Zápis č. 11/2020-2021 ze zasedání KD dne 8. 2. 2021, MS TEAMS Přítomni: děkan: doc. Škop, tajemnice: Ing. Přikrylová, proděkani: dr. Jurníková, doc. Koukal, doc. Fryšták, doc. Radvan, doc. Sehnálek, doc. Šilhán, předseda AS PrF: dr. Vyhnánek Hosté: doc. Mrkývka 8. 2. 2021 Program: 1. Diskuse k magisterskému programu (změny, nápady, stížnosti) – doc. Mrkývka, kolegium 2. Harmonogram DSP – prod. Šilhán 3. Koncepce ústřední knihovny PrF MU – prod. Fryšták 4. Institucionální plán – oblast internacionalizace na PrF MU – prod. Radvan 5. Evaluace: kontrola a doplnění materiálů - kolegium 6. Stipendijní opatření – prod. Jurníková, prod. Šilhán 7. Vizuální stránka podkladů PrF MU - děkan 8. Různé Děkan přivítal přítomné a zahájil pravidelné zasedání. 1. Diskuse k magisterskému programu (změny, nápady, stížnosti) – doc. Mrkývka, kolegium 1.1. Děkan otevřel diskusi k otázce výuky předmětů Katedry právní teorie. V diskusi zazněly opakovaně podněty na provedení důkladné analýzy výuky předmětů Teorie práva a Právní nauky. Kolegium se dohodlo na pozvání vedoucího katedry prof. Večeři a garanta doc. Harvánka na další zasedání. Děkan přislíbil, že oba hosté budou informování dopisem, který 1 bude obsahovat body k potřebné diskusi. 1.2. Doc. Mrkývka společně s proděkankou Jurníkovou pohovořili o postupu řešení problematiky úpravy kreditů, kterou se aktuálně zabývají. Garant také ocenil ustavení pracovní skupiny pod vedením proděkana Koukala. 1.3. Děkan požádal doc. Mrkývku o provedení podrobné analýzy PVP. Upřesnil, že by se jednalo o vytipování problematických předmětů a ve spolupráci s příslušnými garanty o zajištění navázání na profil absolventa a na povinné předměty. Závěr: Diskuse bude pokračovat na následujícím kolegiu děkana a k bodu 1.1. za účasti výše jmenovaných pedagogů z Katedry právní teorie. 2. Harmonogram DSP – prod. Šilhán Proděkan Šilhán předložil ke schválení dokument „Harmonogram doktorského studijního programu na jarní semestr 2021“, upozornil na změny a odpověděl na dotazy. Závěr: Kolegium harmonogram schválilo. 3. Koncepce ústřední knihovny PrF MU – prod. Fryšták Proděkan Fryšták předložil dokument „Koncepce financování a rozvoje Ústřední knihovny PrF MU v roce 2021 a následujících“, který zpracoval společně s Mgr. Georgalou. Materiál zahrnoval tyto oblasti: · O knihovně · Historie financování · Financování knihovny v roce 2020 · Akvizice mimo rozpočet knihovny v roce 2020 · Digitální knihovna PrF MU · Návrh rozpočtu na rok 2021 · Personální zajištění a potřeby knihovny na rok 2021 · Vize a strategické cíle knihovny na rok 2021 a následující Proděkan Fryšták v úvodu sdělil své stanovisko k předložené problematice. V následné rozpravě děkan poděkoval za zpracování a uvedl, že připravil písemné komentáře k 2 obdrženému konceptu, které poskytne. Požádal proděkana Fryštáka o doplnění materiálu o katalog časopisů a dále na žádost tajemnice o provedení fakultního průzkumu, který by se zaměřil na potřeby a využívání časopisů a databází. Výstupy průzkumu důkladně zmapují současný stav a budou využity i pro alokaci finančních prostředků. V závěru děkan podal podnět vrátit se k problematice na některém z dalších zasedání, a to za účasti vedoucí knihovny. Závěr: Kolegium vzalo předložený dokument na vědomí. Koncepcí knihovny se plánuje kolegium zabývat na prvním březnovém zasedání, a to za účasti vedoucí Mgr. Georgaly. 4. Institucionální plán – oblast internacionalizace na PrF MU Proděkan Radvan představil kolegiu návrh projektu „Institucionální plán pro oblast internacionalizace na PrF“, který předběžně zpracoval. Finální projekt by měl být předán ke schválení prorekt. Dančákovi na RMU. Koncepce stanovuje priority na období 3 let a uvedené činnosti mají rozvojový charakter, jsou navázány na strategický záměr MU a záměr MŠMT. Proděkan ve svém dokumentu mimo jiné uvádí základní priority v oblasti internacionalizace PrF jako: - zapojení do mezinárodních organizací, - smluvní zakotvení spolupráce s prestižními zahraničními právnickými fakultami, - zvýšení počtu cizojazyčných kurzů domácích i hostujících expertů, podpořené kvalitními učebními texty. Uvedl, že je velmi pravděpodobné, že podobné projekty obdrží i další proděkani. Tajemnice informaci doplnila a sdělila, že se jedná o nový systém realizace rozvojových projektů v rámci univerzity, ke kterému nemáme doposud dostatek relevantních informací. Požádala proděkany, pokud se objeví další výzva, aby byl informován vedoucí VaV Ing. Jaroš. Uvedla, že více informací v této věci bude mít k dispozici v průběhu týdne z porady tajemníků jednotlivých fakult. Proděkan Koukal podal návrh na svolání schůzky v této věci, nejlépe v pátek 12/2/2021. Přesný termín a čas upřesní Ing. Jaroš v informačním emailu. Závěr: Kolegium vzalo informaci o připravovaném institucionálním plánu z oblasti internacionalizace na vědomí. Proděkan Koukal navrhl společnou schůzku ohledně projektů na pátek 12/2/2021 odpoledne, přesný čas bude účastníkům zaslán. 5. Evaluace: kontrola a doplnění materiálů – děkan, kolegium 3 Děkan požádal k dodání stručných podkladů k níže uvedeným třem oblastem, a to do pátku 12/2/2021. Podklady využije pro přehled a k dokončení prezentace, kterou přislíbil ve finální verzi zaslat členům kolegia k seznámení. Zároveň svolal organizační schůzku pro všechny účastníky evaluace, a to na 15/2 v 8.30 h v online režimu pro upřesnění scénáře a pro poslední podněty nebo připomínky. Oblasti k doplnění materiálů: · -Výsledky hodnocení dle Metodiky M17+ - prod. Fryšták · -Doktorské studium na MU – prod. Šilhán · -Kontraktové financování – tajemnice 6. Stipendijní opatření – prod. Jurníková, prod. Šilhán Proděkanka Jurníková s proděkanem Šilhánem předložili k projednání návrh opatření PrF, který sjednocuje všechny stipendijní programy do jednoho předpisu. Děkan sdělil, že připravil písemné připomínky, které zašle ve sdíleném dokumentu všem členům kolegia. Proděkanka upřesnila, že opatření je dlouhodobé, vydáno by mělo být souhrnně do 1/4/2021. Závěr: Kolegium se k projednání opatření vrátí na zasedání 22/2/2021. 7. Vizuální stránka podkladů PrF MU (sborník materiálů) - děkan Děkan vyjádřil zájem o možnost volného přístupu vedoucích pracovníků PrF k sadě materiálů a fotografií, které by mohly být využívány pro tvorbu prezentací a jiných výstupů. Proděkan Radvan upřesnil, že existuje tzv. fotobanka, u které prověří práva pro zmíněnou skupinu. Závěr: Proděkan Radvan zajistí volný přístup k fotobance pro vedoucí pracovníky PrF. 8.Různé 8.1. Děkan 8.1.1. Předal informace z jednání s prorektorem Polčákem, které se týkaly potenciálního rozšiřování prostor pro PrF. 8.1.2. Informoval o požadavku proděkana Sehnálka na vytvoření učebny pro hybridní výuku, požádal tajemnici o zhodnocení realizační a finanční oblasti požadavku. 8.1.3. Vyzval přítomné k nastudování směrnice MU č. 12/2017 „Zásady pro tvorbu, evidenci, publikaci a archivaci předpisů a metodických listů. 4 8.2. dr. Vyhnánek Podal upřesňující informace k odpolednímu zasedání AS PrF MU. 8.3. Proděkan Sehnálek Informoval o výzvě z RMU k vytipování 9 předmětů pro on-line výuku. Sdělil, že výzvu předá vedoucím kateder/ústavů na zítřejší PVK a požádá o vhodné návrhy. Děkan poděkoval všem přítomným za spolupráci. Schválil: doc. Škop Zpracovala: Ing. Hrušková V Brně dne 8. ledna 2021 5