Pravidla habilitačního řízení na Fakultě informatiky MU Projednání a posouzení návrhu na jmenování docentem probíhá na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity způsobem stanoveným v § 72 zákona č.111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách) a na základě Směrnice rektora č. 4/2010. Na Fakultě informatiky MU je možné se habilitovat v oboru Informatika. Vědecká rada Fakulty informatiky MU schválila na svém zasedání 8. listopadu 2012 Orientační minimální kritéria požadavků pro habilitační a jmenovací řízení na FI MU Habilitační řízení se zahajuje na návrh uchazeče. S návrhem je nutno předložit na Oddělení výzkumu, vývoje a doktorského studia FI MU tyto dokumenty: * habilitační práci ve čtyřech výtiscích a v elektronické verzi, * odborný životopis, * úředně ověřené kopie dokladů o dosaženém vysokoškolském vzdělání a získaných příslušných titulech, * doklady osvědčující pedagogickou praxi, * odbornou charakteristiku vědecké činnosti v rozsahu jedné strany A4, * seznam vědeckých a odborných prací, * seznam ohlasů na vědecké a odborné práce, * souhrnnou informaci o pracích uchazeče a o ohlasech na ně, * seznam absolvovaných vědeckých a odborných stáží, * další doklady osvědčující vědeckou kvalifikaci. Podrobnější informace ke struktuře návrhu a popisu jednotlivých příloh návrhu jsou dostupné ve Směrnici rektora č. 4/2010, článek 4. Návrh uchazeče spolu s návrhem na složení habilitační komise předkládá děkan vědecké radě fakulty. Na základě schválení vědeckou radou jmenuje děkan předsedu a členy habilitační komise. Habilitační komise se usnáší na třech oponentech, z nichž nejméně dva jsou odborníci z jiného pracoviště než MU. Oponenty jmenuje předseda komise. Oponenti do dvou měsíců vypracují písemné stanovisko, které dodají předsedovi komise. Součástí habilitačního řízení je přednáška uchazeče pro odbornou veřejnost v rozsahu cca 60 minut, kterou zhodnotí nejméně tři členové habilitační komise. Téma přednášky stanoví habilitační komise výběrem ze tří témat navržených uchazečem. Na základě předložených materiálů, posudků a hodnocení přednášky zhodnotí habilitační komise vědeckou kvalifikaci uchazeče, jeho pedagogickou způsobilost a úroveň habilitační práce. Komise se tajným hlasováním usnáší na návrhu, zda má být uchazeč jmenován docentem, tento návrh předkládá vědecké radě fakulty. Bližší informace k průběhu habilitačního řízení jsou dostupné ve Směrnici rektora č. 4/2010, článek 5. Projednání návrhu na jmenování docentem probíhá ve VR FI takto: * na návrh děkana fakulty zvolí vědecká rada dva hodnotitele a dva skrutátory, * ve veřejné části zasedání VR FI: § děkan fakulty představí uchazeče, § uchazeč prosloví habilitační přednášku (30 min), které zahrnuje charakteristiku problematiky vědního oboru a vlastní odborné výsledky uchazeče, § předseda habilitační komise nebo jím pověřený člen komise přednese odůvodnění návrhu komise, § předseda habilitační komise nebo jím pověřený člen komise seznámí VR FI se závěry oponentských posudků, § následuje veřejná rozprava, kde má uchazeč možnost vyjádřit se k posudkům na habilitační práci, uvést doplňující údaje ohledně své vědecké a pedagogické činnosti, zodpovědět dotazy členů vědecké rady i hostů, * v neveřejné části zasedání VR FI: § každý z hodnotitelů přednese hodnocení přednášky z odborného i pedagogického hlediska, § proběhne všeobecná rozprava, § proběhne tajné hlasování o návrhu, zda uchazeč má být jmenován docentem, * děkan sdělí výsledek uchazeči. Nezíská-li návrh na jmenování většinu hlasů všech členů vědecké rady fakulty, řízení se zastaví. Návrh na jmenování docentem postoupí vědecká rada rektorovi. Nesouhlasí-li rektor s návrhem, předloží jej s odůvodněním Vědecké radě MU, která jej projedná a tajným hlasováním se usnáší, zda uchazeč má být jmenován docentem. Nezíská-li návrh na jmenování většinu hlasů všech členů vědecké rady, platí, že se řízen zastavuje, v opačném případě rektor docenta jmenuje. Schváleno Vědeckou radou FI MU dne 14. prosince 1999, revize provedena v lednu 2013.