Motivační systém na podporu pedagogické, tvůrčí a další činnosti akademických pracovníků na FSpS: Položené otázky a odpovědi Verze 2 (16.1.2020) > > Vážené kolegyně a kolegové, níže přikládáme odpovědi na zaslané otázky týkající se vyplňovaní tabulky motivačního systému. Pokud usoudíte, že činnost (výstup), kterou jste vykonali, se nenachází v tabulce a měla by být zohledněna, uveďte ji do samostatného wordovského souboru. Tento soubor uložte jako MT_rok_katedra_prijmeni-jmeno.docx (např. MT_2019_KSV_Racek-Oldrich.docx), stejně prosím pojmenujte i vyplněnou tabulku indikátorů (např. MT_2019_KSV_Racek-Oldrich.xlsx). Jednak co se týče té metodiky M17, hledala jsem tam těch 5 kategorií monografií/odborných knih, ale žádné takové dělení tam není. Tak kdybyste to mohli nějak upřesnit… Stupně odborné knihy jsou popsány v dokumentu http://www.vyzkum.cz/storage/att/57C46B21E9EC9EE75DA3A462B923D168/M17+_eklep.docx v kapitole 2.7. (str. 22 a 23). V hodnoticí tabulce je „kategorií“ označen stupeň hodnocení. Příspěvků do sborníku v databázi Conference proceedings Citation Index. Pokud tomu dobře rozumím, jedná se o příspěvky z konferencí, které jsou pak databázované, např. jak z naší konference ve Web of Science. Jenž tam se to objeví až třeba za dva roky. Takže teď máme do indikátorů zadat příspěvky z naší konference v roce 2017, které se teprv 2019 objevili ve WOS nebo příspěvky z podzimní konference 2019? Předpokladem vykazovaného publikačního indikátoru je zavedení do agendy Publikace v IS MU. Vykazují se tedy zveřejněné výsledky, nikoli výsledky přijaté a čekající na zveřejnění. Prezentace na konferencích ani zvané přednášky nejsou vůbec zahrnuty? Proč, když nad přípravou člověk stráví taky docela dost času (nemluvě o hodinách spojených s účastí na konferenci). A nemůže to vlastně vůbec vykázat do těch 1600 bodů, které odpovídají odpracovanému plnému úvazku. To se do práce nepočítá? Ani další pracovní cesty, jako např. Erasmus? Takže tyhle práce nemáme dělat, když je ani nemůžeme vykázat? Prezentace na konferencích a zvané přednášky: Dočasně zadat do „Ostatní – vystoupení popularizačního charakteru“ (uvést, zda se jednalo o zvanou přednášku + kde), případně tyto aktivity sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Erasmus + pracovní cesty: Ve sběru 2019 nezahrnovat do tabulky, pro příští sběr bude provedena diskuze na tímto bodem. Tyto aktivity sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Máte představu, do kdy naše odevzdané indikátory vyhodnotíte a do výplaty za který měsíc budou případné odměny zahrnuty? Předpokládá se dvouměsíční zpracování dat a vyplacení v nejbližším termínu. Kam mohu zařadit- kolonky v tvé zaslané tabulce pro vytvoření e–publikace? Např. https://www.muni.cz/vyzkum/publikace/1504060 Tento typ výstupu se v tabulce neeviduje. Pokud je publikace mířena na laickou veřejnost lze ji evidovat do „popularizační článek“ (bude posouzeno individuálně děkanem, resp. proděkan pro vědu a výzkum, vedoucím katedry), příp. případně výstupy tohoto typu sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Potřebuješ zaslat i moji tabulku pedagogického výkonu? Vyplněná tabulka indikátorů se zasílá v daném termínu příslušnému vedoucímu katedry. když jsem nastoupil v průběhu roka (září, 2019) platí na mě pokrácený poměr bodů, které je nutno splnit?, a jestli se započítává práce (zkoušení, výuka, publikace) z DPS programu, když jsem byl zaměstnancem jen na DPP/DPČ, či studentem. Snížený počet bodů je stanoven výši úvazků a poměrnou dobu roku, za kterou je akademik zaměstnán a ve které vytvářel započitatelné výstupy. Přednášky na konferencích, kde prezentujeme (jsem minimálně u dvou jako spoluautor a jednou jako hlavní) se vůbec nezohledňují pokud nemají ISBN v rámci Proceedings. Což je věc, kterou nevíme předem, mnohdy ani po konferenci i když s tím tak nějak počítáme (typicky naše podzimní konference...). Chápu, že v hodnocení RIVu nejsou nijak hodnoceny (s tím nic neuděláme), ale do naší práce patří, nebo ne? Myslím, že na konferencích získáváme kontakty, nebo jsme i na konference zvaní a počítá se do kariérního růstu. Ve sběru 2019 nezahrnovat do tabulky, pro příští sběr bude provedena diskuze na tímto bodem. Tyto aktivity za sběr dat 2019 sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Takže např. já jsem byla zvaná na konferenci do LItvy - připravovala jsem se dosti intenzivně, strávila jsem tím hodně času, do teď jsem si myslela že pracovního, ale podle indikátorů mi vychází že jsem vše připravovala ve volném čase. Motivační systém nehodnotí hodinovou zátěž akademiků, ale je koncipován s cílem hodnotit fakultou preferované výstupy (činnosti). Tudíž mne napadá - má smysl jezdit na konferenci do Opatije, z jiného důvodu než že budu mít zaplacenou cestu na jih a možná se tam můžu koupat v moři???? Konferenční účasti jsou nezbytným předpokladem kariérního růstu a je na zvážení akademika účast na konferenci. Dále jsem se pozastavila nad podanými a ukončenými projekty...ty jsou hodnoceny...Nikde ale není zahrnuta realizace a za ukončení např. Spec. výzkumu je 30 bodů?.......Pokud mi neschválí odměny, jakože si je do spec. projektu nepíšeme aby projekt vyšel, je to opravdu nic. A realizací spec. výzkumu trávíme také poměrně dost času, není to jen způsob jak napsat lepší článek, sesbírat data apod. Výstupem je specifického výzkumu jsou zpravidla publikace v periodicích. Pokud je výstup kvalitní, autoři jsou dobře bodově ohodnoceni. Pokud je projekt realizován bez kvalitních výstupů, jedná se z našeho pohledu o neúčelné čerpání finančních prostředků. Pak mám ještě jednu rýpavější:)) Proč musím složitě počítat všechny indikátory, když jsou v Isu? Rozvrh, počet termínů na zkoušky, státnice, závěrečné práce, garantství předmětu apod. Ruční sběr dat slouží k auto-kontrole ISem generovaných dat akademického pracovníka. Systém ne vždy generuje přesná a kompletní čísla (např. nezohledňuje zrušenou a suplovanou výuku, ze zkouškových termínu nelze identifikovat zkoušejícího, odlišnost období akademického a kalendářního roku apod.). Uvědomuji si, že tyhle otázky měly být položeny v době kdy jsme tabulku všichni mohly připomínkovat, ale myslím, že je normální, že člověku dojdou některé důležitosti až s odstupem a konkrétním vyplňováním..... Děkujeme za zaslané body. Systém pro příští sběr bude podroben revizi nad zaslanými podněty. vykazuje se za kalendářní rok, nebo za semestry? Např. když člověk sedí u obhajob/jede na kurz v lednu (avšak spadá to ještě do podzimního semestru) Kalendářní rok. kam spadají účasti na kvalifikacích na ČAH a účast na ČAH nebo na podobných akcích? Tyto akce spadají do posouzení kvality a kvantity práce vedoucím katedry. projekty vykazuje pouze řešitel, nebo i člen realizačního týmu (který se na tvorbě projektu výraznou měrou podílel)? Vykazuje pouze řešitel. Případně se souhlasem řešitele, je možné body rozdělit mezi členy řešitelského týmu (nanejvýše v součtu do 100 % bodového zisku za daný indikátor). jak započítávat suplování? Suplování se eviduje jako výuka. Původně rozvrhovaný akademik si tyto suplovanou výuku nevykazuje. jak započítávat konzultačky? Konzultační hodiny jsou zahrnuty v administrativní činnosti. Do jaké "kolonky" spadají e-learningové nebo učební materiály? Tento typ výstupu se v tabulce neeviduje, případně tyto aktivity sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Pokud je publikace mířena na laickou veřejnost lze ji evidovat do „popularizační článek“ (bude posouzeno individuálně děkanem, resp. proděkan pro vědu a výzkum, vedoucím katedry). Za přednášky jsou 2 body. No dobře, za seminář 1, tak je to v pořádku, že za přednášku 2. Jen jsem to musela napsat, protože je to pro pedagoga nešťastný pohled, jak to vzhledem k jinému bodovému ohodnocení práce mizivě naskakuje:-) Bodové hodnocení jednotlivých indikátorů pro sběrné období 2019 bylo nastaveno dle pilotáže a reflektuje dosažitelnou úroveň pro všechny akademické pracovníky. Za fci senátorů AS MU je 40 bodů a za fci předsedy AS FSPS také 40. Přitom senátoři AS MU jsou za každé zasedání, dle statutu MU placeni (1000,- za zasedání). Připomínkuji proto, že vím, kolik práce je s fcí předsedy AS FSpS mnohdy spojeno. Bodové hodnocení jednotlivých indikátorů pro sběrné období 2019 bylo nastaveno dle návrhů proděkanů pro VaV a strategii. Tabulka hodnot indikátorů byla představea vedoucím kateder v přípravné fází vzniku směrnice děkana Motivační systém na podporu pedagogické, tvůrčí a další činnosti akademických pracovníků. V piblikační činnosti není kolonka, tedy není ani bodově ohodnocena práce při tvorbě učebních textů (aspoň nějaké všimné bodíky by si učebnice zasloužily). Ne podle počtu stránek, aby se napsaly "bichle", ale celkově za učební text nějaké bodíky. Tento typ výstupu se v tabulce neeviduje, případně tyto aktivity sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Pokud je publikace mířena na laickou veřejnost lze ji evidovat do „popularizační článek“ (bude posouzeno individuálně děkanem, resp. proděkan pro vědu a výzkum, vedoucím katedry). Není také kolonka pro recenze článků, publikací, hodnocení projektů apod. z jiného prostředí, než FSpS. Výše uvedené položky se ve sběru dat pro období 2019 do tabulky neevidují, případně tyto aktivity sepsat mimo tabulku (s detailním popisem). Systém pro příští sběr bude podroben revizi nad zaslanými podněty.