Akademický senát Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity Zápis z 221. zasedání 25. 10. 2021 Přítomni (v abecedním pořadí): ● Jan Albrecht ● Mgr. Kateřina Fridrichová, Ph.D. ● doc. Vratislav Havlík, Ph.D. ● PhDr. Pavel Horák, Ph.D. ● doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D. ● Anna Literová ● Markéta Tereza Piáčková ● Mgr. Aneta Pinková, Ph.D. ● Martin Veselý ● Shengyue Wang Hosté: ● prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D. ● Michaela Černická (tlumočník) ● doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D. ● Bc. Daniel Jirků ● Ing. Pavlína Kadlčková, DiS. ● Bc. Tina Mizerová ● Mgr. Jiří Němec ● Mgr. et Mgr. Adéla Souralová, Ph.D. ● PhDr. Petr Suchý, Ph.D. ● Mgr. Veronika Zapletalová, Ph.D. Nepřítomni: ● Irena Kašparová, M.A., Ph.D. ● doc. PhDr. Věra Stojarová, Ph.D. Program jednání: 1) Volba představitelů AS FSS MU 2) Vyjádření AS FSS MU k záměru děkana jmenovat proděkany FSS MU 3) Úprava rozdělení finančních prostředků na jednotlivé Stipendijní programy FSS MU na rok 2021 4) Prezentace průběžné zprávy o práci a výsledcích vedení FSS MU za léta 2019-2021 a výhled řešené agendy na léta 2021-2023 5) Různé Program byl schválen (10 pro, 0 proti, 0 se zdrželo). 1) Volba představitelů AS FSS MU Havlík: Krátce pojednal o průběhu voleb a poté přistoupil k volbě skrutátora pro volbu nových představitelů AS FSS MU. Skrutátorem byl zvolen doc. Oldřich Krpec. Havlík: Vyzval přítomné členy, aby vznášeli návrhy na funkci nového předsedy AS FSS MU. Krpec: Jako kandidáta na předsedu AS FSS MU navrhl dr. Pavla Horáka. Horák: Nominaci přijal. Členové AS FFS MU poté přistoupili k tajnému hlasování o návrhu. Za přítomnosti deseti členů AS FSS proběhla tajná volba předsedy AS FSS, v níž byl do předmětné funkce zvolen PhDr. Pavel Horák, Ph.D. (9 pro, 0 proti, 1 se zdržel) Poté následovala přestávka v délce 5 minut. Po přestávce se vedení schůze ujal nově zvolený předseda AS FSS MU PhDr. Pavel Horák, Ph.D. Horák: Vyzval přítomné členy ke vznášení návrhů na funkci místopředsedy pro komoru akademických pracovníků a studentkou komoru AS FSS MU. Krpec: Navrhl pro komoru akademických pracovníků jmenovat Mgr. Kateřinu Fridrichovou, Ph.D. a pro studentskou komoru byl na pozici místopředsedy navržen Jan Albrecht. Mgr. Kateřina Fridrichová Ph.D. a Jan Albrecht nominaci přijali. Horák: Vyzval přítomné členy k tajnému hlasování. Krpec: Požádal kolegy z řad komory akademických pracovníků, aby do studentské volby nezasahovali. Za přítomnosti čtyř členů akademické komory AS FSS proběhla tajná volba místopředsedkyně AS FSS z řad akademických pracovníků, v níž byla do předmětné funkce zvolena Mgr. Kateřina Fridrichová Ph.D. (4 pro, 0 proti, 0 se zdrželo) Za přítomnosti všech pěti členů studentské komory AS FSS proběhla tajná volba místopředsedy AS FSS z řad studentské komory, v níž byl do předmětné funkce zvolen Jan Albrecht. (5 pro, 0 proti, 0 se zdrželo) Horák: Vyzval přítomné členy AS FSS MU k ustavení členů rozhodčí a smírčí komise. Z řad akademických pracovníků byla navržena Mgr. Kateřina Fridrichová Ph.D., PhDr. Aneta Pinková, Ph.D. a doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D. Veselý: Z řad studentů navrhl jmenovat Annu Literovou a Shengyue Wanga. Návrh byl schválen (9 pro, 0 proti, 1 se zdržel). 2) Vyjádření AS FSS MU k záměru děkana jmenovat proděkany FSS MU Horák: Vyzval děkana, aby krátce pojednal o svém návrhu. Děkan: Pogratuloval nově zvoleným představitelům AS FSS MU. Poté krátce shrnul průběh hledání vhodné kandidátky na pozici proděkanky pro komunikaci. Sdělil, že pozice proděkana po rezignaci doc. Binky byla po dobu devíti měsíců neobsazena, neboť hledání nového kandidáta bylo značně problematické. Agenda proděkana pro komunikaci byla rozdělena mezi stávající proděkany. Děkan poděkoval proděkance pro studium za to, jakým způsobem se své role ujala. Díky nově zavedené care fázi se na fakultu zapsalo nejvíce studentů od roku 2011. Děkan v průběhu několika měsíců oslovil tři kandidátky, které však z pracovních, rodinných či osobních důvodů odmítl. Poté představil Mgr. et Mgr. Veroniku Zapletalovou, Ph.D. z KMVES, která nabídku na pozici proděkanky přijala a již v tuto chvíli pracuje na katedře v rámci komunikačních a propagačních aktivit. Albrecht: Vznesl dotaz týkající se sdílení informací o fungování fakulty s veřejností prostřednictvím sociálních sítí. Děkan: Sdělil, že tyto záležitosti byly doposud směřovány především k zaměstnancům fakulty. Horák: Uzavřel diskusi a vyzval ke hlasování o navrženém usnesení. Usnesení: AS FSS MU projednal a schválil záměr děkana FSS MU jmenovat Mgr. et Mgr. Veroniku Zapletalovou, Ph.D. proděkankou pro komunikaci. (8 pro, 0 proti, 1 se zdržel) 3) Úprava rozdělení finančních prostředků na jednotlivé Stipendijní programy FSS MU na rok 2021 Děkan: Sdělil, že podle pravidel soupisu stipendijních programů platí, jestliže dojde k navýšení o více něž 10%, je potřeba schválení AS FSS MU. Upozornil také na to, že v soupisu proběhla zásadní změna v rámci programu 2B. Dlouhá léta platila podmínka oceňování publikací napsaných ve spolupráci s akademickým pracovníkem. Pro tento rok byla tato podmínka zrušena. V důsledku toho došlo k výraznému navýšení žádostí, které neodpovídá původně schválenému předpokladu. Požádal tedy o schválení navýšení o 200 tis. Kč. Dále poukázal na to, že pandemie COVID vedla k výraznému poklesu mobility studentů, podařilo se však vyjednat mimořádnou podporu ze strany RMU. Daří se tedy šetřit prostředky z poplatků studentů, které putují do stipendijního fondu fakulty. Proto navrhl zmíněných 200 tis. Kč přesunout ze stipendijního programu 3D do 2B. Albrecht: Vznesl dotaz týkající se možnosti rozšíření stipendijních programů. Děkan: Sdělil, že vzhledem k tomu, že příjmy do stipendijního fondu jsou nižší než výdaje, není vhodné o něčem podobném uvažovat. Pokud bude tato situace trvat i nadále, budeme nuceni uvažovat o škrtání a snižování výše stipendií. Veselý: Otázal se, zda by mohl být informován o čerpání prostředků v minulých letech. Tajemnice: Čerpání bylo o cca 1 milion Kč vyšší než příjem, proto jsme přistoupli k revizi stávajícího soupisu stipendijních programů. V tuto chvíli jsme v situaci, kdy finance pro některé programy schází. Tajemnice přislíbila zaslat informaci o čerpání stipendijního fondu za poslední tři roky. Děkan: Vyzval, aby se zástupci SK AS FSS MU ohledně soupisu stipendijních programů obrátili na proděkana Suchého. Přičemž poukázal na to, že fond plníme pouze z poplatků studentů, kteří studují nadstandardní dobu studia. Vzhledem k současné tendenci mířící ke zvyšování studijní úspěšnosti a ukončování studia v řádné době, se dostáváme do problematické situace, kdy příjmy fondu nejsou dostatečné na pokrytí všech žádostí. Veselý: Otázal se, zda by bylo možné naplnit fond prostředky z příspěvku na vzdělávací činnost. Děkan: Sdělil, že tato možnost tu je. Ale pokud využijeme tyto prostředky na dofinancování stipendijního fondu, může se stát, že finance budou chybět na pokrytí jiných výloh. Albrecht: Vznesl dotaz ohledně stipendia pro sociálně slabé studenty. Otázal se, zda by bylo možné vyjednat s jinou organizací podporu právě těchto studentů prostřednictvím příspěvku do stipendijního fondu. Tajemnice: Upozornila, že podobné snahy byly již v minulosti iniciovány, ale nebyl zaznamenán velký úspěch. Horák: Uzavřel diskusi a vyzval ke hlasování o usnesení. Usnesení: AS FSS MU projednal úpravu rozdělení finančních prostředků na jednotlivé Stipendijní programy FSS MU na rok 2021 ve znění, které tvoří přílohu zápisu, a vyjádřil mu podporu. (9 pro, 0 proti, 0 se zdržel) 4) Průběžná zpráva o práci výsledcích vedení FSS MU za léta 2019-2021 a výhled řešené agendy na léta 2021-2023 Děkan informoval o tom, že na přelomu roku 2020 a 2021 došlo k restrukturalizaci fakultních pracovišť. Zanikl Ústavu populačních studií a na počátku roku 2021 vzniklo zcela nové výzkumné pracoviště – IRTIS: Interdisciplinární výzkum internetu a společnosti, jenž dosahuje excelentních výsledků v oblasti vědy a výzkumu. Fakulta má v současné době 10 pracovišť v jejichž čele stojí čtyři ženy. Došlo ke změně Statutu, kde byl zakotven zákaz kumulace funkcí, roviny řízení fakulty jsou tedy striktně odděleny. Také byla stanovena maximální doba, po niž má katedra nebo výzkumné pracoviště v čele stejnou osobu. Vedení se zaměřilo na podporu akademických pracovníků ve věci čerpání tvůrčího volna, v současné chvíli máme 6 osob čerpajících sabbatical semestr. Došlo také k personální restrukturalizaci děkanátních pracovišť. Vedení si stanovilo za cíl vytvořit lepší pracovní podmínky pro neakademické pracovníky – došlo k navýšení mezd a osobního hodnocení. Byla zavedena pravidelná akce Čaj s děkanem, kde dochází k setkávání děkana s neakademickými pracovníky. Akademičtí i neakademičtí pracovníci mají nově možnost čerpat 4000 Kč v rámci jednoho kalendářního roku na vzdělávání a osobní rozvoj. Fakulta získala také certifikát HR Award. Od roku 2021 byla standardizována struktura pro sestavování odměn. Pro studenty a pracovníky fakulty bylo systémově vyřešeno odměňování za působení v orgánech fakultní samosprávy. Vedení fakulty vyvíjelo velký tlak na vznik univerzitní školky, která bude otevřena v polovině roku 2022 v budově bývalé LF na Komenského nám. Děkan informoval také o tom, že probíhá diskuse o ECTS. I když velká část mandátu současného vedení probíhala při uzavření fakulty v důsledku pandemie COVID, dařilo se zajišťovat výuku online, naše fakulta byla nejlépe hodnocenou fakultou v rámci hodnocení online výuky. Došlo také ke spuštění dvou nových anglických bakalářských studijních programů. Proběhla také reforma magisterských státnic na katedrách politologie a sociologie. V tomto roce byl vybudován funkční systém care fáze se zásadním zapojením stávajících studentů (buddies). Nově byla zavedena stipendijní podpora také pro studenty anglických studijních programů. Velkou změnou prošla grantová strategie, z grantů nově profitují také zaměstnanci, kteří se podílí na jejich řešení. Došlo k výraznému navýšení grantových žádostí, letos jsme zaznamenali absolutní rekord v počtu podaných přihlášek do GA ČR. Daří se zajišťovat více financí na provoz fakulty především díky nárůstu DKRVO. Na fakultě probíhá rozsáhlá diskuse týkající se udržitelnosti, vznikla také pracovní skupina pro udržitelnost. V oblasti komunikace došlo k zavedení newsletteru pro zaměstnance i studenty. Vedení FSS se v budoucnu chce věnovat propojování fakulty v rámci studia (možnost zcela volného zapisování povinně volitelných předmětů napříč programy), ale i v rámci vědy (společné tematické workshopy). Vedení povede diskusi o úpravě limitů pro přijímací řízení. V rámci internacionalizace chce podporovat studenty k výjezdům do zahraničí. V oblasti komunikace chce přijít s novou koncepcí fakultní komunikace na sociálních sítích, komunikační strategií zaměřenou na absolventy i studenty středních škol. Na závěr sdělil, že se naší fakultě podařilo zapojit v Národním plánu obnovy. Veselý: Vznesl dotaz týkající se zavedení povinnosti odevzdávat jeden výtisk diplomové práce. Děkan: Sdělil, že po důkladné debatě ve vedení a na kolegiu je totální elektronizace v tomto směru z pedagogického hlediska nevhodná. Veselý: Otázal se ohledně změny podoby SZZ na bakalářských programech. Děkan: Sdělil, že z pedagogických důvodů nechce k této variantě přistupovat. Albrecht: Vznesl dotaz ohledně pracovní skupiny pro udržitelnost. Zda uvažuje o možnosti získání certifikátů, případně také o žádání finanční podpory na úpravy vedoucí k hospodárnějšímu využívání zdrojů. Němec: Celouniverzitní komise provede audit, který bude mapovat hospodaření jednotlivých fakult, z čehož bude dále vycházet. Jirků: Jménem členů SK AS MU vyzval členy AS FSS MU k účasti na pietní akci. Veselý: Vznesl dotaz ohledně možnosti úpravy volebního řádu a fakultní volební kultury. Děkan: Informoval, že provedl rešerši volebních řádů fakultu naší univerzity a řádů jiných univerzit. Došel k závěru, že náš volební systém je stejný a nemá pouze vnitrofakultní rozměr, proto spíše uvažuje o sepsání Etického kodexu volebních kampaní. 5) Různé Děkan v závěru jednání upozornil, že další zasedání se bude konat v pondělí 29. listopadu od 10 hod. Přijatá usnesení: 2021-10-25/1 AS FSS MU projednal a schválil záměr děkana FSS MU jmenovat Mgr. et Mgr. Veroniku Zapletalovou, Ph.D. proděkankou pro komunikaci. (8 pro, 0 proti, 1 se zdržel) 2021-10-25/2 AS FSS MU projednal úpravu rozdělení finančních prostředků na jednotlivé Stipendijní programy FSS MU na rok 2021 ve znění, které tvoří přílohu zápisu, a vyjádřil mu podporu. (9 pro, 0 proti, 0 se zdržel) PhDr. Pavel Horák, Ph.D. předseda senátu Mgr. Kateřina Fridrichová, Ph.D. místopředsedkyně senátu Jan Albrecht místopředseda senátu Zapsala: Kateřina Majdanová Příloha k bodu č. 3 Úprava plánu stipendií Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) Academic Senate of the Faculty of Social Studies of Masaryk University Minutes of the 221st meeting 25 October 2021 Present (in alphabetical order): ● Jan Albrecht ● Mgr. Jan Albrecht, Jan Albrecht, Ph.D. Kateřina Fridrichová, Ph.D. ● Assoc. Kate Kate Kate Fridrich, Ph.D. ● PhDr. Pavel Horák, Ph.D. ● doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D. ● Anna Literová ● Markéta Tereza Piáčková ● Mgr. Aneta Pinková, Ph.D. ● Martin Veselý ● Shengyue Wang Guests: ● Prof. PhDr. Stanislav Balík, Ph.D. ● Michaela Černická (interpreter) ● doc. PhDr. Roman Chytilek, Ph.D. ● Bc. Daniel Jirků ● Ing. Pavlína Kadlčková, DiS. ● Bc. Tina Mizerová ● Mgr. Jiří Němec ● Mgr. et Mgr. Adéla Souralová, Ph.D. ● PhDr. Petr Suchý, Ph.D. ● Mgr. Veronika Zapletalová, Ph.D. Absent: ● Irena Kašparová, M.A., Ph.D. Ph.D., Doc. PhDr. Věra Stojarová, Ph.D. Agenda: 1) Election of AS FSS MU representatives 2) Statement of the AS FSS MU on the Dean's intention to appoint FSS MU Vice-Deans 3) Adjustment of the distribution of funds for individual FSS MU scholarship programmes for 2021 4) Presentation of the interim report on the work and results of the FSS MU management for the years 2019-2021 and the outlook of the agenda for the years 2021-2023 5) Miscellaneous The program was approved (10 favor, 0 against, 0 abstentions from voting). 1) Election of AS FSS MU representatives Havlík: He briefly discussed the election process and then proceeded to the election of a scrutineer for the election of new AS FSS MU representatives. Oldřich Krpec was elected as the scrutator Havlík: He invited the members present to make suggestions for the position of the new AS FSS MU President. Krpec: He proposed Dr. Pavel Horák as a candidate for the AS FSS MU Chair. Horák: He accepted the nomination. The members of AS FFS MU then proceeded to a secret ballot on the proposal. In the presence of ten members of the AS FSS, a secret ballot election of the AS FSS Chair was held, in which Pavel Horák, PhD was elected to the position. (9 in favor, 0 against, 1 abstention from voting) A break of 5 minutes followed. After the break, the newly elected chairman of the AS FSS MU, PhDr. Pavel Horák, Ph.D., took the chair of the meeting. Horák: He invited the members present to make nominations for the position of Vice-Chairman for the Academic Staff Chamber and Student Chamber of the AS FSS MU. Krpec: He proposed to appoint Mgr. Kateřina Fridrichová, Ph.D. and for the student chamber Jan Albrecht was proposed for the position of Vice-Chair. Mgr. Kateřina Fridrichová Ph.D. and Jan Albrecht accepted the nomination. Horak: He called for a secret ballot from the members present. Krpec: He asked his fellow members of the Academic Staff Chamber not to interfere in the student election. In the presence of four members of the AS FSS Academic Chamber, a secret ballot was held for the election of the AS FSS Vice-Chair from among the academic staff, in which Mgr. Kateřina Fridrichová Ph.D. (4 in favor, 0 against, 0 abstentions from voting) In the presence of all five members of the AS FSS student chamber, a secret ballot was held for the election of the AS FSS Vice-Chair from among the student chamber, in which Jan Albrecht was elected to the position. (5 in favor, 0 against, 0 abstentions from voting) Horak: He called on the members of the AS FSS MU present to appoint the members of the Arbitration and Conciliation Committee. Among the academic staff, Mgr. Kateřina Fridrichová Ph.D., PhDr. Aneta Pinková, Ph.D. and doc. Mgr. et Mgr. Oldřich Krpec, Ph.D. Vesely: He proposed to nominate Anna Literová and Shengyue Wang from among the students. The motion was approved (9 in favor, 0 against, 1 abstention from voting). 2) Statement of the AS FSS MU on the Dean's intention to appoint Vice-Deans of the FSS MU Horak: He asked the Dean to briefly describe his proposal. Dean: He congratulated the newly elected representatives of the AS FSS MU. Then he briefly summarized the search process for a suitable candidate for the position of Vice Dean for Communications. He informed that the position of Vice-Dean after the resignation of Assoc. Binka had been vacant for nine months, as the search for a new candidate was very problematic. The agenda of the Associate Dean for Communications was divided among the existing Associate Deans. The Dean thanked the Associate Dean for Studies for the manner in which she had undertaken her role. The newly introduced care phase had resulted in the largest number of students enrolled in the Faculty since 2011. The Dean had approached three candidates over a period of several months but had been turned down for work, family or personal reasons. He then introduced Mgr. et Mgr. Veronika Zapletalová, Ph.D. from KMVES, who accepted the offer for the position of Vice Dean and is already working in the department in communication and promotion activities. Albrecht: Raised a question about sharing information about the faculty's work with the public through social media. Dean: He reported that these matters have been directed primarily to faculty members to date. Horak: He closed the discussion and called for a vote on the proposed resolution. Resolution. Veronika Zapletalová, Ph.D. as Vice Dean for Communication. (8 in favor, 0 against, 1 abstention from voting) 3) Adjustment of the distribution of funds for individual FSS MU Scholarship Programmes for 2021 Dean: Communicated that according to the rules of the scholarship program inventory, if there is an increase of more than 10%, the approval of the FSS MU AS is needed. He also pointed out that there was a major change in the roster for the 2B program. For many years, there was a requirement to award publications written in collaboration with an academic staff member. For this year this condition has been removed. As a result, there has been a significant increase in applications which does not correspond to the originally approved assumption. He therefore asked for approval of an increase of EUR 200 000. The request was for CZK 200 000. He also pointed out that the COVID pandemic had led to a significant decrease in student mobility, but that it had been possible to negotiate exceptional support from RMU.He further pointed out that the COVID pandemic had led to a significant decrease in student mobility, but that RMU had managed to negotiate exceptional support. It is therefore managing to save money from student fees which goes into the Faculty's scholarship fund. He therefore proposed that the aforementioned 200 thousand EUR be allocated to the student fee fund. CZK to be moved from the 3D scholarship program to 2B. Albrecht: Raised a question regarding the possibility of expanding scholarship programs. Dean: Said that since the income to the scholarship fund is less than the expenses, it is not appropriate to consider something like this. If this situation continues, we will be forced to consider cutting and reducing the amount of scholarships. Veselý: Asked if he could be informed about the use of funds in past years. Secretary: the drawdown was about 1 million more than the income, so we proceeded to revise the current inventory of scholarship programs. At the moment we are in a situation where funding for some programmes is lacking. The Secretary promised to send information on the utilization of the scholarship fund for the last three years. Dean: He urged the representatives of the FSS MU SK AS to contact Vice Dean Suchý regarding the inventory of scholarship programs. He pointed out that the fund is only filled from the fees of students who study beyond the standard study period. Due to the current trend towards increasing student success rates and graduating in the regular time, we are in a problematic situation where the fund's income is not sufficient to cover all applications. Veselý: Questioned whether it would be possible to fill the fund with funds from the educational activity allowance. Dean: He advised that this possibility is there. But if we use these funds to replenish the scholarship fund, there may be a shortfall in funds to cover other expenses. Albrecht: Raised a question about scholarships for needy students. He asked if it would be possible to negotiate with another organization to support these particular students through a contribution to the scholarship fund. Secretary: She noted that similar efforts have been initiated in the past, but there has not been much success. Horák: Closed the discussion and called for a vote on the resolution. Resolution: AS FSS MU discussed the modification of the allocation of funds to the individual FSS MU Scholarship Programs for 2021 as attached to the minutes and expressed support for it. (9 in favor, 0 against, 0 abstentions from voting) 4) Interim report on the work of the FSS MU management for 2019-2021 and the outlook of the agenda for 2021-2023 The Dean informed that there was a restructuring of faculty departments at the turn of 2020 and 2021. The Institute of Population Studies disappeared and at the beginning of 2021 a completely new research institute was established - IRTIS: Interdisciplinary Research on Internet and Society, which achieves excellent results in the field of science and research. The Faculty currently has 10 departments headed by four women. The Statutes have been changed to prohibit the accumulation of functions, so the management levels of the Faculty are strictly separated. Also, a maximum period of time has been set for a department or research institute to be headed by the same person. The management has focused on supporting academic staff in the matter of taking sabbaticals, currently we have 6 persons taking sabbatical semester. There has also been a staff restructuring of the Dean's Departments. The management has set a target to create better working conditions for non-academic staff - there has been an increase in salaries and personal appraisals. A regular Tea with the Dean event was introduced where the Dean meets with non-academic staff. Academic and non-academic staff now have the opportunity to draw 4,000 CZK in one calendar year for training and personal development. The Faculty has also been awarded the HR Award certificate. From 2021, the structure for setting rewards has been standardized. For students and faculty staff, remuneration for serving on faculty self-government bodies has been systematically resolved. The faculty management exerted great pressure for the establishment of a university kindergarten, which will be opened in mid-2022 in the former LF building on Komenského nám. The Dean also informed that there is an ongoing discussion about ECTS. Although much of the tenure of the current administration was during the closure of the faculty due to the COVID pandemic, we have been successful in providing online instruction, with our faculty being the highest ranked faculty in the online instruction evaluation. There was also the launch of two new English bachelor's degree programs. There was also a reform of the Master's Degree examinations in the Departments of Political Science and Sociology. A functional care phase system was built this year with substantial involvement of existing students (buddies). Scholarship support was also newly introduced for students on English degree programmes. The grant strategy has undergone a major change, with grants now also benefiting the staff involved in the grants. There has been a significant increase in grant applications, and this year we recorded an absolute record in the number of applications to the GA CR. We have been able to secure more funding for the operation of the faculty mainly due to the increase in DKRVO. There has been extensive discussion at the Faculty regarding sustainability, and a sustainability working group has been established. In the area of communication, a newsletter for staff and students has been introduced. In the future, the FSS management wants to focus on linking faculty within studies (the possibility of completely free enrolment of compulsory elective courses across programmes), but also within science (joint thematic workshops). The management will lead the discussion on adjusting the admission limits. As part of internationalization, it wants to encourage students to go abroad. In the area of communication, it wants to come up with a new concept of faculty communication on social media, a communication strategy aimed at graduates and high school students. He concluded by saying that our faculty has been able to participate in the National Renewal Plan. Veselý: He raised a question regarding the implementation of the requirement to turn in one copy of the thesis. Dean: Communicated that after thorough discussion in the administration and at the College, total computerization is pedagogically inappropriate in this regard. Veselý: Asked about the change in the form of the CSR in the undergraduate programs. Dean: Communicated that he did not want to proceed with this option for pedagogical reasons. Albrecht: Raised a question about the Sustainability Task Force. Whether he is considering the possibility of certificates or also applying for financial support for modifications leading to more economical use of resources. German: The University-wide committee will conduct an audit that will map out the management of each faculty, which will be the basis for further work. Jirků: On behalf of the members of the MU AS FSS, he invited the members of the MU AS FSS to participate in the commemoration. Veselý: He raised a question about the possibility of modifying the election regulations and the faculty election culture. Dean: He informed that he had conducted a search of the election regulations of the faculty of our university and the regulations of other universities. He concluded that our electoral system is the same and is not just intra-faculty, so he is rather considering writing a Code of Ethics for election campaigns. 5) Miscellaneous The Dean concluded the meeting by noting that the next meeting would be held on Monday November 29 at 10 a.m. Resolutions Adopted: 2021-10-25/1 The AS FSS MU discussed and approved the intention of the Dean of FSS MU to appoint Mgr. et Mgr. Veronika Zapletalova, Ph.D. as Vice-Dean for Communication. (8 in favor, 0 against, 1 abstention from voting) 2021-10-25/2 The AS FSS MU discussed the adjustment of the distribution of funds for individual FSS MU Scholarship Programmes for 2021 in the wording attached to the minutes and expressed its support. (9 in favor, 0 against, 0 abstention from voting) PhDr. Pavel Horák, Ph.D. President of the Senate Mgr. Kateřina Fridrichová, Ph.D. Vice-President of the Senate Jan Albrecht Vice-President of the Senate Written by: Kateřina Majdanová Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)