Standardy e-learningové podpory studijního předmětu Následující tabulky prezentují e-learningové aktivity, které je vhodné vzít v úvahu při vytváření e-kurzu tak, aby e-kurz efektivně doprovázel studenty při studiu předmětu. Prezenční forma výuky Přednáška Pokud časové možnosti vyučujícího dovolí, lze využít i aktivity popsané níže u Semináře. Status Aktivita doporučené povinné od období podzim 2006 vč. Vystavení existujících studijních materiálů ˇ např. slajdy, texty, podklady, relevantní www odkazy, program přednášky, prezentace v PowerPointu, ... ˇ doplňující materiály ˇ četnost: ke každé prezenční hodině standard Kontrolní otázky ˇ základní ověření pochopení studijního celku (přednášky) ˇ četnost: ke každému výkladovému celku standard Procvičování vědomostních partií ˇ dril pojmů, faktů, hodnot ­ trénink paměti ˇ četnost: k problematickým pasážím standard Diskusní fóra ˇ konzultační hodiny v rámci diskusních fór nebo průběžné zodpo- vídání dotazů k probírané látce standard Zpětná vazba, reflexe získaných poznatků ˇ studentská anketa zaměřená na obsah, obtížnost, prospěšnost e- kurzu (nikoliv předmětu), co v e-kurzu chybělo, co se dá vylep- šit, ... ˇ otázky na postoje k probírané látce, návaznost získaných po- znatků na životní zkušenosti standard Testy ˇ pokud je alespoň část zkoušky formou testu, zpřístupnit podobný test a nechat studenty absolvovat jako "zkoušku nanečisto" volitelné Úvodní a závěrečné otázky ˇ úvodní test pro zjištění vstupních znalostí pro předmět, doporu- čení literatury v případě slabého výsledku ˇ závěrečný ­ přípravný test ke zkoušce, otázky podobně náročné jako u zkoušky volitelné Tisk a skenování písemek ˇ šetří čas zkoušejícího, je-li zkouška písemná volitelné Zkoušení u PC ˇ formou testu ­ automatické opravení ˇ formou Odevzdávárny ­ není nutno luštit rukopisné odpovědi ˇ vyžaduje kapacitu počítačové učebny Seminář Pokud jsou součástí semináře výkladové pasáže, lze využít i aktivity popsané výše u Přednášky. Status Aktivita doporučené povinné od období podzim 2006 vč. Vystavení existujících studijních materiálů ˇ např. podklady k semináři, relevantní www odkazy, program přednášky, prezentace v PowerPointu, ... ˇ doplňující materiály ˇ četnost: ke každé prezenční hodině doporučené povinné od období podzim 2006 vč., zejména jsou-li úkoly zadávány a odevzdá- vány v elektronické podobě Sběr úkolů, esejí, prací ­ Odevzdávárnou ˇ včas vystavit zadání, témata, pravidla hodnocení ˇ psát opravné posudky standard u právních předmětů Aplikace učiva ­ procvičování dovedností ˇ řešení praktických příkladů (otevřené otázky či problémy, stu- dent zformuluje pokus o řešení, pak vidí vzorové řešení) ˇ zpracovat takto úlohy probírané v semináři, přidat další pro domácí práci standard, pokud je předmět ukončen zápočtovým testem Příprava na zápočtový test ˇ otázky pro vyzkoušení si testu, je-li realizován standard Poznámkové bloky ˇ zadávání průběžného hodnocení testů, seminárních prací, refe- rátů a toto hodnocení zpřístupňovat studentům standard Diskusní fóra ˇ konzultační hodiny v rámci diskusních fór nebo průběžné zod- povídání dotazů k probírané látce volitelné Odevzdání a hodnocení referátů ˇ povinnost studenta předem odevzdat podklad referátu ˇ povinnost studentů podrobně elektronicky zkritizovat během semestru alespoň tři kolegy volitelné Výběr témat referátů a prací ˇ přihlašování obdobně jako k tématům závěrečných prací ˇ jednodušší administrativa, stejná šance pro všechny volitelné Tisk a skenování písemek ˇ šetří čas zkoušejícího, je-li zkouška písemná volitelné Zkoušení u PC ˇ formou testu ­ automatické opravení ˇ formou Odevzdávárny ­ není nutno luštit rukopisné odpovědi ˇ vyžaduje kapacitu počítačové učebny