Základní informace k práci s Informačním systémem MU (dále IS) Mgr. Jiří Vander, DiS., Ph.D. Zapisování předmětů •Tři stupně (fáze) zápisu předmětů: •1. Registrace předmětů (30.6.2025 – 1.9.2025) •2. Zápis předmětů (2.9.2025 – 14.9.2025) – nemusíte nic aktivně dělat, zaregistrovaný předmět se vám zapíše sám, pokud jste nepřekročili kapacitu předmětu •3. Změny v zápisu předmětů (15.9.2025 – 28.9.2025): DŮLEŽITÉ – MŮŽETE SI AŽ DO 28.9.2025 ZVOLIT, JAKÉ PŘEDMĚTY CHCETE (NECHCETE) MÍT ZAPSÁNY Počty kreditů (dále ECTS) •Každý předmět má určitý počet ECTS •1 ECTS = 25 hodin práce na přípravě seminárních úkolů, učení se na zkoušku apod. •Abyste postoupili do dalšího semestru, potřebujete mít úspěšně absolvované předměty minimálně za 20 ECTS ( pro bc. studenty sdružených plánů: dohromady všech předmětů bez ohledu na obor) nebo 45 ECTS za poslední dva semestry •Doporučujeme si zapisovat minimálně 30 ECTS za semestr, abyste mohli ukončit své bc. studium ve standardní době (3 roky, tj. šest semestrů pro bc. studium, 2 roky, tj. čtyři semestry pro mgr. studium) •Existuje možnost bezplatně prodloužit bc. nebo mgr. studium o jeden rok, tj. dva semestry (min. poplatek za překročení délky studia je 24 tisíc Kč za semestr, o dva semestry 33, tři semestry 42, čtyři a více 51 tisíc) •Studenti bc. studia si nesmí zapisovat předměty určené pro mgr. studium a opačně Opakování předmětu (VELMI DŮLEŽITÉ !!!) •Všechny předměty, které máte v ISu zapsané (po 28.9.2025) musíte povinně absolvovat; •Pokud předmět absolvujete neúspěšně, zapíše se Vám za rok (v semestru, kdy bude znovu vypsán) automaticky znovu a už jej musíte splnit. V případě neúspěšného ukončení opakovaného předmětu hrozí ukončení studia ! •Při prvním zápisu předmětu máte možnost na jeden řádný a dva opravné termíny zkoušek, při opakovaném zápisu předmětu už je pouze jeden řádný a jeden opravný termín zkoušek •Na zkoušku je nutno se zapsat v ISu v sekci Student – Konec semestru – Zkušební termíny •Povinnost opakovat předmět je i u povinně volitelných (PV) předmětů do doby než máte splněny podmínky u PV předmětů (např. podmínka u většiny bloků v PV je alespoň jeden předmět, tj. máte-li již jeden předmět v bloku úspěšně absolvovaný, ostatní předměty jsou vzhledem k Vašemu studiu volitelné a můžete požádat o jejich neopakování) •U volitelných předmětů můžete podat žádost o neopakování neúspěšně absolvovaného předmětu, ale pouze do výše desetiny kreditové hodnoty studia (tj. do 18 ECTS pro bc. studium, 12 ECTS pro mgr. studium) • • Přerušení studia •Přerušení studia je možno před začátkem dalšího semestru, ale MUSÍ BÝT SPLNĚNY PODMÍNKY PRO POSTUP DALŠÍHO SEMESTRU; • •Celková doba studia včetně jeho přerušení nesmí překročit dvojnásobek standardní doby daného studia. U tříletého bakaláře tak máte standardně nárok na celkové přerušení až na tři roky, pokud si ale studium protáhnete o rok, přerušit můžete už jen na dva, u mgr. studia na dva roky; • •Žádosti nemusí být vyhověno – výjimkou jsou zdravotní a rodičovské důvody (typicky těhotenství); při těchto důvodech by měl student předložit lékařskou zprávu; Orientace v ISu Jak zjistím, jaké předměty jsou vzhledem k mému studiu povinné, jaké povinně volitelné – 1. ročníky •1. Přihlásíte se do ISu •2. Najdete odkaz Studium •3. V rámci Studia zeleně kapitola Registrace a zápis, pod níž kliknete na odkaz Prohlídka šablon •4. Kontrolní a registrační šablony •5. Programy •6. Sociální práce •7. Jednooborový bakalářský prezenční studijní plán nebo Sdružený bakalářský prezenční hlavní (vedlejší) studijní plán (u sdružených plánů je ještě třeba si vybrat, zda se jedná o kombinaci SPR/VSPLZ, nebo o kombinaci SPR s jiným oborem); nebo prezenční magisterské navazující studium; nebo kombinované magisterské navazující studium •8. Imatrikulační ročník 2025/2026 •9. Pro větší přehlednost klikněte na odkaz „zobrazit včetně všech podúrovní a textových pokynů v nich pro tisk“ • • gv Důležité kontakty na Katedře Sociální politika a sociální práce FSS MU •Další důležité informace najdete na stránkách katedry Katedra sociální politiky a sociální práce FSS MU a na dokumentovém serveru katedry (včetně průběhu a náplně obhajob a SZZ) Dokumentový server FSS •Vedoucí katedry SPSP: Doc. PhDr. Kateřina Kubalčíková, Ph.D. kubalis@fss.muni.cz •Asistentka katedry SPSP (sekretariát): Mgr. Hana Kotolová (kotolova@fss.muni.cz) •Garant bakalářského studia sociální práce ve všech programech: Doc. PhDr. Pavel Navrátil, Ph.D. navratil@fss.muni.cz •Garant magisterského (prezenčního i kombinovaného) studia sociální práce: doc. PhDr. Monika Punová, Ph.D. punova@fss.muni.cz •Garantka bakalářského prezenčního studia veřejná a sociální politika a lidské zdroje (VSPLZ): PhDr. Markéta Horáková, Ph.D. horakova@fss.muni.cz •Garant bakalářského i magisterského (prezenčního i kombinovaného) studia veřejná a sociální politika a lidské zdroje (VSPLZ): doc. Mgr. Ondřej Hora, Ph.D. hora@fss.muni.cz •Problémy spojené se zápisem předmětů v ISu pro studenty sociální práce, kontrolní šablony sociální práce: Mgr. Jiří Vander, DiS., Ph.D. vander@fss.muni.cz •Problémy spojené se zápisem předmětů v Isu pro studenty VSPLZ, kontrolní šablony VSPLZ: Mgr. Josef Horňáček, Ph.D. 65219@mail.muni.cz •