Zápis z porady vedení konané dne 9. 5. 2016 Přítomni: Rebok, Dostál, Vičar, Šrubařová, Regner, Kohoutková, Křenek, Matyska, Bartošek, Novotná Buršíková Omluveni: Malinka 1. Informace od ředitele - Na FI vzniká pracovní skupina pro OP VVV projekt zaměřený na doktorské studium („měkká“ část projektu rekonstrukce zadního traktu areálu). Jako kontaktní osoby za ÚVT pan ředitel určil sebe a Křenka. - Jednoznačnost jmen a příjmení v e-mailových adresách – v principu se podařilo dosáhnout shody, je třeba ještě dojasnit otázku existence e-mailových adres externistů (schránka versus alias uvedený v univerzitně používaném adresáři). Michal Procházka připraví aktualizovaný text celkových závěrů pracovní skupiny. 2. Přístrojová komise - Dostál informoval o pátečním jednání přístrojové komise. Vyskytly se opět dotazy na roli a smysl hodnocení dopadu na IT infrastrukturu a z hodnocení vyplývající požadavky na zahrnutí významných IT investic přímo v přímých nákladech projektů. Je nezbytné pokračovat ve vysvětlování, že cílem je minimalizovat dopad na budoucí rozpočet univerzity, od níž jinak bude očekáváno zajištění dostatečně výkonné IT infrastruktury z vlastních prostředků. Ředitel tuto záležitost opět probere s pror. Dvořákem a pror. Pitrovou, podle výsledku pak případně připraví informační dopis, v němž vysvětlí pozitiva ústavem doporučovaného postupu. 3. Integrace hlasové sítě s O365/Skype for Bussiness - 2. 5. proběhla schůzka se zástupci společnosti Microsoft ohledně možností integrace hlasové sítě s videokonferenčním řešením Skype for Bussiness od MS. Představeny byly 2 varianty (on-line a on-premise) lišící se mj. HW nároky na naší straně (a interním způsobem obsluhy hovorů) o Aktuálně si zástupci MS vyjasňují podmínky, za kterých bychom řešení mohli implementovat (zejména jejich finanční požadavky) § Skype for Bussiness jako takový bychom měli mít licencován v naší site licenci, předpoklad finančních nákladů by šel pouze za integrací s hlasovou sítí § Alternativním (a pravděpodobně méně nákladným) řešením může být kombinace s VoIP telefonií 4. Setkání s LVT - K navrženým termínům nepřišly žádné výhrady, formální setkání bude svoláno na 9. 6. od 9:00 v klubu ÚVT. Termín předcházejícího neformálního setkání se vybere v týdnu 30. 5.–3. 6. přes doodle. - Témata: Registrace domén přes LVT (DIS), informační kanály service-info a lvt-l (Regner), Licence SW na MU (dohodnout), MuniMAP (DIS). 5. Letní opravy CPS - Valentová žádá o schválení rozpočtu pro provedení letních oprav CPS. Tajemnice považuje některé náklady za nadbytečné. Pro letošní rok navrhuje provedení pouze nezbytně nutných oprav. Rozhodnutí o rozsahu oprav na další roky se bude odvíjet od výsledků diskuse nad dlouhodobým posláním CPS a očekáváními univerzity; tuto diskusi navrhne ředitel k projednání prorektorovi pro IT. - Křenek seznámí Valentovou se závěry kolegia, Valentová vypracuje do konce května návrh rozvoje CPS do roku 2020 (včetně zapracování odhadu finančních nákladů). 6. Kontrola úkolů - Rekonstrukce prvků do MeDiMeDu – tento týden se sejde pracovní skupina; hlavním cílem je rozsah integrace sítě MeDiMeD e sítí MU (zejména s ohledem na práci s citlivými daty). - Vičar neobdržel žádný specifický námět na služby pro veřejnost na univerzitní web. Případné návrhy zašlou divizní Vičarovi elektronicky. - Vyhodnocení must weeku zpracuje Vičar na základě osobních schůzek s účastníky, prezentace na kolegiu proběhne poté. Jedním z cílů jsou doporučení pro postup v příštím roce. 7. Různé - Školení BOZP pro vedoucí pracovníky proběhne 6. 6. hned po kolegiu. - K internímu rozpočtu nedošly žádné připomínky, je schválen. - Nová aplikace ExISu umožňuje divizním/vedoucím vidět personální údaje svých kmenových pracovníků. Ředitel souhlasí se zpřístupněním pro divizní, viditelnost přes projekty se bude řešit postupně. - Hledání komerčního řešení BAPSu – proběhly dvě schůzky s komerčními firmami, ředitel preferuje rychlé a jednoduché řešení. - Křenek navrhuje vytvoření interní pracovní skupiny pro oblast tzv. Scientific Gateways (přístup k vědeckým datům, jejich zpracování a sdílení). V týdnu od 23. 5. svolá schůzku, stanoví koordinátora pro tuto aktivitu. Divizní mohou navrhnout osoby se zájmem o práci v této pracovní skupině (první schůzky se zcela jistě zúčastní i Budík a Jakubička). - Regner požádal ředitele o rozhodnutí o nákupu antivirové licence na rok 2017. Kromě standardního řešení ESET je možné uvažovat ještě o jiných nabídkách. Regner zašle řediteli podklady, v červnu by mohla proběhnout schůzka se zástupci aktuálně využívaného systému ESET. - V rámci promítání v kině Scala pro budoucí první ročníky navrhuje Vičar zařadit i informaci o ÚVT. Ředitel doporučuje zdůraznit pracovní příležitosti na ÚVT i pro studenty prvního ročníku. - Termín podzimního výjezdního zasedání (19. a 20. října) sdělí divizní vedoucím a zajistí jejich účast. - 25. 5. proběhne kolokvium s prezentací T. Sapáka. - Ředitel pošle doodle s termíny pro evaluační pohovory s divizními vedoucími a zástupcem ředitele. Na jeden pohovor počítá cca 90 minut. 8. Informace z projektové podpory - MU má k dispozici přístup k vyhledávači výzev ANLUPA, včetně možnosti nastavení hlídání výzev dle zadaných kritérií - https://www.anlupa.cz/. - Byla vyhlášena nová výzva TA ČR - DELTA (spolupráce s Korejskou republikou), více informací naleznete zde: https://intranet.ics.muni.cz/doku.php?id=projektova_podpora:aktuality:delta_27.04.2016 - V Praze se dne 19. 5. 2016 uskuteční seminář “Mezinárodní spolupráce ve VaVaI - programy EUREKA a Eurostars". Podrobnější informace a registrace (do 18. 5. 2016) je možná zde: https://research.cvut.cz/seminars. Zapsala: Schválil: Martina Novotná Buršíková Luděk Matyska ředitel ÚVT