1/6 Pokyn Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 9/2023 O zpracování výroční zprávy Právnické fakulty Masarykovy univerzity za rok 2023 (ve znění účinném od 6. listopadu 2023) Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“) vydávám tento pokyn: Článek 1 Účel pokynu (1) Účelem tohoto pokynu je zajistit zpracování výroční zprávy Právnické fakulty Masarykovy univerzity za rok 2023 (dále „výroční zpráva“). Pokyn vychází z toho, že informace obsažené ve výroční zprávě a následně uveřejňované způsobem umožňujícím dálkový přístup představují základní prezentaci Právnické fakulty MU a hlavní zdroj informací o ní. Je proto žádoucí, aby se na tvorbě výroční zprávy podíleli akademičtí i neakademičtí pracovníci přímo odpovědní za jednotlivé úseky. (2) Pokyn stanoví okruhy osob odpovědných za tvorbu a obsah jednotlivých částí výroční zprávy a harmonogram prací na výroční zprávě. (3) Přílohou pokynu je nástin obsahu výroční zprávy podle jednotlivých oblastí. Článek 2 Okruh osob odpovědných za tvorbu a obsah výroční zprávy (1) Zpracováním koncepce výroční zprávy a koordinací prací na její přípravě pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy. Technickým zpracováním výroční zprávy pověřuji vedoucí Oddělení vnějších vztahů a marketingu. (2) Za tvorbu a obsah výroční zprávy odpovídá v části týkající se vedení fakulty: proděkani podle příslušných úseků (koordinace proděkan pro zahraniční a vnější vztahy), disciplinární komise: předseda disciplinární komise, vědecké rady: vedoucí Oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu, výchovně vzdělávací činnosti, 2/6 výchovně vzdělávací činnosti v oblasti dalšího (celoživotního) vzdělávání: vedoucí Studijního oddělení, vedoucí Oddělení pro doktorské studium a rigorózní řízení, vědecko-výzkumné činnosti: vedoucí Oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu, vedoucí Oddělení pro doktorské studium a rigorózní řízení, Vedoucí oddělení vnějších vztahů a marketingu, ediční činnosti: vedoucí Oddělení vnějších vztahů a marketingu, vnějších vztahů: vedoucí Oddělení vnějších vztahů a marketingu, zahraničních aktivit a spolupráce: vedoucí Oddělení pro zahraniční vztahy, lidských zdrojů: vedoucí Personálního a mzdového oddělení ve spolupráci s tajemnicí, ekonomiky fakulty: vedoucí Ekonomického oddělení, Centra dalšího vzdělávání: vedoucí Centra dalšího vzdělávání, Ústřední knihovny: vedoucí knihovny, Centra informačních technologií: vedoucí Centra informačních technologií. (3) Součástí výroční zprávy budou také informace týkající se činnosti Akademického senátu Právnické fakulty MU. Výroční zpráva bude v této části vycházet z podkladů poskytnutých předsedou Akademického senátu do 31. ledna 2024. Článek 3 Časový harmonogram prací na výroční zprávě (1) Osoby odpovědné za tvorbu jednotlivých částí výroční zprávy dle čl. 2 odst. (2) tohoto pokynu poskytnou příslušné údaje v rozsahu určeném proděkanem pro zahraniční a vnější vztahy nejpozději do 31. ledna 2024 vedoucí Oddělení vnějších vztahů a marketingu. Pokud nebude určeno jinak, zasílají se podklady elektronickou formou na adresu Jana.Kledusova@law.muni.cz. (2) Podklady budou zpracovány za využití šablon předaných odpovědným osobám vedoucí Oddělení vnějších vztahů a marketingu. Další obsahové a formální náležitosti podkladů stanoví proděkan pro zahraniční a vnější vztahy, který je oprávněn vrátit zaslané podklady k formálnímu či věcnému přepracování nebo dalšímu doplnění s určením lhůty pro takovou úpravu. 3/6 (3) Předběžná verze výroční zprávy se po obsahové a formální redakci předkládá do 8. března 2024 k projednání kolegiu děkana a poté bude postoupena k projednání Akademickému senátu Právnické fakulty MU. Článek 4 (1) Závěrečnou obsahovou redakcí výroční zprávy pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy a vedoucí Oddělení vnějších vztahů a marketingu. (2) Archivací výroční zprávy pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy. (3) Závěrečnou formální úpravou výroční zprávy a jejím uveřejněním způsobem umožňujícím dálkový přístup pověřuji vedoucího Centra informačních technologií. Článek 5 Závěrečná ustanovení (1) Kontrolou dodržování tohoto pokynu a výkladem jeho jednotlivých ustanovení pověřuji proděkana pro zahraniční a vnější vztahy. (2) Prováděním pokynu pověřuji v rozsahu jednotlivých částí výroční zprávy osoby uvedené v čl. 2 odst. (2) a (3) tohoto pokynu. (3) Tento pokyn nabývá účinnosti dnem 6. 11. 2023 Příloha: č. 1 - Nástin obsahu výroční zprávy V Brně dne 6. 11. 2023 Martin Škop, v. r., děkan 4/6 Příloha č. 1 Nástin obsahu výroční zprávy VÝROČNÍ ZPRÁVA O ČINNOSTI 1 Fakulta v roce 2023 1.1 Právnická fakulta MU 1.2 Organizační struktura fakulty 1.3 Přehled vydaných předpisů 1.4 Vedení fakulty 1.5 Akademický senát 1.6 Vědecká rada 1.7 Disciplinární komise 2 Výchovně vzdělávací činnosti 2.1 Vzdělávání studentů v akreditovaných studijních programech 2.2 Přijímací řízení 2.3 Stipendijní programy pro studenty 2.4 Bakalářské studium 2.5 Navazující magisterské studium 2.6 Magisterské studium 2.7 Doktorské studium 2.8 Celoživotní vzdělávání 2.9 Přehled programů CŽV a počty účastníků 3 Rigorózní řízení 3.1 Specializace 3.2 Činnost Oddělení pro doktorské studium a rigorózní řízení 3.3 Vývoj rigorózních řízení 5/6 4 Vědecko-výzkumná činnost 4.1 Činnost Oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu 4.2 Profesorská a habilitační řízení 4.3 Přehled řešených vědecko-výzkumných a rozvojových projektů 4.4 Přehled řešených projektů financovaných z programu Horizon 4.5 Přehled řešených projektů financovaných z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání 4.6 Specifický výzkum 4.7 Studentská vědecká odborná činnost 4.8 Vědecko-organizátorská činnost 4.9 Ocenění akademických pracovníků fakulty 5 Ediční činnost 5.1 Ediční činnost fakulty 5.2 Ediční rada 5.3 Činnost Ediční rady 5.4 Celkové počty vydaných publikací 5.5 Časopisy vydávané fakultou 6 Vnější vztahy 6.1 Činnost Oddělení vnějších vztahů a marketingu 6.2 Přehled konferencí a dalších akcí 6.3 Sociální sítě a fakultní web 7 Zahraniční aktivity a spolupráce 7.1 Činnost Oddělení pro zahraniční vztahy 7.2 Informace o zahraničních aktivitách fakulty 7.3 Mobilita akademických pracovníků 7.4 Mobilita studentů 7.5 Mezinárodní smlouvy o spolupráci 7.6 Členství fakulty a členství a funkce akademických pracovníků fakulty 7.7 Vývoj mezinárodních aktivit fakulty 6/6 8 Lidské zdroje 8.1 Informace o lidských zdrojích fakulty 8.2 Počty pracovníků 8.3 Přehled o kvalifikačním růstu lidských zdrojů fakulty 8.4 Struktura pracovníků 8.5 Hmotná zainteresovanost 9 Centrum dalšího vzdělávání 9.1 Oddělení komerčních aktivit 9.2 Oddělení právní praxe a klinik 9.3 Mezinárodně uznávané kurzy LL.M. 10 Ústřední knihovna/Evropské dokumentační středisko 10.1 Knihovní fond 10.2 Zabezpečení knihovnicko-informačních služeb 11 Centrum informačních technologií 11.1 Činnost Centra informačních technologií 11.2 Nejvýznamnější akce a inovace uskutečněné v roce 2023 Přílohy Přehled absolventů studia 2023 VÝROČNÍ ZPRÁVA O HOSPODAŘENÍ