MUNI I C S Zápis zjednání rozšířeného kolegia ředitele ÚVT 22.01.2024 Přítomni (osobně nebo MSTeams): Mysliveček, Přibyla, Pernica, Laštovička, Kolovratník, Strejčkova, Bartošek, Rusňák, Regner, Broncová, Rebok, Koumal, Ostřížek, Velan, Hejtmánek, Matýska, Bejček, Vochozková, Vojtova, Drašar, Křenková, Izydorczyk, Ocelka, Marek, Jakubička, Ocelka, Mazánek, Růžička, Tovarňák, Machač, Antol, Tomci, Racek, Chapčák, Čermák, Scháferová. Omluveni: Plesník, Janovic, Matýska Informace z evaluací ÚVT vedením MU Ředitel ÚVT představil prezentaci, která byla prezentována v pátek 19.1. na RM U (prezentace je přílohou tohoto zápisu), kde se probíralo těchto 6 témat: 1. EPIS Infrastuktura - máme za sebou 3 řízení ÚOHS, MU všechna řízení vyhrála, ÚOHS potvrdil, že MU postupuje správně. Magion podal žalobu na ÚOHS, soud dal předběžné opatření - zákaz s vybraným vítězem uzavřít smlouvu. Očekáváme rozhodnutí soudu cca do 1 roku, 9 měsíců před dokončením VŘ, takže zde by došlo o zhruba 3 měsíce zdržení, což by bylo přijatelné. Ale hrozí výrazně delší zdržení u dalších dvou rozhodnutí, a proto budeme zvažovat i možnosti alternativního postupu. 2. IT infrastruktura pro výzkum - projekt EOSK - jeho přínosy a náklady z pohledu MU bude tématem na poradě vedení 13.2. 3. Zdražování licencí - VMware - z 380 tis. / roční náklad jsme se dostali na 3,5 mil. Kč ročně - jednalo se o neočekávatelnou situaci, která byla komunikována při návrhu požadavků na centralizované prostředky, podobně jako zhoršení podmínek od Microsoftu pro produkty MS365. Šlo tedy o to vysvětlit Vedení MU, jak v takových případech postupujeme - jak z krátkodobého pohledu - omezení služeb, rychlý dokup, pokud lze, tak z dlouhodobého pohledu - mít exit plány pro klíčové a drahé služby a být schopni rychle migrovat na alternativní řešení. 4. Poskytování komerčních služeb - dotaz na hospodářskou činnost - jaký je princip, jak to funguje. Doplňková činnost za r. 2023 tvoří cca 21,7 mil. Kč, což představuje 7 % objemu finančních prostředků ÚVT, kde dominantní zdroj příjmů je metropolitní síť, se kterou je spojena řada nákladů, například na 700 vyjádření během roku v rámci stavebních řízení, význam metropolitní sítě. Významní zákazníci jsou záchranné složky, justice, Moravská zemská knihovna v Brně, VUT, JAMU, Mendelu, MV ČR, ŘSD, gymnázia atd. Byl představen plán postupného rozvoje HČ tak, aby nedocházelo k postupnému poklesu. 5. Priority ÚVT viz prezentace 6. Výsledky evaluace VaV ÚVT - proces není 100% hotový, dostali jsme velmi stručné zhodnocení, položili jsme dodatečné otázky, odpověď zatím jen od předsedy evaluační komise. Hlavní závěry hodnotitelů - viz prezentace. Hodnocení bylo velmi dobré. Doporučení hodnotitelů - definice KPI, větší důraz na transfer a licencování technologií, jasná definice akademického kariérního postupu v rámci ÚVT, navýšení mezinárodní spolupráce. Celkově byla evaluace velmi příjemná a podnětná a v řadě oblastí i zazněla pochvala od vedení MU za směr, kterým se UVT ubírá. Aktuální stav přípravy a výhledy stěhování ÚVT V. Přibyla představil prezentaci, jejímž cílem bylo ukázat současný stav ke stěhovaní na Šumavská Tower-jsou hotovy výkresy jednotlivých pater a rozvržení tak, aby se ÚVT k 1.7. mohl přestěhovat. Základní uspořádání tvoří 5 pater, snažíme se o co nejflexibilnější prostory, abychom dokázali reagovat na potřeby zaměstnanců. ÚVT má 170 zaměstnanců na HPP, pro které chce nesdílená pracovní místa. Na každém patře jsou 2 zasedací místnosti - jedna pro 12 osob, druhá pro 6 osob, 3 call boxy, neformální prostory (relaxzóna, kuchyňka), 1 kancelář pro 1 osobu, 1 pro 2 osoby, ostatní kanceláře pro 4 nebo pro 6 osob. Prostory jsou navrženy flexibilně, takže se dají měnit dispozice podle potřeb - např. nahrazení relax zóny nebo zasedací místnosti kancelářemi apod. Zasedačky a relax zóny jsou navrženy dispozičně na jižní stranu tak, aby byl v kanceláří maximální tepelný komfort. Do 31.1. finalizujeme rozmístění, z 95 % je dokončen výkres stěn - VZT, elektroinstalace (silnoproud, slaboproud) BOZP a PO). Řešíme rozmístění jednotlivých týmů. Zatím není jasné, jestli se CESNET bude stěhovat spolu s ÚVT, rozhodnutí by mělo přijít velmi brzy. Novinky o DPP / DPČ M. Pernica - od 1.1.2024 mají podle novelizace zákoníku práce zaměstnanci na DPP a DPČ nárok na dovolenou. Je přijato celouniverzitní řešení, ÚVT spolupracuje na technickém řešení pro celou MU. Zatím není možné žádat o dovolenou v Inetu. Žádanka musí být vyplněna papírově. Nárok na dovolenou pro dohodáře činí 4 týdny ročně. Musí odpracovat min. 80 hodin za rok. Proplacení je možné jen při skončení dohody. Nárok je vidět ve výplatním lístku nebo na vyžádání u Hany Foretníkové. Není dobré vybírat dovolenou až na konci roku, důraz na průběžné čerpání dovolené. Vedoucí musí hlídat přečerpání dovolené! Proces - dohodář s vedoucím zkontroluje nárok na výplatním lístku, potom je potřeba vytisknout papírovou žádanku, podepsat vedoucím a doručit Haně Foretníkové. Dovolenou plánovat do 25. dne v měsíci. Do výkazu se zadávají hodiny, do poznámky dovolená. Prosba od H. Foretníkové a personálního odd. - pracovní dobu zadávat ideálně po celých hodinách, výjimečně po půlhodinách. V případě nevyčerpání dovolené má dohodář nárok na proplacení. Nevyčerpaná dovolená se přesouvá, pokud dohoda pokračuje, ale většina dohod obvykle ke konci roku končí, a v takovém případě se nepřevádí dovolená do dalšího roku. RMU ověřoval, že OP JAK bude považovat náklad na proplacení dovolené dohodám jako uznatelný. Detailní informace budou zveřejněny na portálu zaměstnance, v Teams kanálu a mailem. Připomínka: plánování směn - neplánujte směny na svátky, noční apod. - protože vzniká nárok na příplatek! Aktuální stav přípravy organizačních změn ÚVT avizovaných na vánočním večírku Ředitel informoval o své plánované dovolené (návrat v polovině února). Informace o novinkách v přípravě změny organizace práce, včetně nového organizačního řádu bude představen 4. března na rozšířeném kolegiu. Tisk záznamu o absolvování školení (BOZP, PO, řidiči) v IS MU Je to celouniverzitní řešení. Zatím je požadován fyzický podpis, tudíž v papírové formě. Ze zákona mají vedoucí pracovníci povinnost proškolovat. Tohle je zároveň kontrola pro vedoucí pracovníky. Novela nařízení BOZP a PO bohužel pořád trvá na fyzickém podpisu. Pracujeme však na digitalizaci. Nákupy odborné literatury Pokud se jedná o způsobilý náklad, tak je možné nakupovat z projektu, pokud není, tak z centralizovaných prostředků. Plán rozpočtu na vzdělávání zaměstnanců (školení, konference, certifikace) Finální čísla rozpočtu budou známa v dubnu nebo květnu 2024, čekáme, jak dopadnou centralizované finanční prostředky. Zatím neznáme přesná čísla. Obecné vzdělávání projektové zdroje. Chceme podporovat vzdělávání a rozvoj zaměstnanců. Nákupy HW - Aktuální stav standardů vybavení zaměstnance Momentálně řešíme Šumavskou Tower, následně budeme řešit toto téma. Rozpočty a limity dle standardů diskutovaných v minulém roce očekáváme v platnosti k 1.4.2024. Krizový kontakt, nouzový kontakt Řešeno na poradě vedení MU a kolegiu rektora - jedná se o možnost zpřístupnění dat z mailové schránky zaměstnance z vážných důvodů (např. náhlá hospitalizace, úmrtí apod.), po souhlasu s vedoucím pracovníkem v případě, že by MU mohla vzniknout újma v důsledku nedostupnosti důležitých dat. Navržený postup - požadavek přes pověření vedoucího zaměstnance, zdokumentovaný zápis založený ve spisu, přítomnost 2 účastníků (např. vedoucí zaměstnance a IT pracovník). Detaily budou postupně představeny, formálně bude proces zakotven ve směrnici o správě IT (9/2017) Zapsala: Ludmila Konečná Schválil: Jan Mysliveček, ředitel ÚVT MU