Zápis z jednání kolegia ředitele ÚVT 30.8.2021 Přítomni (online přes MS Teams): Matyska, Veselý, Bartošek, Janovič, Kubík, Kvizdová, Zeman, Rebok, Regner, Holub, Krejčí Omluveni: Dostál, Jelínková Host: Jiří Marek (na první bod programu) 1. Výjezdní zasedání Ústavu 7. – 8.10. − Je připraven návrh harmonogramu zasedání – bude upraven program ve čtvrtek dopoledne. − Seznam stánků na veletrh – rozdělení na 2 běhy veletrhu (6 – 8 stánků na 1 běh). Divizní zváží případná další témata pro stánky a zašlou M. Veselému (prostor pro 1 – 3 témata). − Dále proběhne sběr témat pro diskusní prostory/workshopy. − Aktualizace programu bude k dispozici 13.9. 2. Zprávy z uplynulých týdnů − Ředitel informuje o schůzce s kvestorem ZČU dne 26.8. na téma Magionu. − Dále proběhla schůzka ředitele s prorektorem Polčákem dne 25.8. − Zítra se bude konat kolegium rektora s děkany a řediteli VŠÚ (účast ředitel). − Proběhnou další schůzky v rámci výběrového řízení na nový ekonomicko-personální systém. Termín pro podání nabídek je stanoven na 10.9. − Během září bude potřeba připravit proces hodnocení VaV za Ústav. 3. Řízení v JIRA a Confluence − F. Janovič informuje o aktuálním stavu implementace (vedeno jako projekt pod PMO): projektová dokumentace, řízení projektů a týmů, automatizovaný reporting, provozní dokumentace, centrální sběr požadavků (jednotný portál). − Proběhla diskuse k licenčním modelům a licenčním a cenovým důsledkům pro možné širší nasazení. Závěrem je, že primárně budeme JIRA a Confluence nasazovat jako nástroj pro interní použití v IT komunitě. Bude dále dopřesněn licenční model a cenový odhad a rovněž vypracována strategie pro případy spolupráce týmů mimo univerzitu. 4. Plán centralizovaných prostředků na rok 2022 − Termín k odevzdání plánu CP na 2022 je stanoven na 30.9. na RMU. Interní termín pro zpracování plánu na Ústavu je 20.9. – podklady pro zpracování k dispozici na Sharepointu (odkaz bude zaslán divizním vedoucím). 5. Zprávy od divizních − DKSD: • Příprava CRP projektů na téma kyberbezpečnosti (odevzdání tezí na RMU dnes) – účast všech VŠ, rozpočet cca 20 mil. Kč (z toho 4 mil pro MUNI). • Dále koordinujeme zapojení knihovníků MU do CRP 18+ projektu na blended learning, který připravuje ČZU. • Kyberbezpečnostní svodka za poslední 3 týdny – situace na MU je stabilní. Problém s DNS bude dále řešen na úrovni vedoucích divizí (primárně DITS a DITI). − DITS: • Dokončeno výběrové řízení na rámcovou smlouvu na notebooky (Lenovo) • Proběhla schůzka na MUNI Datawarehouse • Setkání IT Komunity 2.9. od 13:30 hod. na FF (i neformální část) • Finalizace licencí na rok 2022 − DIS: • Účast na konferenci EUNIS 6.- 7.9. – 3 příspěvky za DIS • Spolupráce na MUNI Datawarehouse • Probíhá komunikace s partnerem DIGITEC ohledně databáze Oracle a warehouse řešení. • Probíhá tisk studentských karet. − DITI: • Proběhla zahajovací schůzka k projektu Řízení Secrets k univerzitním službám. • Proběhla koordinační schůzka s LF a CIT UKB k dokončení dokumentace a instalace systému REDCap pro správu a ukládání dat z lékových studií. • Odeslána závěrečná zpráva projektu OP VVV CERIT-SC – poděkování realizačnímu týmu projektu za vynaložené úsilí při realizaci i ukončení projektu. 6. Příprava výjezdního zasedání kolegia − Předpokládaný termín výjezdního zasedání kolegia je 18. - 19.10. − Témata výjezdního zasedání: • personální a mzdové záležitosti • struktura rozpočtu Ústavu a jeho další vývoj • další finanční zdroje pro provoz i další rozvoj Ústavu 7. Různé − Na Portále jsou k dispozici informace projektové podpory ÚVT. 8. Informace z personalistiky − Výběrové řízení na pozici Cloud Enthousiast – pro studenty − Výběrové řízení na pozici Junior Cloud DevOps Engineer – pro studenty Zapsala: Schválil: Iva Krejčí Luděk Matyska ředitel ÚVT MU