Zápis z jednání kolegia ředitele ÚVT 12.4.2021 Přítomni (online přes MS Teams): Matyska, Veselý, Dostál, Kvizdová, Kubík, Bartošek, Janovič, Zeman, Holub, Regner, Rebok, Dohnalová, Krejčí 1. Zprávy z uplynulého týdne − Ředitel informuje o proběhlém mimořádném kolegiu rektora s děkany a řediteli VŠÚ dne 6.4. na téma covidu a postupného rozvolňování (účast na výuce, vstup části studentů do budov – na rozhodnutí děkanů) – podpora IT pro testování. MU bude nadále při testování spolupracovat se společností Podané ruce. Ředitel vyslovuje poděkování M. Jakubičkovi a týmu DIS za propojení Inetu se systémem Podaných rukou pro testování (předávání dat). Souběh, kdy osoba je současně studentem i zaměstnancem MU bude řešen až s ohledem na vypsané podmínky účasti studentů ve výuce. − Zítra se bude konat regulérní kolegium rektora s děkany a řediteli VŠÚ (na programu je mj. prezentace prorektorky Pospíšilové k ORCID). − Pokračovala jednání k přípravě výběrového řízení na nový ekonomicko-personální systém: ředitel bude mít v úterý prezentaci pro vedení MU. − Dne 7.4. se konalo jednání Krizového štábu ÚVT. Podle současných informací není pro MU možné dostat příspěvek od pojišťoven na samotesty, je tedy doporučeno využít odběrová místa veřejná nebo MU. 2. Příprava sledování plnění strategických cílů 2021 − M. Veselý prezentuje aktuální stav přípravy sledování plnění strategických cílů r. 2021. − Garanty pro jednotlivé cíle jsou členové kolegia, tj. především divizní vedoucí, případně HR manažerka, náměstci nebo ředitel. Každá oblast musí dále mít konkrétního řešitele, osobu, která za bod odpovídá (není zpravidla totožná s garantem). − Proběhla diskuse k ujasnění některých garantů a cílů v jednotlivých oblastech. − Kontrola finalizace seznamu garantů, řešitelů, případných spolupracujících osob a konkrétní popis aktivit proběhne za 14 dní – prezentace na kolegiu 26.4. − Plnění stanovených cílů se stane součástí agendy projektového řízení na Ústavu. 3. Formulář hodnocení vedoucích a týmu − A. Dohnalová prezentuje podobu formuláře pro hodnocení vedoucích pracovníků – anonymně v MS Forms, výsledky jsou k dispozici pouze pro HR a liniovým nadřízeným daných vedoucích. Bylo již použito k hodnocení na DITS. − Dále byla doplněna část „moje oddělení“ a “má divize” – pro hodnocení týmu a jejich členů. − Divizní pošlou případné komentáře k formuláři Adéle do pátku 16.4. − Hodnocení bude probíhat během května/června, informace zaměstnancům budou poskytnuty předem formou krátkého webináře. 4. Zprávy od divizních − PED: • Tajemnice připomíná termín 15.4. na zadání plánu dovolených v Inet. • V příštím týdnu bude obnoven provoz kolárny, prozatím bez sprch – aktuální informace budou k dispozici na Portále. • Byl zveřejněn Metodický pokyn PrO RMU upravující užití elektronických dokumentů a elektronických podpisů. • Od 1.5. přechází MU na stravenkový paušál a ruší se všechny dosavadní příspěvky na stravování (menza, komerční stravenky, nabíjení TRC/EC karet), tzn. poslední poskytnuté stravenky jsou na měsíc duben a není již možné si je v Inet objednávat. Stravenkový paušál bude zaslán ve mzdách za květen. − DIS: • Pokračují úpravy covid aplikací (notifikace, reporty pro pojišťovny), doplnili jsme rozhraní výměny dat mezi Inetem a ISem. • Řešíme testování přes Podané ruce, budou mít přístup v Inetu a dostanou každodenní export pro své potřeby + využije se notifikační SMSková brána Podaných rukou – pro zaměstnance žádná změna • Za květen budeme zpracování dat pro stravenkový paušál řešit ve vlastní režii (konzultace Magionu), za červen počítáme se zpracováním dat z Magionu. − DKSD: • Proběhla schůzka s dr. Myslivečkem ohledně kyberbezpečnosti – toto téma bude zařazeno na program Rady pro IT 28.4. (prezentace T. Plesník). • U3V vypsala oba kurzy kyberbezpečnosti. • Probíhá penetrační testování portálu JobCheckIN. • Probíhá seznamování vedení jednotlivých fakult s návrhem strategie Open Science MUNI (Roadshow). − DITI: • Ve čtvrtek 15.4. se bude konat školení na téma virtuálních serveroven (Radim Peša) – informace bude v kanále IT Komunity v MS Teams. • Probíhá příprava školení Peruna, otevřené bude pro celý Ústav – pravděpodobně na přelomu duben/květen. • Pokračují práce na aplikaci MUNI pomáhá – nové jádro, nové verze mobilních aplikací v app storech, cca v květnu proběhne penetrační test (CSIRT-MU). • Od 1.6. nastoupí nový vedoucí oddělení Datové a technické sítě (DITI – DTS). − DITS: • Zvýšená podpora Cyclop po nasazení, úspěšně ukončeno, produkt je v produkční fázi. • Článek – správa úkolů M365 • Hledáme C# .NET developera do oddělení Vývoje a datové analytiky a Windows specialistu (systémáka) do oddělení Centrální a systémové správy. • Podpora TSP (přijímací řízení online) − O. Dostál informuje o proběhlém jednání Rady pro výstavbu MU. 5. Různé − M. Veselý připomíná termín pro podání přihlášek Erasmus+ do 25.4. − Na Portále jsou k dispozici informace projektové podpory ÚVT včetně aktuálně otevřených výzev – interní výzva CTT Proof of Concept (v rámci TA ČR GAMA2). 6. Informace z personalistiky − Bylo vyhlášeno výběrové řízení na pozici Microsoft specialist – uzávěrka přihlášek 16.4. − Je otevřeno výběrové řízení na pozici Cloud specialist – uzávěrka přihlášek 14.4. − K 14.4. ukončí pracovní poměr Mgr. Adam Dobiáš (Centrální a systémová správa – DITS). Zapsala: Schválil: Iva Krejčí Luděk Matyska ředitel ÚVT MU