou po schválení vědeckou radou fakulty. o RNDr. Michal Batko, Ph.D. o RNDr. Dalibor Klusáček, Ph.D. o RNDr. Miroslav Křipač, Ph.D. o Mgr. Aleš Křenek, Ph.D. o RNDr. Martin Kuba, Ph.D. o RNDr. Marek Kumpošt, Ph.D. o RNDr. Miloš Liška, Ph.D. o RNDr. David Novák, Ph.D. o RNDr. Tomáš Rebok, Ph.D. o RNDr. Jan Sedmidubský, Ph.D. o RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D. o RNDr. Vladimír Ulman, Ph.D. o Ing. Leonard Walletzký, Ph.D. Dále jsou navrženi jako členové komise pro státní závěrečné zkoušky · pro specializaci Grafický design a výtvarná informatika a specializaci Typografie a textové systémy studijního oboru Aplikovaná informatika bakalářského programu Aplikovaná informatika · pro studijní obor Počítačová grafika a zpracování obrazu bakalářského programu Informatika · pro specializaci Grafický design studijního oboru Aplikovaná informatika navazujícího progr amu Aplikovaná informatika · pro studijní obor Počítačová grafika navazujícího programu Informatika o MgA. Helena Lukášová, ArtD. o Mgr. Jiří Víšek 5. Schválení pravidel pro vedení bakalářských a diplomových prací a přednášející Nový studijní a zkušební řád MU obsahuje následující bod: „Výukou v přednáškách jsou pověřování profesoři a docenti, výjimečně odborní asistenti a lektoři. Vedením závěrečných prací jsou pověřování akademičtí pracovníci. Výukou v přednáškách nebo vedením závěrečných prací mohou být pověřeni také další odborníci schválení vědeckou radou fakulty nebo odborníci splňující pravidla schválená vědeckou radou fakulty.“ Navrhujeme schválit následující pravidla a jmenné seznamy. Pravidla Bakalářské i diplomové práce mohou vést: · akademičtí pracovníci nebo odborní pracovníci vysokých škol a výzkumných ústavů s titulem Ph.D. nebo ekvivalentním, · odborní pracovníci s magisterským vzděláním a nejméně 5 lety praxe po získání magisterského titulu v oboru informatika nebo příbuzném, · doktorští studenti MU po složení státní zkoušky a obhájení tezí, · lidé uvedení na jmenném seznamu schváleném vědeckou radou. Bakalářské práce mohou navíc vést: · doktorští studenti FI, · lidé uvedení na jmenném seznamu schváleném vědeckou radou. Jmenné seznamy Diplomové práce: RNDr. Dalibor Klusáček, Ph.D., Mgr. Marek Vinkler, Ing. Petr Žabička. Bakalářské práce: momentálně prázdný seznam Stanovení komise pro jmenné seznamy přednášejících, kteří nejsou akademickými pracovníky 6. Informace o bakalářském studiu (doc. Pelánek) 7. Orientační kritéria pro habilitační a jmenovací řízení na FI MU - viz příloha 8. Různé - elektronické hlasování ohledně akreditačních materiálů 23. března 2012 (viz příloha): celkem je 29 členů VR, 21 členů akreditační materiály schválilo, 8 členů se nevyjádřilo, tímto byly materiály většinou hlasů schváleny - termín příští VR – čtvrtek na začátku listopadu (1.11. nebo 8.11.)