Zápis č. 14/2019-2020 ze zasedání kolegia děkana dne 28. 4. 2020, ​MS Teams Přítomni: děkan: doc. Škop, tajemnice: Ing. Přikrylová, proděkani: doc. Šilhán, dr. Jurníková, doc. Koukal, doc. Fryšták, doc. Radvan, doc. Sehnálek, předseda AS PrF MU: dr. Vyhnánek Hosté: ​předseda SKAS: p. L. Buchta Program: 1. Státní závěrečné zkoušky 2. Diskuze členů kolegia s předsedou SKAS 3. Přijímací řízení 4. Různé Děkan uvítal členy kolegia děkana a hosta na dnešním distančním zasedání a ujal se moderování průběhu jednání. 1. Státní závěrečné zkoušky - kolegium Děkan uvedl, že SZZk za současné situace uvolňování by měly proběhnout v kontaktní formě s potřebnými hygienickými a technickými opatřeními. V případě změny v prodloužení nouzového stavu nebo jiných nepříznivých událostí má vedení fakulty připraven záložní plán ve formě distanční formy státních zkoušek. Děkan označil jako zásadní, zajistit bezpečný průběh státních závěrečných zkoušek pro všechny zúčastněné strany, tedy jak pro zkoušející, tak pro studenty. Sdělil, že vedoucím kateder/ústavů zašle dopis, který bude obsahovat důležité technické propozice k SZZk a poslouží jako podklad pro zítřejší PVK, která proběhne od 14 hodin přes aplikaci MS Teams. Mimo jiné zmínil možné obtíže, které mohou nastat při sestavování komisí pro obhajoby a SZZk z důvodu personálního obsazení akademickými pracovníky ve věkové skupině 70+, případně AP se zdravotním omezením, kteří jsou aktuálně rozhodnutím rektora povinně na home office. Odpovědnost za sestavení komise je na vedoucím katedry. Je možné a žádoucí, aby si oborově příbuzné katedry vzájemně personálně vypomohly. V následné diskuzi se k této problematice vyjádřili jednotliví členové kolegia a prodiskutovali některé organizační a technické otázky. Tajemnice uvedla, že ve spolupráci se studijním oddělením a sekretářkami kateder byl sestaven harmonogram přípravy a průběhu SZZk a obhajob. Uvedla, že SZZk budou v letošním roce náročnější na organizaci (jak časovou, tak z hlediska personálního zabezpečení). Harmonogram zašle všem vedoucím kateder/ústavů po skončení porady jako podklad pro zítřejší PVK. Závěr: Členové kolegia se shodli, že obhajoby a SZZk proběhnou prezenční formou, pouze v případě změny je připravený záložní plán pro distanční formu obhajob a SZZk. Téma bude ještě prodiskutováno s vedoucími kateder/ústavů na zítřejší PVK. 2. Diskuze s předsedou SKAS – kolegium, p. Buchta Předseda SKAS p. Buchta poděkoval úvodem za možnost se účastnit zasedání a sdělil, že by rád přednesl konkrétní dotazy, které obdržel od studentů. Dále předseda SKAS požádal vedení o průběžné zasílání podkladů, které řeší aktuální studijní záležitosti. Předložené dotazy studentů se týkaly mimo jiné: -způsobu vkládání čestného prohlášení a zadání do e-verze závěrečných prací, -termínů SZZk, možnosti přihlašování studentů a rozložení termínů, -materiálů k SZZK. Proděkanka Jurníková postupně odpověděla na jednotlivé dotazy a přislíbila některé z nich upřesnit v pokynech pro studenty. Zdůraznila, že pokud nebude čestné prohlášení nebo zadání závěrečné práce její součástí, není to důvodem pro vyřazení práce z formálních důvodů. Čestná prohlášení i zadání mohou být vložena bez podpisů, rovněž to není důvodem pro vyřazení pro nesplnění formálních požadavků. Termíny SZZk budou zpřístupněny neprodleně po ukončení přihlašování a sestavení komisí. Ke SZZk mohou studenti využít vlastní, neopoznámkované ÚZ. Předseda vznesl požadavek na možnost zpřístupnit státnicovým studentům materiály jednotlivých předmětů, které se vytvořily v tomto semestru. Kolegium doporučilo předsedovi požádat přímo jednotlivé garanty, je to v jejich kompetenci. Členové kolegia s předsedou dále prodiskutovali dotaz studentů třetího ročníku, který se týkal rozložení resp. překrývání termínů zkoušek obchodního a exekučního práva. V odpovědi zaznělo, že po kontrole bylo ověřeno, že se termíny nepřekrývají a odpovídají vnitřním předpisům MU. Předseda Buchta v závěru poděkoval za všechny odpovědi a přislíbil předání odpovědí studentům. 3. Přijímací řízení – prod. Jurníková, kolegium Proděkanka Jurníková předala předem členům kolegia podklad týkající se možných způsobů a termínů přijímacího řízení do navazujícího magisterského studijního programu Veřejná správa. V úvodu uvedla, že vzhledem k současnému vývoji a rozvolňování podmínek, by se klonila k posunu TOZ na červencový termín (po TSP a po 30.6, což je termín pro odevzdávání bakalářských prací). Kolegium návrh prodiskutovalo a zazněl návrh na termín konání TOZ na konci června. Pokud by se ovšem současná situace změnila, přistoupilo by se k úpravě podmínek pro přijímací řízení. Závěr: Kolegium se usneslo na posunu TOZ na červen nebo červenec t. r., a to návaznosti na aktuální podmínky. Proděkanka Jurníková upřesnění vhodný termín. Předseda Buchta poděkoval proděkanu Šilhánovi za informaci k termínu přijímaček PhD studia a vznesl dotaz na zasílání přihlášek a příloh elektronickou cestou. Proděkan Šilhán a ostatní členové kolegia se vyjádřili, že s novým nastavením ISu by tento návrh měl být realizovatelný. Bude ověřeno. 4. Různé 4.1. Proděkan Fryšták Proděkan podal aktuální zprávu k situaci s přístupem on-line databází prostřednictvím vzdáleného přístupu. Uvedl, že většina zdrojů a databází, které fakulta poskytuje v době nouzového stavu má omezenou lhůtu pro používání a zdůraznil, že využívání zdarma je vázáno trváním nouzového stavu. Termíny dostupnosti jednotlivých zdrojů jsou na webových stránkách knihovny a je třeba je sledovat. Proděkan Koukal v této věci uvedl, že nám poskytovatelé databází vyšli neuvěřitelně vstříc, že nám po dobu nouzového stavu uvolnili bezúplatně své ezdroje. Sdělil, že ezdroje jsou autorská díla a z jejich používání mají autoři příjem. Vzhledem k situaci jsou tímto vlastně autoři poškozováni. Závěr​: Děkan požádal proděkana Radvana a vedoucí knihovny o doplnění informace na fakultní web. Proděkanka Jurníková požádala, aby se informace k databázím předala i na zítřejší PVK, čímž bude studentům i akademikům umožněno se na ukončení dostupnosti ezdrojů připravit. 4.2. Předseda Buchta 4.2.1 Vznesl dotaz, zda by bylo možné do budoucna zřídit biblio-box, který by sloužil studentům v době uzavření knihovny pro vracení knih. Děkan uvedl, že o požadavku ví, stejně tak i požadavku na výkonnější skener. Bohužel zatím nejsou dostatečné finanční prostředky na pořízení. Náklady na pořízení se pohybují v řádu statisíců korun. 4.2.2. Předseda Buchta se dotázal na slavnostní obřady, promoce, imatrikulace a předávání diplomů. Kolegium se k této otázce vyjádřilo, že má zájem, aby se obřady uskutečnily. Skutečnost je taková, že konání letních promocí a imatrikulace bylo zrušeno. Zda se budou konat slavnostní obřady na podzim, závisí na podmínkách shromažďování a na prostorových možnostech. Způsob předávání diplomů se nadále diskutuje a hledají se nejvhodnější řešení jak z technického, tak i z finančního hlediska. Děkan poděkoval za pozornost, popřál pevné zdraví a připomněl termín zítřejší PVK ve 14 hodin. Schválil: doc. Škop Zpracovala: ing. Hrušková