1 / 2 Č.j. MU-IS/209443/2023/2124238/FSpS-2 Metodický pokyn Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity č. 1/2023 Sestavování rozvrhu (ve znění účinném od 18. 9. 2023) Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“), vydávám tento metodický pokyn: Článek 1 Sběr podkladů a termíny rezervací (1) Sběr podkladů a všech souvisejících požadavků, které mají vliv na sestavování rozvrhu, probíhá v těchto termínech: a) pro podzimní semestr se podklady sbírají do konce měsíce března, b) pro jarní semestr se podklady sbírají do konce měsíce září. (2) Rezervace sportovišť1 se spouští po sestavení rozvrhu: a) pro podzimní semestr nejdříve od července, b) pro jarní semestr nejdříve od ledna. Článek 2 Předávání podkladů (1) Rozvrhářka fakulty zašle před začátkem sběru podkladů pro tvorbu rozvrhu dle článku 1 sekretářkám kateder přehled o předmětech, které mají být pro následující semestr rozvrhovány. (2) Sekretářka předá informace všem vyučujícím katedry včetně externích pracovníků a sbírá od nich požadavky na rozvrh. Požadavky na externí sportoviště musí pověřený vyučující ověřit a do podkladů pro rozvrh předat informace o časové dostupnosti pro fakultu. Požadavky sekretářka projedná s vedoucím katedry, který rozhodne, které požadavky podpoří a které odmítne. (3) Sekretářka předá rozvrhářce v termínu dle článku 1 úplné informace o všech předmětech, včetně požadavků na blokaci prostor pro projekty, univerzitní ligy, zahraniční cesty, omezení vyučujících (například péče o dítě) aj. dle rozhodnutí vedoucího katedry. (4) U každého požadavku na rezervaci místnosti/sportoviště, kde se nejedná o výuku předmětů, musí být uveden zdroj financování, kdo zodpovídá za požadavek, z jaké zakázky se hradí nebo z jaké smlouvy požadavek vychází. (5) Informace týkající se předmětů celoživotního vzdělávání a U3V předá sekretářka vedoucí Oddělení celoživotního vzdělávání. Vedoucí CŽV po projednání s proděkanem pro CŽV předá podklady v termínu dle článku 1 rozvrhářce a současně zarezervuje sportoviště v rezervačním systému včetně požadavků U3V. 1 Rezervace sportovišť nemusí být možná pro všechna období, v úvahu se bere energetická náročnost, nutnost údržby, případně rekonstrukce prostor. 2 / 2 (6) Skutečnosti nově vzniklé v průběhu sestavování rozvrhu (pracovní cesta, konference) předává sekretářka katedry neprodleně rozvrhářce. (7) Skutečnosti sdělené po odsouhlasení rozvrhu vyučujícími již není možné zapracovat. Katedra v takovém případě musí zajistit realizaci výuky v původně stanoveném termínu výuky. Článek 3 Prioritizace při sestavování rozvrhu a rezervaci sportovišť (1) Při sestavování rozvrhu mají přednost činnosti v tomto pořadí od nejdůležitějšího: a) akreditované předměty Bc., NMgr., Ph.D., b) ostatní předměty (CUS, Erasmus, CORE, Teiresiás, volitelné), c) požadavky vedení (strategičtí partneři, porady), dlouhodobě dojednané pronájmy, d) kurzy celoživotního vzdělávání FSpS MU, e) projekty (EU, GAČR, mezinárodní a vládní) f) komerční pronájmy, U3V, univerzitní ligy, g) ostatní projekty (specifický výzkum), h) ostatní. (2) Mají-li činnosti stejnou úroveň prioritizace, rozhoduje o přednosti datum a čas rezervace (sportovišť v rezervačním systému, učeben předáním požadavků rozvrhářce). Článek X Závěrečná ustanovení (1) Výkladem jednotlivých ustanovení tohoto metodického pokynu a posuzováním výjimek je pověřen proděkan pro studium. (2) Kontrolu dodržování tohoto metodického pokynu vykonává proděkan pro studium. (3) Tento metodický pokyn nabývá platnosti zveřejněním. (4) Tento metodický pokyn nabývá účinnosti dnem 18. 9. 2023. podepsáno elektronicky PhDr. Jan Cacek, Ph.D. děkan FSpS MU