Zápis č. 13/2024-2025 ze zasedání kolegia děkana dne 7. 4. 2025 Přítomni: doc. Škop, Ing. Přikrylová, dr. Jurníková, doc. Tomášková, doc. Sehnálek, doc. Zbíral, doc. Šilhán, dr. Židek Host: doc. Mrkývka Omluven: prof. Radvan 7. 4. 2025 Kolegium děkana Program: 1. Mgr. studium (doc. Mrkývka) 2. Charakteristika pracovních činností AP (prod. Tomášková) 3. Složení Komise pro hodnocení publikací (prod. Zbíral) 4. Různé a.​ Oponentury závěrečných prací doktorandy (prod. Jurníková a prod. Sehnálek) b.​ Účast na hodnotící návštěvě panelu MEP (prod. Zbíral) c. ​ Informace o podaných projektech GA ČR (prod. Zbíral) d.​ Spolupráce s Univerzitou obrany (prod. Zbíral) Děkan přivítal přítomné na prvním dubnovém kolegiu. 1. Magisterské studium (doc. Mrkývka) Proděkanka Jurníková uvedla, že se aktuálně shromažďují informace o studentech, kteří přistoupí ke státním závěrečným zkouškám. Zmínila, že se jich očekává vysoký počet a počítá se zapojením 4 státnicových komisí. Vyjádřila se pochvalně ke Katedře mezinárodního a evropského práva, velká část studentů si letos zvolila jejich kombinace státnicových předmětů. Ocenila některé další katedry, které zareagovaly na výzvu na zpřístupnění předstátnicových předmětů a výuku. Sdělila, že je otevřeno přihlašování k profilacím. Potvrdila, že absolventi budou mít profilace uvedeny v dodatku k diplomu. V diskusi zazněla mimo jiné otázka k ukončení výuky předmětu. Kolegium uvedlo, že pro tento případ platí pravidla, která je nutné dodržet, je na odpovědnosti garantů předmětů. Doc. Mrkývka seznámil s hlavními body ze školení garantů, které proběhlo 4/4 a kterého se zúčastnil. Dále informoval, že nedávno otevřená “Škola českého práva” ve Štětíně, dobře 1 funguje, obdržel kladnou odezvu. Závěr: Kolegium vzalo informace na vědomí. 2. Charakteristika pracovních činností akademických pracovníků (prod. Tomášková) Proděkanka Tomášková poskytla pracovní návrh univerzitní směrnice, přílohu č. 2, obsahující rámcovou charakteristiku pracovních činností akademických pracovníků, kde se řeší zavedení nových kategorií lektor 3 a lektor 4. Děkan seznámil členky a členy kolegia se strategiemi a záměry. Kolegium v následné rozpravě návrh diskutovalo, je připraveno zavést požadované kategorie, ale je nezbytné sjednotit terminologii univerzitní směrnice se zákonem o VŠ a nastavit jasná a transparentní pravidla. Závěr: Kolegium předkládaný univerzitní záměr nepodpořilo. Fakulta je připravena zavést navrhované pracovně právní pozice pouze za jasných pravidel a fakultních podmínek. 3. Složení Komise pro hodnocení publikací (proděkan Zbíral) Proděkan Zbíral v návaznosti na minulé zasedání předložil návrh na jmenování členů Komise pro hodnocení publikací (KPHP) se zdůvodněním. Kolegium návrh zvážilo, vzneslo relevantní připomínky a shodlo se na doplnění návrhu bez dalšího rozšiřování počtu členů. Závěr: Kolegium doporučilo finální složení komise, požádalo proděkana Zbírala o oslovení členů. V případě jejich souhlasu předat informaci děkanovi, který komisi jmenuje, všichni členové obdrží jmenovací dekrety prostřednictvím IS. Kolegium se shodlo, že KPHP převezme úkoly Komise pro RIV, jejíž činnost bude ukončena. 4. Různé 4.1. Děkan 4.1.1. Poskytl podkladový materiál na zasedání kolegia rektora dne 8/4, prodiskutoval některé body. 4.1.2. Projednal body na PVK, která je plánována na 15/4. 4.2. Prod. Sehnálek 4.2.1. Předal podnět vedoucího katedry, zda by bylo možné, aby závěrečné práce oponoval ve výjimečných případech student doktorského studia. Kolegium podnět diskutovalo, zvážilo možná úskalí. Shodlo se, že se k problematice vrátí po změně SZŘ. Vyslovilo se pro nutnost, aby odborníci z praxe vždy obdrželi schválení kolegia děkana. 4.2.2. Informoval o konání konferencí v průběhu tohoto týdne. Zmínil celodenní konferenci se zaměřením na problematiku klimatické změny před Evropským soudem pro lidská práva „Evropský soud pro lidská práva a klimatická změna“, uskuteční se 10. dubna 2025 ve Velké 2 aule Karla Engliše na Právnické fakultě Masarykovy univerzity a místnosti 109. Dále zmínil konferenci Equality in an Ever-Integrating Europe in Specific Terms, proběhne 11. a 12. dubna v místnosti 034 a slavnostní křest knihy Mužské právo II. Na tyto události upozornil proto, aby nedošlo ke vzniku kolizí. Konstatoval, že koordinace mezi pořadateli byla zajištěna. 4.3. Proděkan Zbíral 4.3.1. Seznámil s harmonogramem hodnotící návštěvy panelu MEP na fakultě, která je naplánována na 4/6 od 14–16 hodin. Kolegium prodiskutovalo personální zastoupení. 4.3.2. Poskytl tabulkový přehled podaných projektů GA ČR 2025. V komentáři uvedl, že jsme úspěšnější než v minulých letech, zpětnou vazbu všem navrhovatelům předal. Děkan poděkoval a ocenil akademické pracovníky, kteří se zapojili, poděkoval prod. Zbíralovi za zpětnou vazbu. Proděkan Zbíral informoval, že doc. Koukal byl zvolen předsedou hodnotícího panelu. 4.3.3. Informoval o možné spolupráci s Univerzitou obrany, budeme osloveni. Termín je do 9/4, bude řešit. 4.3.4. Sdělil, že fakulta byla úspěšná u projektu OP JAK, řešitelem je doc. Myška, zahájení je plánováno od ledna 2026. 4.4. Proděkanka Tomášková Předala pozvání na “Debatu nad Strategií udržitelnosti MU na PrF”, která se bude konat 8. dubna 2025, v 11 hodin, v zasedací místnosti č. 109. 4.5. Předseda Židek Připomněl termín zasedání AS PrF dne 14/4, prodiskutoval zasílané podklady. 4.6. Proděkanka Jurníková Upozornila na podnět studentských zástupců v disciplinární komisi týkající se možnosti zlepšení informovanosti studentů o disciplinárním řízení. Jednou z možností je zařazení tohoto tématu do sylabu předmětu Úvod do studia práva, lépe bude pracováno i s informacemi zveřejněnými na webu fakulty. Proděkan Sehnálek doplnil, že v nové akreditaci je připraven předmět pro lepší orientaci i v této problematice. Závěr: Kolegium se shodlo na zvýšení informovanosti studentů o disciplinárních řízeních, a to nejlépe při zahájení studia, otázka bude řešena i na dubnové PVK. Na problematiku je pamatováno i v nové akreditaci. 3 4.7. Doc. Mrkývka Doporučil vyzvat interní členy VR PrF MU k osobní účasti na zasedáních. Děkan poděkoval za spolupráci. Schválil: Martin Škop, děkan Zpracovala: Hana Hrušková, vedoucí sekretariátu V Brně dne 7. 4. 2025 4