Pravidla soutěže Interních projektů FSpS pro rok 2017 (dále jen Pravidla FSpS 2017) 1 Kontaktní osoby, systém pro administraci Kontaktní osoby pro administraci a koordinaci soutěže: Příslušným pracovištěm pro koordinaci a administrativní podporu IRP FSpS je Oddělení projektové podpory (dále jen OPP): • Mgr. Roman Drga Tel.: +420 549 493 587 E-mail: drga@fsps.muni.cz • Ing. Jana Smítalová Tel.: +420 549 493375 E-mail: smitalova@fsps.muni.cz 2 Tématické zaměření soutěže IVP Tematická návaznost interního výzkumného projektu na výzkum realizovaný na FSpS MU IRP Interní rozvojové projekty jsou zaměřeny na podporu pedagogické práce akademických pracovníků FSpS MU. Podporované aktivity IRP projektů jsou: 1. Kvalitní vzdělávání reflektující aktuální trendy - Modernizovat a zatraktivnit vzdělávání reflexí technologických trendů a jejich implementací 2. Internacionalizace ve vzdělávání - Zavést užívání cizího jazyka jako nedílnou součást studia ve všech jeho stupních a fázích - Rozšířit nabídku i výuku cizích jazyků a posílit výuku předmětů v cizích jazycích domácími i zahraničními akademickými pracovníky - Rozvíjet nabídku studijních programů vyučovaných v cizích jazycích a zvýšit počet studujících v těchto programech - Zvýšit kvalitu činností souvisejících se zajišťováním zahraničních mobilit studentů 3. Inspirace a odpovědnost ke společnosti - Rozvoj partnerství s vysokými, středními, základními i mateřskými školami, s kulturními institucemi, sportovními kluby, neziskovými a zdravotními organizacemi a posilování spolupráce s komerční sférou a veřejnou správou při řešení národních, regionálních i lokálních témat nebo společných projektů 3 Finanční rámec soutěže • Projektové záměry jsou neinvestičního charakteru, tedy bez možnosti žádat o investiční prostředky. • Finanční podpora pro jeden projekt IRP je stanovena na max. 100.000,- Kč. • Finanční podpora pro jeden projekt IVP je stanovena na max. 150.000,- Kč. 4 Účastníci a jejich role v projektu IVP • Navrhovatelem a odpovědným řešitelem, resp. řešitelem projektu může být pouze akademický nebo výzkumný pracovník FSpS MU. • V řešitelském týmu musí být minimálně jeden student zapsaný na FSpS MU v doktorském nebo magisterském studijním programu. Členem řešitelského týmu mohou být také další akademičtí nebo výzkumní pracovníci MU IRP • Navrhovatelem a odpovědným řešitelem, resp. řešitelem projektu může být pouze akademický pracovník FSpS MU. • Členem řešitelského týmu mohou být také další akademičtí pracovníci MU nebo studenti zapsaní na FSpS MU v doktorském nebo magisterském studijním programu Řešitel · Řešitel projektu je zodpovědný za: o věcnou a formální správnost návrhu projektu podaného na formuláři, který je součástí výzvy o věcnou správnost a úplnost dokumentace realizovaného projektu evidovaného v ISEP o řešení projektu v souladu s harmonogramem schváleného projektu o čerpání přidělených prostředků v souladu s těmito pravidly a schváleným projektem o vypracování, věcnou a formální správnost průběžné a závěrečné zprávy dle pravidel výzvy o dodržování termínů stanovených v pravidlech výzvy, nebo daných administrátorem projektu 5 Návrhy projektů • Přihláškou do soutěže je návrh projektu zpracovaný na předepsaném formuláři, který je nedílnou součástí této výzvy a současně založí řešitel návrh projektu v ISEPu a to nejpozději do 28. 2. 2017 15.00h (ISEP dostupný na: https://inet.muni.cz/app/proj/navrh_find ) • Jeden projekt může být zpracován v souladu s více tématy v rámci podporovaných aktivit IRP • V případě, že projekt zahrnuje výzkum na lidských subjektech, požádá řešitel nejpozději k datu odevzdání návrhu projektu o schválení etickou komisí MU (prostřednictvím ISEPu). Povinnou přílohou je návrh projektu a vzor informovaného souhlasu • Obdobím řešení podpořených projektů je 1. 4. 2017 – 31. 12. 2017. 6 Náležitosti návrhu projektu Návrh projektu musí mít tyto obsahové náležitosti (dle struktury dané ve formuláři): • Anotace • Návaznost na Dlouhodobý záměr FSpS a institucionální plán MU na 2016-2018. • Charakteristika projektu IRP: Ø zdůvodnění proč má být projekt realizován; Ø stanovení cílů a výstupů projektu – bude obsahovat explicitní popis výstupů tak, aby byly snadno kontrolovatelné; Ø způsob dosažení výstupů projektu – předpokládá se opakovaná využitelnost výstupů projektu Ø časový harmonogram řešení Charakteristika projektu IVP: Ø charakteristika řešené problematiky, Ø současný stav řešení, Ø cíle projektu a způsob jejich dosažení, Ø časový harmonogram řešení. Ø povinné výstupy ( publikace s potenciálem pro zisk bodů v RIV = SCOPUS, WOS), Ø plánovaná účast na odborných akcích hrazená z podpory projektu - v případě plánované účasti na konferencích, workshopech či jiných prezentačních akcích předpokládané uvedení příspěvku (poster, přednáška, publikace ve sborníku), • Rozpočet projektu dle stanovené závazné struktury • Zdůvodnění využití (účelu) finančních prostředků • Jmenný seznam spoluřešitelů projektu 7 Závazné podmínky realizace projektů Závazná specifická kritéria pro schválení a realizaci projektu jsou definována u tematického zaměření (viz oddíl 2 Tematické zaměření soutěže). Obecně platná kritéria jsou následující: • Aktivity předloženého projektového záměru nemohou být zároveň financovány z jiných zdrojů. • Finančním disponentem (příkazcem operace zakázky projektu) je řešitel projektu. • Řešitel odpovídá za pravdivost a úplnost uváděných údajů. 8 Kontrola a hodnocení návrhů projektů O výběru projektů k realizaci rozhoduje hodnotící komise (dále jen HK) jmenovaná děkanem FSpS. Komise fakulty se usnáší nadpoloviční většinou všech svých členů. Hodnocení projektů - kritéria pro hodnocení jsou zejména: a) Soulad obsahu projektu s obsahem Vyhlášení soutěže b) Soulad projektového záměru s Dlouhodobým záměrem FSpS a institucionálním plánem MU na 2016-2018 c) Reálnost splnění stanovených cílů a výstupů projektu d) Celková připravenost projektu e) Využitelnost výstupů a jejich udržitelnost do budoucna f) Přiměřenost celkového rozpočtu a finanční rozvahy ve vztahu k plánovaným výsledkům projektu Výsledek celého procesu hodnocení, tedy seznam podpořených a nepodpořených projektů, bude zveřejněn na dokumentovém serveru nejpozději k datu 10. 3. 2017 9 Řízení a realizace projektů Všechny projekty, které byly schváleny k realizaci, budou zavedeny v systému ISEP jako „Realizované projekty“. Při tomto zavedení je nutné provést aktualizaci schváleného rozpočtu a všech dalších skutečností (např. dle doporučení HK). Řešitel projektu řídí práci řešitelského týmu a současně disponuje s přidělenými finančními prostředky v souladu s platnými zákony a vnitřními normami MU. Řešitel je povinen řádně řešit projekt v rámci schváleného rozpočtu, v souladu s definovanými cíli a výstupy, dodržovat stanovené podmínky, s poskytnutými prostředky nakládat hospodárně, účelně a efektivně. Fakulta sportovních studií, MU je oprávněna kdykoli v průběhu realizace projektů provést kontrolu čerpání přidělených finančních prostředků a vyzvat řešitele k prezentaci dosažených výsledků. 10 Odchylky a změny v řešení projektů · Veškeré změny v projektech musí být uskutečněny tak, aby byly v každé fázi projektu v souladu se všemi ustanoveními relevantních právních předpisů a vnitřních norem MU. · Podstatnou změnou v projektu se rozumí: o změna řešitele, o předčasné ukončení projektu. · Ostatní změny jsou změnami nepodstatnými. · Podstatné změny mohou být uskutečněny pouze na základě žádosti řešitele opatřené souhlasným stanoviskem děkana nebo pověřeného proděkana. · Nepodstatné změny resp. jejich zdůvodnění musí být obsaženo v závěrečné zprávě o výsledcích projektu. · V případě předčasného ukončení projektu předkládá řešitel závěrečnou zprávu shrnující dosavadní výsledky projektu. Pokud řešitel od projektu ustoupí v průběhu období řešení projektu nebo není možné naplnit výstupy projektu a projekt předčasně ukončí, je povinen oznámit tuto skutečnost neprodleně OPP. Současně s tímto předloží: • zprávu o dílčích výsledcích dosažených při řešení projektu s podpisem řešitele; • vyúčtování finančních prostředků, které již byly pro řešení projektu vynaloženy. 11 Ukončování projektů • Řešitel projektu vypracuje závěrečnou zprávu o výsledcích projektu k 31. 12. 2017 (bude zpracována nejpozději do 31. 1. 2018). Výstup – publikační činnost nutno doložit do 31. 3. 2018. • Závěrečná zpráva bude obsahovat popis výsledků řešení projektu s komentářem ke změnám v projektu a čerpání jednotlivých položek rozpočtu. • Sběr závěrečných zpráv bude probíhat na předepsaných formulářích. • Výsledky řešení projektů se hodnotí v závěrečném oponentním řízení v období od 1. února do 31. března 2018. • Koordinací celého procesu jsou pověřeny kontaktní osoby OPP na FSpS. 12 Harmonogram • Zveřejnění výzvy – 13. 2. 2017 • Termín pro předkládání návrhů projektů – do 28. 2. 2017 • Zveřejnění výsledků soutěže – 10. 3. 2017 • Zahájení řešení projektů – 1. 4. 2017 • Předložení závěrečné zprávy (stav k datu 31. 12. 2017) – 31. 1. 2018