Opatření děkana Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 4 /2017 O ZNOVUOBNOVENÍ ČINNOSTI RADY PRO PROJEKTY (ve znění účinném od 20. 2. 2017) Preambule: 1) Rozhodnutím děkana Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 1/2012 byla zřízena Rada pro projekty. Tímto opatřením obnovuji její činnost a stanovuji její složení, účel a způsob její činnosti. Zřizuji tímto Radu pro projekty na Právnické fakultě Masarykovy univerzity. Článek 1 Předmět úpravy 1) Opatření upravuje složení Rady pro projekty (dále jen rady), její účel a způsob její činnosti. Článek 2 Charakter Rady 1) Rada je poradním orgánem děkana a vedení fakulty pro řízení projektů na fakultě, a to ve fázi realizace a po celou dobu, po kterou je požadována zadavatelem udržitelnost projektu. Článek 3 Členové Rady 1) Předsedou rady je děkan, výkonným předsedou je proděkan pro vědu a výzkum. 2) Tajemníkem rady je vedoucí oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu. 3) Stálými členy rady jsou děkan fakulty, proděkan pro strategii a rozvoj, proděkan pro vědu a výzkum, tajemník, a to ve všech fázích životnosti projektu. 4) Předseda rady může rozhodnout o jmenování dalšího člena rady. Článek 4 Účel Rady projektů 1) Účelem rady je díky pravidelným vyhodnocením činnosti týmů minimalizovat rizika týkající se provádění projektů a zajištění včasné přípravy fáze udržitelnosti projektů. Dále díky sdílení zkušeností a přenosu znalostí mezi jejími členy je cílem poskytovat děkanovi fakulty příslušná doporučení v souvislosti s řízením projektů na fakultě. Mezi další cíle patří také vytvoření a dodržování jednotných postupů při řešení obdobných problémů na jednotlivých projektech. Cílem rady je také jednotná komunikace při řešení srovnatelných záležitostí s poskytovatelem dotace a rektorátem Masarykovy univerzity. Rada dále zajišťuje jednotný styl komunikace s partnery projektů. 2) Ve fázi plnění rada sleduje průběh plnění cílů projektu, naplňování monitorovacích indikátorů a správnost věcného zaměření činností projektu vzhledem k jeho cílům a strategii fakulty. Rada také slaďuje nákupy z projektů pro zajištění účelnosti a efektivity vynaložených výdajů. 3) Ve fázi udržitelnosti rada dohlíží nad dodržováním závazků směrem k poskytovateli dotace v období udržitelnosti a dále také stanovuje postup pro plynulý přechod dotčených aktivit z režimu projektového financování směrem k jejich ukončení, nebo jejich pokračování a zajištění z jiných zdrojů. 4) Rada projektu je ve všech fázích povinna zvažovat případná finanční rizika pro Právnickou fakultu a Masarykovu univerzitu a doporučovat postup při řešení krizových situací v souvislosti s projektovým řízením na fakultě. Článek 5 Jednání Rady projektů 1) Rada jedná každé třetí pondělí v měsíci, a to od 9.00 hodin, není-li plánováno zasedání kolegia děkana, nebo od 13.30 hodin, je-li plánováno kolegium. Harmonogram pro daný semestr s plánem prezentací projektů bude vytvořen vždy do zahájení semestru tajemníkem rady. 2) Kromě členů rady se mohou jednání zúčastnit vedoucí relevantních útvarů (zejména ekonomické oddělení, personální oddělení, Centrum informačních technologií). Účast na jednání je však podmíněna souhlasem předsedy rady před zahájením jednání. Článek 6 Závěrečná ustanovení 1) Výkladem jednotlivých ustanovení tohoto opatření pověřuji proděkana pro vědu a výzkum. 2) Průběžnou aktualizací pověřuji vedoucího oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu. 3) Ruší se Rozhodnutí děkana Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 1/2012. 4) Toto opatření nabývá platnosti a účinnosti dnem 20. 2. 2017. V Brně dne 20. 2. 2017 doc. JUDr. Markéta Selucká, Ph.D., děkanka