Zápis č. 6/2020-2021 ze zasedání KD dne 2. 11. 2020, MS TEAMS Přítomni: děkan: doc. Škop, tajemnice: Ing. Přikrylová, proděkani: dr. Jurníková, doc. Koukal, doc. Fryšták, doc. Radvan, doc. Sehnálek, doc. Šilhán, dr. Vyhnánek 2. 11. 2020 Program: 1. Investiční opravy a rekonstrukce pro r. 2021 – Ing. Přikrylová 2. Zpráva o stavu rekonstrukčních prací – Ing. Přikrylová 3. Informace o podaných projektech IGA a projektech specifického výzkumu - prod. Šilhán 4. ​Systém zadávání diplomových prací – prod. Jurníková 5. ​Formy zkoušení – kolegium 6. ​Velké hodnocení studijních programů – prod. Sehnálek 7. Různé Děkan přivítal členy kolegia na pravidelném zasedání, seznámil přítomné s programem a předal slovo tajemnici, Ing. Přikrylové. 1. Investiční opravy a rekonstrukce pro r. 2021 – Ing. Přikrylová Tajemnice předala souhrnný přehled o plánovaných investicích na rok 2021 a uvedla s komentářem tyto opravy: - Oprava stropů v 2. PP budovy PrF – 2. část – chodby - Oprava stropů v 4. NP budovy PrF - Zpracování projektu na rekonstrukci učebny 025 - Stavební oprava prostoru před velkými učebnami Sdělila, že podrobnější informace k financování akcí upřesní po jednání s kvestorkou. Jednání by se mělo uskutečnit v následujících dnech v online režimu. 2. Zpráva o stavu rekonstrukčních prací – Ing. Přikrylová Tajemnice podala zprávu o investičních akcích, které proběhly během tohoto roku. Uvedla práce: - Zesílení stropů pod menzou 1. PP – 1. etapa – dokončeno - Akustické úpravy učeben 148, 160,124, 126, 129, 131, 208, 209, 214, 215, 258, 259, 257, 302 – dokončeno 1 - Rozdělení učebny 211 – dokončeno - Rekonstrukce stropů v uč. 302 a 316 – dokončeno - V rámci rekonstrukce velkých učeben: ● Dokončení statických a bouracích prací ● Dokončena sanace stropů pod učebnami (v menze) ● Dokončena výměna hlinitanových stropů mezi učebnami ● Probíhá výměna světlíku, elektroinstalace, sádrokartonářské práce, rozvody vody a topení ● Vysoutěžení dodavatele AVT a interiéru – probíhá koordinace prací se stavbou ● Dokončení stavebních prací je prodlouženo do 28. 2. 2021 z důvodu víceprací na statice budovy, původně dokončení prosinec 2020 Ve svém vstupu také zmínila, že se probíhající karanténa u stavebních dělníků může odrazit na některých termínech dokončení dílčích stavebních prací. Děkan poděkoval za zpracování obou bodů a vyjádřil spokojenost nad průběhem rekonstrukčních prací. Proděkan Šilhán požádal členy kolegia o zvážení, zda by byla možnost přidělení kanceláře pro doktorandy na každém patře. Závěr: Kolegium vzalo obě zprávy na vědomí a současně vyjadřuje podporu vytvoření zázemí pro doktorandy v závislosti na prostorových možnostech fakulty. 3. Informace o podaných projektech IGA a projektech specifického výzkumu - prod. Šilhán Proděkan Šilhán sdělil, že se výzva k podání projektů IGA setkala s kladným ohlasem a informoval, že v rámci fakultního kola bylo vybráno celkem 5 žádostí o projekt k dalšímu posouzení na úrovni MU. Uvedl, že neúspěšní žadatelé obdrží podrobné zdůvodnění a sdělil, že se výzva bude příští rok opakovat. Další informace proděkana Šilhána se týkala projektů specifického výzkumu. Zmínil, že bylo podáno 40 žádostí, ze kterých provede konečný výběr speciální komise, která bude zasedat 25. listopadu t. r. Dále prodiskutoval s vedením fakulty některé problémy, které se objevily v podaných žádostech, ale také otázky související s financováním stávajících projektů. V závěru svého vstupu přislíbil vypracovat podrobnější metodický materiál, určený pro budoucí žadatele, který by zajistil kvalitativně vyšší úroveň žádostí v příštím roce. Závěr: ​Kolegium vzalo zprávu o projektech na vědomí. 2 4. Systém zadávání diplomových prací – prod. Jurníková Proděkanka shrnula stávající systém zadávání diplomových prací a představila návrh na nový systém. Ten by přinesl studentům možnost osobně navrhovat témata DP, pro která by vyučující vytvořili dostatečný prostor (cca ¼ zadání). Návrh obsahuje novinku, a to zahrnutí nového předmětu „Projekt“ již do 8. semestru. Jednalo by se o diplomový seminář, který by studenty seznámil s pravidly odborného textu, s databázemi, s problematikou plagiátorství atp. Výhodou by bylo, že by student měl na diplomovou práci jeden rok, což by vedlo ke kvalitnějším DP i lepší komunikaci mezi studentem a vedoucím DP. S přijetím návrhu by nedošlo ke změně akreditace ani ke změně v kreditování. V následné diskuzi se vyjádřili postupně všichni přítomní a sdíleli mimo jiné zkušenosti se systémem zadávání z jiných fakult. V debatě zazněly různé podněty, které se dotkly i systému SZZk. Děkan se vyjádřil, že se jedná o složitou problematiku a otázku nového systému zadávání DP přednese i na následující PVK. Závěr: ​Kolegium vzalo návrh na vědomí a k problematice se vrátí na některém z dalších zasedání KD. 5. Formy zkoušení – kolegium Děkan zahájil debatu týkající se možných forem zkoušení v probíhajícím podzimním semestru. Zopakoval, že v tomto semestru budou probíhat zkoušky velmi podobně jako na jaře, a to distanční formou, písemně nebo ústně, případně kombinovaně. Rozhodnutí bude na vedoucích kateder/ústavů a garantech. Zmíněné varianty zkoušení mají svá pro i proti. Uvedl, že u ústní zkoušky trvá povinnost vyučujícího zkoušku nahrávat. Následně vyzval přítomné o příspěvky. Proděkan Sehnálek předal informaci o nově vzniklé diskuzní pracovní skupině, která před nedávnem vznikla na RMU a začala se problematikou distančního zkoušení zabývat. Přislíbil informovat o zkušenostech z této platformy. V diskuzi dále zazněly různé podněty mimo jiné se hovořilo o nezbytném důrazu na zápočty a průběžná plnění. Kolegium dále diskutovalo i o možných formách SZZk v lednu 2021, především pak o tzv. hybridním modelu, kdy část účastníků je přítomna v budově a část je v online režimu. Děkan se vyjádřil, že bychom měli být vzhledem k složité situaci připraveni na všechny varianty SZZk, a to prezenční, hybridní, případně kompletně distanční. V závěru diskuze děkan zmínil, že tento bod bude také projednáván na nejbližší PVK. Závěr: ​Kolegium se usneslo, že se k problematice vrátí na dalším zasedání KD. 6. Velké hodnocení studijních programů – prod. Sehnálek Proděkan Sehnálek seznámil s koncepcí vnitřního hodnocení bakalářských a magisterských studijních programů a poskytl k této problematice materiály z odboru pro kvalitu RMU, které obdržel na setkání se studijními proděkany, kde proběhla diskuze k tomuto tématu. Uvedl, že hlavním smyslem vnitřního hodnocení na úrovni fakulty by mělo být vyhodnotit výuku v jarním semestru a z výsledků se poučit. Vyjádřil se, že je nutné směřovat SP do dalšího rozvoje dříve, 3 než proběhne akreditační proces. V komentáři týkajícího se metodiky představil mimo jiné: základní principy​ vnitřního hodnocení studijních programů, zvláště významné jsou: - není akreditace - je zacíleno na oblast výuky - má informativní charakter - vnitřní hodnocení doktorských studijních programů probíhá jako součást hodnocení výzkumu na MU - podporuje sdílení příkladů dobré praxe napříč univerzitou postupy vnitřního hodnocení​: - sebehodnotící zpráva - panel hodnotitelů - hodnotící schůzka - plán rozvoje Seznámil s návrhy postupu na úrovni fakult MU a s návrhem harmonogramu. Upozornil, že během listopadu/prosince 2020 je naplánován webinář pro garanty studijních programů. Závěr:​ Děkan poděkoval za zpracování podkladů, kolegium vzalo zprávu na vědomí. 7.Různé 7.1. Děkan 7.1.1. Seznámil s akcí „Setkání akademické obce s děkanem“, kterou inicioval SKAS PrF MU a informoval, že proběhne v termínu 12/11/20 od 18 hodin. 7.1.2. Připomněl termín konání online PVK dne 10/11/20 ve 12 hodin a prodiskutoval s přítomnými body porady. 7.1.3. Předal aktuální zprávu o schválení návrhu víceletého projektu v programu bezpečnostního výzkumu. Děkan a celé kolegium všem řešitelům z PrF k mimořádnému úspěchu blahopřáli. 7.1.4. Informoval o žádosti doc. Mrkývky, vedoucího Katedry finančního práva a národního hospodářství, o schválení externího vyučujícího dr. Šilhánka pro předmět Dotační právo, a to v rozsahu do 10 hodin. Závěr: ​Kolegium doporučilo děkanovi žádost k souhlasu. 7.1.5. Předal podnět od svých studentů na jednotný standard pro interaktivní osnovy. 7.2. Proděkan Fryšták 7.2.1. Předložil seznam nominovaných pracovníků, zdůvodnění a vybraných publikací pro MUNI 4 SCIENTIST 2020 a krátce okomentoval. Uvedl, že seznam bude v této podobě zaslán na RMU. 7.2.2. Informoval, že 15/10/20 odešla z VaV výzva k nominacím na členy hodnotících panelů GA ČR. Výzva byla adresována vedoucím kateder/ústavů a proděkan požádal kolegium o spolupráci. 7.2.3. Podal krátkou informaci k mezinárodnímu evaluačnímu panelu VaV, který je plánován na 12/11/2020 a uvedl, že finální upřesnění kolegiu předá po páteční poradě proděkanů. 7.3. Dr. Vyhnánek 7.3.1. Představil body programu pravidelného zasedání AS PrF MU, které proběhne v pondělí dne 9/11/20 ve 14. hodin v online režimu. 7.3.2. Předal informace k nominacím do Rady vysokých škol za PrF. Schválil: doc. Škop Zpracovala: Ing. Hrušková V Brně, dne 2. listopadu 2020 5