Zápis č. 1/2020-2021 z mimořádného zasedání KD dne 4. 9. 2020, 10.00 h Přítomni: děkan: doc. Škop, tajemnice: Ing. Přikrylová, proděkani: doc. Šilhán, dr. Jurníková, doc. Koukal, doc. Fryšták, doc. Radvan, doc. Sehnálek, doc. Fryšták, předseda AS PrF MU: dr. Vyhnánek. Host:​ doc. Mrkývka Program: 1. Výuka v podzimním semestru 2020 – kolegium, garant 2. Různé 1.Výuka v podzimním semestru 2020 – kolegium, garant Děkan přivítal přítomné a představil program mimořádného zasedání KD. Uvedl, že KD má za úkol prodiskutovat a stanovit režim výuky v podzimním semestru 2020 na PrF MU, a to v souladu s rozhodnutím rektora MU č. 8/2020 „Mimořádná opatření v souvislosti s rizikem nákazy onemocnění COVID-19“ vydaného s účinností od 1. září 2020. Upozornil na skutečnost, že je nezbytné stanovit formu výuky s ohledem na aktuální situaci, která se může průběžně měnit. Aktuálně, dle výše uvedeného opatření je možné vyučovat v prezenční formě pouze do 50 osob. Limit nemusí být dodržen, jestliže jsou v učebně dodrženy dvoumetrové odstupy. Žádná z učeben PrF tento odstup neumožňuje dodržet. Tajemnice upozornila, že provoz na MU se začal řídit tzv. univerzitním semaforem, který obsahuje 4 možné stupně rizika. Semafor dále zavádí bezpečnostní pravidla pro všechny organizační jednotky univerzity. Děkan rovněž přítomné informoval, že obdržel informace od děkana UPOL s tím, že PrF v Olomouci bude mít výuku po celý podzimní semestr plně distanční. Závěr: Členové kolegia a garant prodiskutovali jednotlivé dílčí body a stanovili tato pravidla: 1.1. Přednášky Všechny přednášky budou po celou dobu podzimního semestru převedeny na distanční formu​. Garant studijního předmětu může rozhodnout o výjimce ze stanovené formy přednášky dle počtu ​zapsaných​ studentů takto: · méně než 50 studentů: přednáška může probíhat v prezenční formě · 50 – 100 studentů: přednáška může probíhat v prezenční formě, ale je nutné studenty rozdělit na 2 skupiny po max. 50 osobách v délce přednášky 50 minut pro každou skupinu (způsob rozdělení na skupiny stanoví garant předmětu) Garanti studijních předmětů nejpozději do 30. 9. 2020 vyznačí v ISu formu jednotlivých přednášek (viz výše uvedené výjimky). Přednášky budou probíhat v reálném čase dle rozvrhu pro podzimní semestr. Distanční výuka bude zajištěna prostřednictvím MS Teams. Výuku je možné vést: - z domova – fakulta neodpovídá za kvalitu připojení, v případě selhání připojení je nutné zajistit přednášku znovu, - z kanceláře na PrF – především s využitím služebních notebooků, - z učebny na PrF stanovené rozvrhem pro přednášku, přičemž v učebnách bude zajištěna technická podpora. Vedení fakulty preferuje výuku v učebnách, především kvůli technickému zabezpečení. Proděkan Sehnálek přislíbil zajistit školení pro vyučující a vyjádřil důležitost zajistit kontakt na konkrétní osobu v případě technických problémů. Distanční přednáškou se rozumí: 1. Živý přenos přednášky prostřednictvím MS Teams nebo streamovacího zařízení v učebnách 025 a 133. 2. Video záznam přednášky spuštěný v reálnou dobu dle rozvrhu. 3. Komentovaný powerpoint spuštěný v reálnou dobu dle rozvrhu. V případech 2. a 3. bude přednášející po dobu přednášky k dispozici a bude reagovat na případné otázky studujících (MS Teams, diskusní vlákno v IS MU). Každý předmět musí mít v ISu minimálně interaktivní osnovu představující dostatečný zdroj distanční opory. Za obsah interaktivní osnovy odpovídá garant předmětu. 1.2. Semináře Vzhledem k tomu, že osoby s příznaky infekční choroby nebo v karanténním režimu mají zákaz vstupu do budovy, stanoví garant studijního předmětu společně s vedoucím katedry, zástupy („stínování“) vyučujících v prezenční výuce pro případ jejich náhlého výpadku ve výuce. V případě, že to není možné, určí způsob náhrady (v jiném termínu, distanční forma). Semináře budou probíhat v prezenční formě dle rozvrhu. Navíc bude rozvrhován vždy i nejméně jeden on-line seminář pro studenty, kteří se ze zdravotních důvodů nemohou účastnit výuky z důvodů uvedených v rozhodnutí rektora. Online seminář bude probíhat s týdenním zpožděním, aby se ho mohli účastnit i studenti z předcházejícího týdne. Online seminář bude rovněž přístupný studentům ISP. Studentům může být, v případě že nemohou absolvovat ani on-line seminář, uloženo náhradní plnění. Účast na seminářích je povinná. Studenti mohou nahrazovat semináře i v jiné skupině, max. do 50 osob. V seminářích je nutné rovněž zajistit zástup/stínování vyučujících pro případ jejich náhlé nepřítomnosti. Nastavení stínování a komunikace vyučujících zajistí garant předmětu ve spolupráci s vedoucím katedry. Semináře, které budou z důvodu nepřítomnosti vyučujícího zrušeny, musí být nahrazeny. 1.3. Povinně volitelné předměty PVP ​budou probíhat v prezenční formě dle rozvrhu. ​Studentům bude, v případě že je nemohou absolvovat, uloženo náhradní plnění. 1.4. Konzultace Konzultační hodiny zůstávají ve standardním režimu, je možné jeden týden mít konzultace kontaktně a další týden distančně. 1.5. Výuka zahraničních studentů Výuka bude probíhat v prezenční formě dle rozvrhu. Studentům bude, v případě že je nemohou absolvovat, uloženo náhradní plnění. 1.6. Komerční kurzy Komerční kurzy budou probíhat do 50 osob bez omezení. Podmínky budou upravovány dle „semaforu“. 1.7. LL.M. Kurzy LL.M. budou probíhat prezenční formou. Pokud se zhorší epidemiologická pravidla a bude nařízeno uzavřít budovu, výuka povinně přejde do distanční formy. Vyučující zajistí (bez výjimek) distanční výuku v reálných termínech a v odpovídající kvalitě; včetně dostatečných distančních opor. 1.8. Doktorské studium Studium v DSP bude probíhat prezenčně bez omezení. Podmínky budou upravovány dle „semaforu“. 1.9. Mezifakultní studia Budou probíhat dle výše stanovených fakultních pravidel pro přednášky a semináře. 1.10. Konference Konference v budově PrF do 50 osob budou nadále probíhat ve standardním režimu. Podmínky budou upravovány dle „semaforu“. V případě, že je podáváno občerstvení, doporučuje se balené jídlo nebo servírované potraviny. Nejsou doporučeny rautové stoly. 1.11. Promoce Proděkanka Jurníková předložila návrh na obsazení promočních skupin v termínech 26. a 27. 9. 2020, které budou probíhat na Ústavním soudě v Brně za zvýšených hygienických opatření. Zároveň požádala přítomné o obsazení jednotlivých termínů. Formulář je uložen na sekretariátě děkana a po doplnění bude předán na SO. 2. Různé 2.1. Děkan 2.1.1. ​Svolává k tématu výuky v podzimním semestru mimořádnou poradu vedoucích kateder/ústavů na úterý 8/9/20 v 15 hodin, přes MS Teams. Představil přítomným také další body na PVK. 2.1.2. Informoval, že setkání s rektorem plánované na pondělí ​21. září 2020 od 9:00 hod​., s cílem prezentovat na PrF Strategický záměr MU 2021+, se vzhledem k okolnostem uskuteční online​ prostřednictvím MS Teams. 2.2. Proděkan Koukal Předložil návrh Pokynu děkana PrF MU „Hodnocení kateder, ústavů a jiných pracovišť PrF MU v roce 2020“ včetně hodnotícího formuláře. Jedná se podklad pro evaluaci kateder za uplynulý akademický rok. Návrh proděkan krátce okomentoval a požádal přítomné o připomínky nebo návrhy. Závěr:​ Kolegium návrh pokynu doporučilo děkanovi k vydání. 2.3. Proděkan Fryšták Zopakoval informace o on-site visit VaV dne 12/11/2020. Upozornil, že do konce září t. r. bude třeba nominovat 10 zástupců za PrF. 2.4.​ ​Předseda AS PrF dr. Vyhnánek Podal informaci o termínu konání zasedání AS PrF prostřednictvím MS Teams 21/9/2020. Přesný čas bude stanoven v nejbližší době. Schválil: doc. Škop Zpracovala: ing. Hrušková