Pracovní skupiny POPIK 1.Vplutí do mgr. studia a kontakt se studenty (hlavně studenti z jiné katedry, fakulty a univerzity) Na koho se mám obrátit? Kdo si na mě udělá čas (učitelé / studenti/ spolužáci?) Studentské svépomocné skupiny? Studijní poradce? Kde člověk najde tyto informace? Setkání s katedrou – poznat více členů i PhD, ne jen potkání s jedním nebo dvěmi lidmi 2. Zpětná vazba v předmětech – zpětná vazba v předmětech nemá vliv na zlepšení předmětu. Stejné problémy se opakují ve více ročnících Přinosnost Mgr předmětů - Předměty na Mgr. úrovni nejsou pro studenty přínosné, nejsou rozdílné od Bc. předmětů, v porovnání s nimi jsou příliš jednoduché. Předměty stejných vyučujících mají stejný obsah, i když mají různé názvy. Sylaby jsou často psané jako odlišné – vypadají zajímavě a že obohatí znalosti, nakonec mají často stejný obsah jako jiné předměty a požadavky nezodpovídají Mgr. studiu. Předměty nereflektují současné trendy v sociální práci. Chybí větší pestrost ve způsobech výuky a tématech 3. Praxe - Praxe – ne všichni poskytovatelé poskytují přínosnou praxi - Reference a zpětná vazba i od studenta na organizaci pro školu  V rámci praxe plnit kompetence  Širší nabídka praxí VPL – ne jen personální management  Kontakt na studenty, kteří měli praxi v dané organizaci v minulých semestrech  Zpřehlednění informací o praxích – více informací  Možnost ovlivnit praxi (podpora od školy při nedodržení náplně praxe i v případě, že si ji student vykomunikoval)  Povinná praxe na VPLZ – povinné semináře / supervize (lepší organizace) + nezkusíš, nevíš  studenti, kteří jsou k ní donuceni, neplní povinnosti praxe důsledně  Motivace k praxi by byly přednášky studentů, kteří praxi absolvovali a jejich názory  Reální případy z praxe v seminárkách  Zařadit sebezkušenostní rozvoj do výuky (poznat sami sebe, abychom mohli podpořit druhých) 4. Přechod ze školy do praxe, spolupráce s absolventy - Možnost uplatnění - Využití studijních poznatků v praxi – poví absolventi + Studentska konference  Připravenost na TP (terénní práci?) 5. PR Katedry - Branding - Mise a vize - Propagace předmětů - Cílová skupina – vlastní - Lifestyle - HRDOST - Formální uvítací akce - Průběžné akce - Vizuál - Úprava myšlenky k prezentaci - Tváře (Humans of...) - Sjednocení prezentace (FB, web) - Den otevřených dveří – program „navíc“ - angažovat absolventy - Získat podporu jiných subjektů - Komunikace - Nabídnout něco navíc (např. POPIK) - Upřímnost (+ -) - Prezentace katedry na středních školách – osobní kontakty se studentem katedry Ostatní Kreativitě se meze nekladou – nenašli jste své téma? Navrhněte si své vlastní - Studijní referentky na studijním oddělení – pochopení při zápisu hlavně v případě studentů z jiných univerzit - Cizí jazyk – chybí podpora pro ty, kteří angličinu neměli jako první předmět  chybí možnost vybrat si i jiný jazyk  odborná angličtina pro studenty sociální práce (možnost studovat odbornou angličtinu na naši katedře)