MAN Marketing a management se zaměřením na sport Ekonomika organizací, finanční řízení podniku a veřejná ekonomie * Veřejné finance. Rozpočtová soustava. Rozpočtový proces. * Veřejný sektor a jeho role ve smíšené ekonomice. * Úloha státu, regionů a obcí v rozvoji sportu. * Měřitelnost výkonů ekonomiky. * Redistribuce důchodů. * Neziskové organizace – jejich význam a úloha, právní formy neziskových organizací. Problematika financování neziskových organizací z veřejných zdrojů. * Změny v pojetí neziskových organizací podle Zákona č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník. * Specifika sportovního managementu. * Profesionální sport – pojem, úloha médií, management sportovců, hodnocení výsledků. * Principy strategického managementu. * Organizační a strategické změny sportovních organizací. * Marketing obecně, specifika marketingu ve sportu. * Marketingový mix. * Organizace jako součást národního hospodářství. * Výrobní faktory v organizaci; dlouhodobý majetek a materiál v organizaci. * Majetková a finanční struktura podniku. * Kalkulace nákladů. * Zisk, ukazatelé rentability. Literatura * BLAŽEK, L. Management. Organizování, rozhodování, ovlivňování. 2. rozš. vyd. Praha : Grada, 2014. 211 s. ISBN 978-80-247-4429-2. * Contemporary sport management. Edited by P. Pedersen. ISBN 9780736081672 * ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. Praha: East west publishing company, 2000. 172 s. ISBN 80-7219-010-5. * ČÁSLAVOVÁ, E. (2009). Management a marketing sportu. Praha, Czech Republic: Praha: Nakladatelství Olympia, a.s. Praha, 2009, 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9 * DONNELLY, J. H., GIBSON, J. L., IVANCEVICH, J. M. Management. Praha : Grada, 1997. 821 s. ISBN 80-7169-422-3. * FETCHKO, M. J., ROY, D. P., & CLOW, K. E. (2013). Sports marketing. Boston, MA: Pearson * HAMERNÍKOVÁ, B., MAAYTOVÁ, A.: Veřejné finance. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2010. 340 s. ISBN 9788073574970 * HOYE, Russell. Sport management :principles and applications. 1st pub. Oxford: Elsevier, 2006. viii, 229. ISBN 0-7506-6676-5. * KASER, K., & OELKERS, D. B. (2008). Sports and entertainment marketing. Mason, OH: Thomson South-Western. * KOTLER, P., & ARMSTRONG, G. (2007). Marketing. Praha, Czech Republic: Grada Publishing. * KALOUDA, F.: Finanční řízení podniku. 2. rozš. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2011. 299 s. ISBN 9788073803155 * NOVÁ, J. Management sportu – teorie, případové studie, kvalita. Brno: Masarykova univerzita, 2014. 1. ISBN 978-80-210-6780-6. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6781-2014. * NOVÁ, J. SPORT MANAGEMENT AS AN INTEGRAL PART OF KINANTHROPOLOGY. In Dragan Milanović, Goran Sporiš. Proceedings - 7th International Scientific Conference on Kinesiology, 2014, Opatija, Croatia. Opatija: University of Zagreb, Faculty of Kinesiology, Croatia, 2014. s. 447-450, 4 s. ISBN 978-953-317-014-5. * PEKOVÁ, J., PILNÝ, J. JETMAR, M.. Veřejná správa a finance veřejného sektoru. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: ASPI, 2008. 712 s. ISBN 978-80-7357-351-5. * REKTOŘÍK, J. a kol.: Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. Vydání druhé. 2007 Ekopress, Praha, ISBN 978-80869-26-3 * REKTOŘÍK, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Vydání třetí. 2010, Ekopress, Praha, ISBN 978-80-86929-54-5 * SUCHÁNEK, P., ŠPAČEK, D.: Ekonomika organizací. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010. 153 s. * SYNEK, Eva Kislingerová . a kol. Podniková ekonomika. C.H.Beck, 6. vydání 2015. ISBN 978-80-7400-274-8 kap. 25 Sport a kap. 26 Nestátní neziskové organizace. * VEBER, J. a kol. Management. Základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2.vyd. Praha : Management Press, 2009. 700 s. ISBN 978-80-7261-200-0. * Zákon č. 89/2012 Sb., Občanský zákoník (NOZ) ___________________________________________________________________________________________________ Mezinárodní sdružení světových her (IWGA), http://www.worldgames-iwga.org Mezinárodní olympijský výbor (IOC), http://www.olympic.org