Zápis č. 19/2017-2018 ze zasedání kolegia děkana dne 4. 6. 2018 MU-IS/74838/2018/715327/PrF Přítomni: děkanka: doc. Selucká, tajemnice: Ing. Přikrylová, proděkani: prof. Kalvodová, doc. Svatoň, doc. Škop, doc. Radvan, prod. Jurníková, prod. Kotásek, předseda AS PrF doc. Šilhán. 4. 6. 2018 Program: 1. Kontrola úkolů 2. Zpráva o přijímacím řízení - prod. Jurníková, prod. Škop 3. Harmonogram - prod. Jurníková, prod. Škop, prod. Kalvodová 4. Různé Ad 1. Kontrola úkolů -Harmonogram prací návrhu změn směrnice děkana č. 4/2013, o citacích dokumentů užívaných v pracích podávaných na Právnické fakultě Masarykovy univerzity - předložení návrhu - prod. Škop Závěr: Úkol trvá, proděkan Škop podá podrobnou zprávu o práci komise na zářijovém KD. -Vytvoření návrhu fakultní medaile k 100. výročí MU - prod. Radvan Závěr: Úkol trvá, termín průběžné zprávy na zářijovém KD. -Nové webové stránky - prod. Radvan Proděkan Radvan uvedl, že manuál k jednotnému vizuálnímu stylu zatím není k dispozici. Fakultní práce pokračují dle stanoveného harmonogramu. Od 1. 1. 2019 se předpokládá spuštění nového fakultního webu, a to již v novém vizuálním stylu. Závěr: Úkol trvá, termín zprávy na zářijovém KD. -Zpracování a předložení předběžných návrhů programů maior a minor -děkanka, viz příloha č. 4 zápisu z KD č. 18. Proděkan Škop krátce okomentoval předloženou zprávu s tím, že ověřil možnost vytvoření programu maior/minor i v kombinované formě studijního programu, přičemž v rámci MU připadají v úvahu kombinace pouze s programy ESF a FSS. Děkanka poukázala na nízký počet studentů v kombinovaném studiu a uvedla, že požádala prorektora Bulanta o písemné stanovisko, zda vedení MU souhlasí s programy maior/minor i v kombinovaném studiu. Nadále trvá zájem MU o právní minimum jako minor téměř pro jakýkoliv studijní program MU, nicméně k tomuto nemáme hlavní program. Proděkan Svatoň konstatoval, že fakultní veřejnost potřebuje mít přesné informace a znát požadavky všech stran tzn. vedení univerzity a fakulty. Děkanka v tomto smyslu požádala proděkana Škopa o sjednání oficiální schůzky s prorektorem Bulantem, které se bude také účastnit. Závěr: Úkol trvá, proděkan Škop podá informaci o případné schůzce na KD dne 18/6/18. 1 -Návrh úpravy Organizačního řádu PrF MU - dekanka, prod. Svatoň Závěr: Úkol trvá. -Jednání s ostatními proděkany právnických fakult v ČR - prod. Kotásek Závěr: Úkol trvá, termín zprávy na zářijovém KD. -Aktualizace směrnice 2/2014 Stipendijní program na podporu studentské publikační činnosti - prod. Kalvodová Proděkanka Kalvodová přislíbila dodat návrh do 14 dní. Děkanka uvedla, že návrh kolegium následně projedná per roliam, a to súčinností od 1/9 2018. Proděkan Kotásek vznesl podnět na zvýšení stipendia. Závěr: Úkol trvá, proděkanka Kalvodová zašle členům KD návrh do 14 dní. -Katedra civilního procesu - děkanka Proděkan Svatoň informoval o průběhu schůze Katedry občanského práva za účasti členů kolegia. Kolegium se v následující diskuzi shodlo, že návrh na ustanovení nové Katedry civilního procesu splňuje oborová kritéria samostatného oboru, je publikačně samostatný, personálně zabezpečený a má význam v právnickém studiu. Doposud nejsou dořešeny dislokační záležitosti a případné sdílené úvazky. Závěr: Kolegium po hlasování 5-1-1 doporučuje ustanovení Katedry civilního procesu, a to k 1. 1. 2019. Žádost k projednání a ev. schválení AS PrF ke dni 18. 6. 2018 bude podána prostřednictvím sekretariátu děkana. -Informace k předloženým návrhům smluv s EPH a.s. • Rámcová smlouva o spolupráci s EPH a.s. (viz příloha č. 2, zápis č. 17, nezveřejněno) • Smlouva o spolupráci na výuce energetického práva (viz příloha č. 3, zápis č. 17, nezveřejněno) Děkanka sdělila, že uvedené návrhy smluv byly předány EPH a.s. a čekáme na vyjádření. Závěr: Úkol trvá, aktuální informaci předá děkanka na KD dne 18/6/18. -Publikační činnost učitelů za rok 2017. Přehledová tabulka za jednotlivé katedry a ústavy. - Mqr. Georgala, prod. Kotásek, bod č. 4 z programu KD dne 21/5/18 Viz přílohy 6 (nezveřejněno) a 6b (nezveřejněno) k zápisu KD č. 18. Závěr: Kolegium vzalo obě zprávy na vědomí a děkanka poděkovala prod. Kotáskovi za zpracování programového bodu. Ad 2. Zpráva o přijímacím řízení - prod. Jurníková, prod. Škop Prod. Jurníková kolegium informovala, že vzhledem k tomu, že přijímací komise zasedala ještě dnešní ráno, zašle souhrnnou zprávu v průběhu několika dnů s tím, že bod projedná kolegium 18/6/2018. Závěr: Kolegium vzalo informaci na vědomí. 2 Ad 3. Harmonogram - prod. Jurníková, prod. Škop, prod. Kalvodová Harmonogram AR 2018/2019 a Harmonogram semestru podzim 2018 byly odsouhlaseny na zasedání dne 21/5/2018 viz zápis č. 18. Proděkanka Kalvodová předložila kolegiu Harmonogram doktorského studijního programu na podzimní semestr 2018 viz příloha č. 2 tohoto zápisu. Závěr: Kolegium Harmonogram DSP na podzimní semestr 2018 odsouhlasilo. Ad 4. Různé Děkanka -Komentovala a otevřela diskuzi k předloženému dokumentu „Návrh děkanky PrF MU na jmenování členů Vědecké rady PrF MU ke dni 1. 9. 2018 - Doplnění návrhu dle výzvy předsedy AS PrF MU", viz příloha č. 1 tohoto zápisu. V diskuzi k oborovému členění kolegium podalo podnět ke jmenování doc. Lavického novým členem VR PrF MU. Kolegium se shodlo, že odvolání a jmenování děkanky v tomto období není třeba provádět, je předsedkyní VR ze zákona. Kolegium konstatovalo, že odvolání k 31. 8. 2018 proběhne pouze u členů, kteří byli jmenováni v mezidobí, ostatním členům VR končí řádné funkční období uplynutím doby a není třeba je odvolávat. Finální návrh bude zaslán prostřednictvím sekretariátu předsedovi na zasedání AS PrF MU dne 18/6/2018. -Podala stručnou informaci k probíhajícímu jednání na KPT mezi školitelkou doc. Urbanovou a doktorandkou dr. Brožovičovou s požadavkem na změnu školitele. Kolegium po diskuzi odsouhlasilo návrh na nového školitele, a to dr. Dávida. Návrh bude předložen ke schválení VR. -Předložila návrh doc. Skulové na zařazení nového předmětu do studijního plánu s názvem: Zadávání veřejných zakázek a jeho správní a soudní přezkum. Závěr: Kolegium PVP neodsouhlasilo a doporučilo vedoucí katedry zapojit předpokládaného vyučujícího do již realizovaných PVP na toto téma na CDV. -Předložila návrhy z kateder na externí spolupracovníky. Závěr: Kolegium doporučilo návrhy na externí spolupracovníky děkance k odsouhlasení. - Svolala mimořádné zasedání KD na 18/6/18 v obvyklém čase. Uvedla, že 18/6 ve 12.40 h proběhne řádné zasedání AS PrF MU a následně ve stejný den zasedne Redakční rada. -Pozvala členy KD 18/6/18 v 18 h na neformální setkání mimo fakultu s tím, že místo ještě bude upřesněno. -Požádala proděkanku Kalvodovou o zástup na akci dne 15/6/2018, kdy budou slavnostně předávány jmenovací dekrety nově habilitovaným docentům. -Stanovila jednotlivé body pro zasedání PVK dne 5/6/2018. 3 Proděkan Kotásek -Podal členům kolegia krátkou zprávu z porady rektora ze dne 15/5/2018, které se účastnil. -Požádal o přesun termínu vypracování a předložení analýzy využívání a financování databází na PrF na podzimní KD. Závěr: Kolegium přesun vypracování analýzy odsouhlasilo. -Komentoval předložený dokument „Vyjádření k hodnocení projektu GAČR GA13-30730S, projekt VaV" viz příloha č. 8 (nezveřejněno) zápis z KD č. 18. Sdělil, že řešitelka projektu, připraví prostřednictvím oddělení VaV žádost o změnu hodnocení projektu. Závěr: Kolegium bere informaci na vědomí. Tajemnice -Informovala o havarijním stavu podlah ve velkých učebnách 136 a 140, které jsou, dle provedených zkoušek a rozborů, vyrobeny z tzv. hlinitanových betonů a existuje reálné riziko jejich zřícení. Na základě pokynu statika musela být část budovy s velkými učebnami okamžitě uzavřena, a to včetně menzy, která se nachází přímo pod dotčenými prostorami. Až do odvolání jsou uzavřeny jak velké učebny, tak i menza a byly přesunuty EO, VaV. Tajemnice sdělila, že budou následovat průzkumy betonových nosných konstrukcí v celé budově a zpracování projektu statického zajištění. Výsledky budou známy během cca 3 týdnů a upozornila i na případnou možnost uzavření dalších částí budovy, pokud by se výskyt tzv. hlinitanových betonů potvrdil i v jiných nosných konstrukcích. Informovala, že výuka z velkých učeben bude z větší části přesunuta do auly Vinařská, minimálně na celý semestr. Budou osloveni garanti přednášek s požadavkem na vyjádření jaká, dle jejich kvalifikovaného odhadu, je reálná účast studentů na povinných přednáškách. Jelikož je nezbytné přepracovat rozvrh, bude odsunuto i zapisování studentů do seminárních skupin, a to na začátek září. V této souvislosti uvedla, že financování bude probíhat ve spolupráci s vedením univerzity. Avizovala, že částka na plánovanou rekonstrukci velkých učeben bude podstatně vyšší, než bylo plánováno. Aktuální informace k situaci bude sdělena i na poradě vedoucích kateder. -Informovala, že výměna dataprojektorů a pláten probíhá dle harmonogramu a ukončení se předpokládá v průběhu července t. r. -Předložila dokument „Prázdninový provoz 2018", který seznamuje se službami, úředními hodinami a provozní dobou na všech pracovištích fakulty v období letních prázdnin, viz příloha č. 6. Závěr: Kolegium schválilo prázdninový provoz a bude zveřejněn prostřednictvím sekretariátu. -Předložila pokyn děkana „Prováděcí pokyn k procesu uzavírání a evidence smluv na PrF MU", viz příloha č. 3., který nahrazuje původní pokyn z r. 2013 a doplňuje ho o proces evidence smluv. Závěr: Kolegium dokument odsouhlasilo a doporučilo děkance pokyn, týkající se uzavírání smluv a evidence, k podpisu. 4 -Předložila pokyn děkana „K aplikaci pravidel GDPR na Právnické fakultě MU" viz příloha č. 4. Závěr: Kolegium dokument odsouhlasilo a doporučilo děkance pokyn, týkající se pravidel GDPR na fakultě, k podpisu. Předložila prováděcí pokyn děkana „K aplikaci vnitřního mzdového předpisu MU na PrF MU" viz příloha č. 5. Závěr: Kolegium dokument odsouhlasilo a doporučilo děkance pokyn, týkající se vnitřního mzdového předpisu na fakultě po projednání s odbory, k podpisu. Proděkanka Jurníková, děkanka -Předložily návrh Pokynu děkana PrF MU č. 7/2018 „Pro sestavení a publikaci rozvrhu pro Mgr. a Bc. a navazující studium", viz příloha č. 7 (nezveřejněno) zápisu z KD č. 18. Kolegium doporučilo drobné úpravy a požádalo proděkanku o zapracování a předání na sekretariát děkana k podpisu. Závěr: Kolegium doporučilo děkance po zapracování úprav pokyn k podpisu. Proděkanka Jurníková, tajemnice -Předložily dokument „Návrh na změnu některých stipendií" viz příloha č. 7 (nezveřejněno), který se obsahuje návrhy na úpravy uvedených směrnic: • Směrnice děkana č. 3/2008: Stipendijní program na podporu odborné jazykové kompetence studentů - doporučeno navýšení na 6000 Kč • Směrnice děkana č. 5/2010: Stipendijní program na podporu studentské vědecké činnosti • Směrnice děkana č. 7/2011: Prospěchový stipendijní program - zůstává v platnosti • Směrnice děkana č. 2/2014: Stipendijní program na podporu studentské publikační činnosti • Směrnice děkana č. 5/2017: Stipendijní program na podporu studentských spolkových a jiných aktivit Proděkanka Jurníková prodiskutovala plánované úpravy s členy kolegia a přislíbila zaslat děkance zpracované vnitřní předpisy, nově ve formě opatření děkana. Problematika stipendií bude rovněž diskutována, na základě podnětu SKAS, na zasedání senátu. Proděkanka Kalvodová -Informovala o jednání Rady pro vnitřní hodnocení MU (RVH), které se uskuteční dne 12. 6. 2018 ve velké zasedací místnosti Rektorátu MU. RVH projedná návrhy přeměn studijních oborů na studijní programy předložené PrF dne 12. 5. 2018. Jednání se zúčastní děkanka, proděkanky Jurníková a Kalvodová, proděkan Škop, navržení garanti 4 studijních programů a koordinátorky kvality. -Předložila návrh směrnice děkana „O úpravě přítomnosti studentů DSP v prezenční formě studia na školícím pracovišti" viz příloha č. 8 (nezveřejněno). Závěr: Diskuze k tomuto materiálu byla přesunuta na kolegium 18/6 2018. 5 Proděkan Svatoň -Předložil materiál týkající se podnětu senátora Oldřicha Floriana v oblasti povinných studentských praxí. Vzhledem k nedostatku času nebyl materiál projednán. Kolegium zašle proděkanovi případné připomínky písemně do konce týdne. Závěr: Kolegium se shodlo, že po zapracování připomínek bude materiál postoupen na zasedání AS PrF MU. Proděkan Radvan -Předložil dokument „Návrh na udělení medailí MU" viz příloha č. 9 (nezveřejněno). Závěr: Diskuze k tomuto materiálu byla přesunuta na kolegium 18/6 2018. Schválila: doc. Selucká Zpracovala: Ing. Hrušková 6 Příloha č. 1 PRÁVNICKÁ FAKULTA Návrh dekanky Právnické fakulty MU na jmenování členů Vědecké rady PrF MU ke dni 1. 9. 2018 Doplnění návrhu dle výzvy předsedy AS Právnické fakulty MU Vážený pane předsedo, v souladu s Vaším dopisem ze dne 25. května 2018 zasílám doplnění svého návrhu na odvolání a jmenování členů VR. V souladu s ustanovením § 11 odst. 2 zákona o vysokých školách jsou členy vědecké rady veřejné vysoké školy „významní představitelé oborů, v nichž vysoká škola uskutečňuje vzdělávací a tvůrčí činnost". Můj návrh vychází z dosavadních tradičních přístupů ke složení Vědecké rady, která je pojímána jako širší odborné fórum zahrnující jak významné právní vědce za jednotlivé obory habilitačního řízení, představitele fakult (kterými se nestávají akademici bez vědeckých publikací), vrcholné reprezentanty soudů (ÚS, NS a NSS) či významné publikující soudce. Složení VR doposud nezavdalo příčinu k nějakým výhradám či sporům, a to ani na neformálních diskusních fórech. Můj návrh nijak nevybočuje ze standardů vytvořených v rámci ostatních právnických fakult v ČR po roce 1989. Vědecká rada Právnické fakulty UK Praha je v tomto ohledu složena obdobně. U děkanů a zčásti i předsedů soudů, není navíc pochyb o tom, že jde o autoritu v daném oboru habilitačního či profesorského řízení (prof. Šámal). Podle mé zkušenosti z jednání VR v posledních letech soudím, že účast předsedů nejvyšších soudních institucí je pro fakultu velkým odborným a lidským přínosem. Nejenom proto, že zvyšují prestiž a renomé tohoto orgánu - což se projevilo mj. v diskusích o „povinných" anglických habilitacích s rektorátem. Tito členové se navíc Masarykova univerzita, Právnická fakulta Veveří 70, 611 80 Brno, Česká republika T: +420 549 49 1211, E: info@law.muni.cz, www.law.muni.cz Bankovní spojení: KB Bmo-město, ČÚ: 85636621/0100, IČ: 00216224, DIČ: CZ00216224 1/4 velmi aktivně účastní odborných diskusí s uchazeči a jsou ideálním referenční skupinou pro zhodnocení odborného renomé uchazeče zejména v oborech pozitivního práva. Co se týče oborového rozlišení dle akreditovaných oborů habilitačního řízení, resp. řízení ke jmenování profesorem, vycházeli jsme zhruba ze složení minulé VR a nebylo naším cílem dosáhnout absolutní oborové či genderové diverzity, důraz jsme kladli spíše na osobu uchazeče a jeho přínos pro samotnou VR. Diskusi o oborovém složení VR jsem otevřena a pro informaci členů akademického senátu a pro strukturovanější diskusi na jednání zasílám oborové složení navrhované VR: Obor řízení Clen se zaměřením na obor řízení, resp. obor příbuzný (PT), kurzívou extern. Počet členů Dějiny státu a práva Vojáček, Kuklík 2 Finanční právo a finanční vědy Blažek, Mrkývka, Radvan, Boháč 4 Mezinárodní právo soukromé Rozehnalové 1 Občanské právo Fiala, Hurdík, Králíčkové, Ronovská, Selucká, (David), Eliáš, Hrušáková 8(7) Obchodní právo Bejček, Kotásek, (Polčák), Hajn, Patakyová 5(4) Pracovní právo a právo sociálního zabezpečení Galvas, Gregorová, Olšovská 3 Právo EU Křepelka, Týč 2 Správní právo a právo životního prostředí Jančářová, Průcha, Skulová, Baxa 4 Teorie práva Skop, Večeřa, Dobrovičová, Gerloch, Svák 5 Trestní právo Fenyk, Fryšták, Kalvodová, Burda, Kratochvíl, Musil, Růžička, Šámal 8 Ustavní právo a státověda Filip, Kosař, Svatoň, Simíček, Rychetský 5 Co se týká Vaší argumentace ke mému vlastnímu jmenování, uvádím následující: .... J. Šilhán: Návrh až na drobné změny, které samozřejmě vnímáme, vychází ze stávajícího stavu. Většina senátorů by se ale ráda ujistila, že status quo v tomto případě není zachován jen z pouhé setrvačnosti, ale že proběhlo vyhodnocení, že tento stav je i nadále ve všech ohledech vyhovující a není zde žádný (další) prostor pro zlepšení. Zjednání AS dne 21. 5. 2018 v návaznosti nato vyplynuly především následující prosby většiny senátorů: Masarykova univerzita, Právnická fakulta Veveří 70, 611 80 Brno. Česká republika T: +420 549 49 1211. E: info@law.muni.cz, www.law.muni.cz Bankovní spojení: KB Brno-město, ČÚ: 85636621/0100, !Č: 00216224, DIČ: CZ00216224 V odpovědi prosím uvádějte naše číslo jednací. 1) Předložený seznam jmen doplnit vysvětlením celkové koncepce složení vědecké rady, jejíž je tento seznam výstupem. Vědecká rada má vzhledem ke své působnosti plnit určitou roli. Této roli by měla odpovídat představa o tom, jaké její rámcové složení dává nejlepší předpoklady pro naplnění této role. Až v návaznosti na to by zřejmě měla být konkretizována kritéria výběru jednotlivých členů (i vzhledem k zákonnému požadavku, že má jít o „významné představitele oboru") a seznam jmen by pak měl být výsledkem aplikace těchto kritérií. Jakkoliv nejde o exaktní proces a nepochybně se do něj promítá i řada dalších faktorů, prosíme alespoň o rámcový nástin koncepce aktuálního výběru. 2) Zvlášť prosíme o podrobnější zdůvodnění vhodnosti neproporcionálního zastoupení jednotlivých oborů. Jmenovitě se mnozí senátoři pozastavovali nad absencí byť jediného zástupce civilního práva procesního. K tomu připojujeme i tři další podněty k úvaze a prosíme o vysvětlení: 3) V navrhuje mezi odvolávanými členy uvedena i samotná děkanka. Taje ovšem členem (dokonce předsedou) vědecké rady ze zákona (§ 29 odst. 1 zák. o vysokých školách). Pochybujeme, že je zde dána pravomoc děkanky navrhovat a pravomoc senátu odsouhlasit její odvolání. Členem vědecké rady i tak zůstane. 4) S tím se pojí i otázka, zda by děkanka měla do vědecké rady navrhovat jmenování sama sebe. Ust. § 29 odst. 1 zákona o vysokých školách stanoví, že „předsedou vědecké rady fakulty je děkan, který jmenuje a odvolává ostatní členy vědecké rady fakulty". Je tedy opět k úvaze, zdaje zde vůbec dána Masarykova univerzita. Právnická fakulta Veveří 70, 611 80 Brno. Česká republika T: +420 549 49 1211. E: info@law.muni.cz, www.law.muni.cz Bankovní spojení: KB Brno-město, ČÚ: 85636621/0100, IČ: 00216224, DIČ: CZ00216224 V odpovědi prosím uvádějte naše číslo jednací. pravomoc jmenovat sama sebe. 5) Rádi bychom se ujistili, zdaje skutečně nezbytné vůbec odvolávat stávající členy, uvážíme-li, že jim i tak k 1. 9. 2018 uplyne tříleté funkční období. Nepostačí pouze jmenovat členy nové vědecké rady? Masarykova univerzita, Právnická fakulta Veveří 70, 611 80 Brno, Česká republika T: +420 549 49 1211. E: info@law.muni.cz, www.law.muni.cz Bankovní spojení: KB Brno-město, ČÚ: 85636621/0100, IČ: 00216224, DIČ: CZ00216224 V odpovědi prosím uvádějte naše číslo jednací. Harmonogram doktorského studijního programu na podzimní semestr 2018 příloha e. 2 Termín Zodpovědný subjekt Činnost ODS odd. pro DSP OK obor. kom. OR obor. rada SK školitel GAR garant pře dm. VR věd. rada Studenti 5.9. X Zápisy nově přijatých uchazečů ke studiu 10.9.- 14.9. X Informace katedrám o nově zapsaných studentech 1.5.- 15.9 X Zpětná vazba školitele na ISP za uplynulý jarní semestr v ISu do 20.9. X Studenti prezenčního studia podávají na odd. DSP žádost o „doplňkové" stipendium . do 20.9. X Studenti vyplňují ISP v ISu. V případě interních doktorandů je jeho součástí rozvrh přítomnosti na pracovišti schválený školitelem. do 27.9. X Rozhodnutí o přiznání stipendia novým prezenčním studentům do 30.9. X Schválení ISP v ISu školitelem 2.10. X Schválení školitelů mimo stálý seznam cca 12.10. x Jmenování školitelů mimo stálý seznam do 12.10. X Zápis ze zasedání oborové komise, který obsahuje: ■ Návrhy oborových komisí na nevyšší počty přijatých uchazečů pro ak. rok 2019/20 ■ případné změny informačních textů o oborech pro vyhlášení přijímacího řízem v IS na další akademický rok 2. pol. října -termín bude upřesněn v návaznosti na termíny jednání kolegia a AS X Zasedání OR - Návrh oborové rady na podmínky přijetí ke studiu pro 2019/20 pro schválení ak. senátem, specifikace požadavků na přijímací zkoušku 19.12. x Vyhlášení přijímacího řízem na 2019/20 2.1.-12.2.2019 X X X Zkouškové období - zápočty (garanti předmětů, ev. vyučující), kolokvia (školitelé, proděkanka) do 12.2.2019 X Přihlášky studentů k SDZ a obhajobám na jarní semestr do 17.2.2019 X Studenti podávají v IS žádost o zápis do dalšího semestru (jaro 2019) 23.11.-3.3.19 X Studenti si registrují předměty na semestr jaro 2019 Zpracovala: Radka Schardová Předkládá: prof. JTJDr. Věra Kalvodová, Dr. Příloha č. 3 PRÁVNICKÁ FAKULTA Pokyn děkana Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. 8/2018 PROVÁDĚCÍ POKYN K PROCESU UZAVÍRÁNI A EVIDENCE SMLUV NA PRÁVNICKÉ FAKULTĚ MU (ve znění účinném od x. 5. 2018) V návaznosti na Směrnici Masarykovy univerzity č. 6/2017 Evidence smluv a uveřejňování smluv a podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách") vydávám tento prováděcí pokyn k procesu uzavírání a evidence smluv na hospodářském středisku Právnická fakulta (dále jen „PrF MU"): Článek 1 Předmět úpravy Tento prováděcí pokyn upravuje proces uzavírání a evidence smluv viz příloha č. 1 na Právnické fakultě MU. Článek 2 Vymezení některých pojmů Předkladatelem smlouvy (dále jen „předkladatel") se rozumí zaměstnanec PrF MU, oprávněný z titulu svého pracovního zařazení nebo dočasného pověření organizací fakultní či projektové akce navrhnout uzavření smlouvy mezi PrF MU a smluvním partnerem/smluvními partnery. Ekonomický informační systém, (dále jen „EIS") se rozumí informační systém Magion. Interním registrem smluv, (dále jen „IRS") se rozumí webová aplikace Úřadovny Informačního systému MU, kterou spravuje Centrum výpočetní techniky Fakulty informatiky MU. Registrem smluv, (dále jen „RS") se rozumí informační systém veřejné správy, spravovaný Ministerstvem vnitra ČR, který slouží k povinnému uveřejňování smluv ze zákona. Metadaty se rozumí data popisující smluvní vztah. Článek 3 Proces uzavírání smluv 1. Řízením procesu uzavírání smluv je pověřen tajemník. 2. Pro účely účetnictví a daňové evidence vysoké školy musí být smlouva vždy uzavřena v písemné podobě. 3. Za obsah návrhu smlouvy a zajištění odpovídající finanční kontroly odpovídá její předkladatel. Je nezbytné, aby před předložením smlouvy k podpisu dle čl. 4 měl pro uzavření smluvního vztahu dostatek informací, pokud jde o obsah a formu spolupráce, požadavky na případná vzájemná protiplnění, vzájemné závazky a dostatečně prokonzultoval obsah a formu spolupráce s dotčenými subjekty. 4. Předkladatel smlouvy předává finální návrh smlouvy spolu s vyplněným průvodním listem ke smlouvě na sekretariát děkana k zajištění podpisu ze strany PrF dle čl. 4 a k její následné evidenci. Návrh smlouvy současně zašle v elektronické podobě (je-li dostupná). Předkladatel je povinen smlouvu předložit min. 2 pracovní dny před plánovaným/požadovaným dnem podpisu. Odeslání smluvnímu partnerovi/smluvním partnerům probíhá dle pokynu předkladatele. 5. Vzor průvodního listu ke smlouvě je dostupný v elektronické podobě na adrese https://is.muni.cz/auth/do/law/form/eo/35812901/. 6. Vzor smlouvy darovací a sponzorské je uveden v elektronické podobě na adrese https://is.muni.cz/auth/do/law/form/eo/smlouvy/ . 1. Za evidenci a zveřejňování smluv dle zákona č. 340/2015 Sb. a směrnice MU č. 6/2017 na PrF odpovídá vedoucí HS. 2. Organizačním řádem PrF je agenda evidence smluv svěřena sekretariátu děkana. Sekretariát děkana zajišťuje vkládání smluv do EIS, IRS a RS a současně fyzicky eviduje originály smluv. 3. Evidencí smluv do EIS a IRS a jejich originálů mohou být pověřena i další oddělení fakulty, která spravují samostatné smluvní agendy. Toto pověření vydává tajemník fakulty. 4. Po podpisu smlouvy smluvními stranami je každá smlouva: a) bez finančního plnění • zaevidovaná a vložena v naskenované verzi do IRS, a to bezodkladně po jejím uzavření, Článek 4 Proces evidence a uveřejňování smluv b) s finančním plněním • zaevidovaná v EIS v naskenované verzi včetně průvodního listu. Číslo smlouvy je vyznačeno v příslušném poli průvodního listu. O založení každé nové smlouvy do EIS je písemně informováno ekonomické oddělení; • následně bezodkladně zaevidovaná a vložena do IRS; • jestliže je finanční plnění vyšší jak 50 tis. Kč bez DPH a smlouva splňuje podmínky pro zveřejnění, je u smlouvy neprodleně provedena její anonymizace a vložena do RS. Potvrzení o zveřejnění v RS je poskytnuto předkladateli smlouvy a zároveň uloženo v listinné podobě společně s originálem smlouvy na sekretariátě děkana. Tento postup se vztahuje i na objednávky s finančním plněním vyšším jak 50 tis. Kč bez DPH. 1. K podpisu smlouvy je výhradně oprávněn děkan fakulty, v případě smluv provozního charakteru do částky 100 tis. Kč bez DPH tajemnice fakulty nebo zaměstnanci, kteří k podpisu daného typu smluv mají písemné zmocnění udělené děkanem fakulty nebo děkana či tajemnici zastupují dle platného opatření PrF MU „O zastupování". Podpis smlouvy bez oprávnění se považuje za porušení základních pracovních povinností zaměstnance a lze z něj vyvodit příslušné pracovněprávní důsledky. 2. Kompetence a odpovědnost pracovníků zajišťujících finanční kontrolu návrhu smlouvy je dána Pokynem děkana PrF MU č. 3/2012 - Prováděcí pokyn k zajištění finanční kontroly na PrF MU. 1. Kontrolou dodržování tohoto pokynu pověřuji tajemníka PrF MU. 2. Pokyn se nevztahuje na proces uzavírání smluv pracovněprávního charakteru. 3. Tento pokyn ruší Pokyn děkana 2/2013 z 1. 5. 2013. 4. Tento pokyn nabývá účinnosti dne. V Brně dne Článek 4 Kompetence a odpovědnost Článek 6 Závěrečná ustanovení doc. JUDr. Markéta Selucká, Ph.D. děkanka Přílohy: Příloha č. 1 - Seznam smluv Příloha č. 1 A) Seznam smluv s finančním plněním, včetně číselné řady EIS 2201 Smlouva nájemní 2202 Smlouva kupní 2203 Smlouva o dílo 2204 Pojistná smlouva 2205 Smlouva darovací (peněžitý a věcný dar) 2206 Smlouva nadační 2207 Smlouva leasingová 2208 Smlouva komisionářská 2209 Smlouva o reklamě 2210 Smlouva o spolupráci 2211 Smlouva mandátní 2212 Smlouva o zprostředkování 2213 Smlouva licenční 2214 Smlouva o půjčce 2215 Smlouva o bankovních službách 2216 Smlouva o přepravě 2217 Smlouva o zřízení věcného břemene 2218 Směnná smlouva 2219 Smlouvy ostatní 2212 Smlouva na služby 2221 Smlouvy dle § 1746 OZ B) Seznam smluv bez finančního plnění -Memoranda o spolupráci bez finančního plnění -Smlouva o zajištění praxe bez finančního plnění Příloha č. 4 PRÁVNICKÁ FAKULTA Pokyn děkana Právnické fakulty Masarykovy univerzity č. x/2018 K APLIKACI PRAVIDEL GDPR NA PRÁVNICKÉ FAKULTĚ MU (ve znění účinném od x. 5. 2018) V návaznosti na Směrnici MU č. 1/2018 Ochrana a zpracování osobních údajů a Opatření MU č. 4/2018 Mapování procesů zpracování osobních údajů a podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách") vydávám tento prováděcí pokyn k aplikaci Pravidel GDPR na HS Právnická fakulta (dále jen „PrF MU"). Předmětem úpravy je naplnění povinností v zájmu ochrany osobních údajů, za které jsou považovány zejména jméno, adresa, trvalé bydliště, doručovací adresa, pohlaví, věk, datum narození, místo narození, rodné číslo, osobní stav, zdravotní stav, zdravotní znevýhodnění, fotografický záznam, video záznam, audio záznam, e-mailová adresa (zvláště pokud obsahuje například jméno), telefonní číslo -soukromé i pracovní, IP adresa, různé identifikační údaje vydané státem: identifikační číslo, DIČ, číslo občanského průkazu, číslo řidičského průkazu, číslo cestovního pasu, vzdělání, příjem ze zaměstnání (mzda, plat), příjem z důchodu, kulturní profil. V zájmu naplnění zákonných povinností a posílení ochrany osobních údajů je nezbytné, aby zaměstnanci dodržovali následující praktická opatření: 1. Maximálně při práci s osobními údaji využívat elektronické agendy v systémech MU tj. IS, INET, EIS/PaMS Magion, E-ZAK, které jsou na nové podmínky upraveny, a MU garantuje splnění požadovaných podmínek. 2. Uložit a pravidelně ukládat dokumenty v listinné podobě obsahující osobní údaje do uzamykatelné skříně v kanceláři. Pořizovat jen nezbytně nutné množství kopií takových dokumentů a neprodleně je skartovat. (Úpravu stávajícího nábytku aktuálně zajištuje Oddělení provozu a správy budovy.) 3. Pravidelně provádět skartaci dokumentů obsahujících osobní údaje, a to nejen v listinné podobě, ale i v případě dokumentů uložených na elektronických úložištích, pevných discích, flash discích apod. V případě požadavku bezpečné skartace papírových dokumentů oznámit požadavek vedoucímu Správy budovy, který skartaci zajistí. V případě, bezpečné skartace elektronických nosičů tyto předat označené „ke skartaci" vedoucímu CIT. Jestliže se jedná o materiály, které mají být archivovány, požádat o zajištění archivace materiálů tajemnici fakulty. V případě nejasností, zda se má provést archivace nebo skartace, obrátit se na tajemnici fakulty. Článek 1 Předmět úpravy Článek 2 Základní pokyny 4. Zamezit oběhu dokumentů s osobními údaji po fakultě ve volně přístupné podobě, tzn. vkládat dokumenty do obálek nebo spisových knih, nezanechávat je na volně přístupných místech. 5. Pravidelně likvidovat „pomocné" listinné dokumenty ve skartovacích přístrojích umístěných na sekretariátech kateder a jednotlivých odděleních děkanátu. 6. Pravidelně likvidovat nepotřebné a neaktuální adresáře/seznamy s osobními údaji, a to jak v listinné, tak v elektronické podobě. Případné předání adresářů/seznamů mimo MU konzultovat s tajemnicí fakulty. 7. V případě vytváření nových adresářů/seznamů (např. účastníků seminářů, konferencí, apod.) uvádět přímo v adresáři/seznamu právní titul pro jeho zpracování. 8. Mít nastavena hesla nejen na PC v kancelářích a pracovnách, ale i na technice, která je svěřena do užívání (notebooky, telefony, tablety apod.). Hesla zásadně nikomu nesdělovat. 9. Minimalizovat využívání e-mailových a cloudových služeb nezajišťovaných MU pro zasílání a ukládání osobních údajů. 10. Nezveřejňovat fotografie a videa osob, na nichž mohou být osoby rozpoznatelné, vyjma zpravodajské licence, případně si zajistit souhlas osob s jejich zveřejněním. Nezveřejňovat fotografie, které by mohly být zachycenými osobami vnímány potenciálně jako problematické. 11. Při organizování konferencí a seminářů využívat fakultního konferenčního systému. Webové stránky konferencí apod. vytvářet rovněž v rámci fakultního systému. Fakulta neodpovídá za obsahy a udržování webových stránek, které jsou mimo její systém, i když se tyto k fakultě vztahují. 12. Ihned oznámit tajemnici fakulty jakýkoliv tzv. incident týkající se porušení nebo podezření na porušení správy osobních údajů. Článek 3 Závěrečná ustanovení 1. Kontrolou dodržování tohoto pokynu pověřuji tajemníka PrF MU. 2. Tento pokyn nabývá účinnosti dne V Brně dne doc. JUDr. Markéta Selucká, Ph.D. děkanka Příloha č. 6 PRÁZDNINOVÝ PROVOZ 2018 Služby, úřední hodiny a provozní doba na některých pracovištích fakulty v období prázdnin: i v Služby vedení fakulty 2.7.-4.7. doc. JUDr. Jan Svatoň, CSc. 9.7.-13.7. doc. JUDr. Markéta Selucká, Ph.D. 16. 7.-20.7. prof. JUDr. Věra Kalvodová, Dr. 23. 7. - 27. 7. doc. JUDr. !ng. Michal Radvan, Ph.D., 30. 7.- 3.8. doc. JUDr. Ing. Michal Radvan, Ph.D., 6. 8.-10. 8. doc. JUDr. Mgr. Martin Škop, Ph.D., 13. 8. -17. 8. doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D., 20. 8. - 24. 8. JUDr. Jana Jurníková, Ph.D. 27. 8.-31. 8. JUDr. Jana Jurníková, Ph.D._ Studijní oddělení - úřední hodiny do 4. 7. po-pá 12,00 -14,30 (v době zápisů a promocí 18. - 20. a 27. - 29. 6. zavřeno) 9.7.-31.7. středa 9,00 -11,00,12,00 -14,00 1.8.-31. 8. pouze po domluvě od 3. 9. běžný provoz - pondělí až pátek 12,00 -14,30 Po celé období bude zajištěna služba pro komunikaci se studenty i zaměstnanci prostřednictvím e-mailu: studijni@ilaw.muni.cz. il , Oddělení pro doktorské studium a rigorózní řízení-úřední hodiny do 2. 7. běžný provoz 3.7.-8.7. nejsou úřední hodiny 9. 7.-31. 7. středa 9,00 -11,00, 12,00 -14,00 1.8.-31. 8. pouze po domluvě od 3. 9. běžný provoz Po celé období bude zachována komunikace elektronickou poštou. i Oddělení pro zahraniční vztahy-úřední hodiny do 4. 7. běžný provoz - pondělí až pátek 12,30 -15,00 9.7.-31.7. středa 9,00 -11,00, 12,00 -14,00 1.8.-31. 8. pouze po domluvě od 3. 9. běžný provoz Po celé období bude zachována komunikace elektronickou poštou. ; Oddělení vnějších vztahů a marketingu - úřední hodiny do 4. 7. běžný provoz 9.7.-31. 7. středa 9.00 -11.00,13.00 -15.00 1.8.-31.8. pouze po domluvě od 3. 9. běžný provoz Po celé období bude zachována komunikace elektronickou poštou. Centrum informačních technologií-úřední hodiny * do 4. 7. běžný provoz 9.7.-31. 7. otevřena učebna č. 60 1.8.-31. 8. ZAVŘENO od 3. 9. běžný provoz Podpora pro učitele a zaměstnance bude zajištěna po celou dobu prázdnin. 1 Ústřední knihovna Právnické fakulty Masarykovy univerzity 2.7. - 31.7. Pondělí až čtvrtek 8.30 -17.00, pátek 8.30 -15.00 5. 7. - 6. 7. ZAVŘENO 1. 8. - 31. 8. ZAVŘENO od 3. 9._běžný provoz Po celou dobu prázdnin bude zajištěn běžný provo Centrum dalšího vzdělávání _Ekonomické oddělení_ Oddělení pro vědu, výzkum a projektovou podporu _Personální a mzdové oddělení_ _Sekretariát děkana_ _Oddělení provozu a údržby budovy_ |,_■_i, _ Přístup do budovy:_•_'__ 1. 8. - 31. 8. 2018 I budova uzavřena pro veřejnost. Z důvodu probíhajících opravje nezbytné si v tomto období schůzky předem dohodnout! z na těchto odděleních: Stránka 1