standard školitele doktorských studentů Školitel zaujímá v doktorském studiu klíčové postavení. Funkce školitele patří mezi jednu ze základních činností akademického pracovníka. Navzdory tomu, že školitelství představuje nemalou časovou i osobní investici, mělo by být akademickým pracovníkem vnímáno i jako příležitost k dalšímu rozvoji kariéry, vlastních výzkumných projektů a také ke vzájemnému obohacování a čerpání poznatků od mladších kolegů. Vztah mezi školitelem a doktorským studentem je rozhodující pro kvalitu disertačního projektu. Úspěšné ukončení projektu i celého studia by mělo být jejich primárním společným cílem a sdílenou zodpovědností. Za úspěšného školitele lze považovat takového, který k absolutoriu dovede alespoň nadpoloviční většinu vedených studentů. je osoba s vlastním výzkumným tématem / programem, tvůrčí činností a projektovými zkušenostmi, které skýtají záruku financování disertačního projektu je osoba s akademickou hodností docent, profesor, mimořádný profesor s aktivní vědeckou a tvůrčí činností, případně významný odborník s vědeckou hodností Ph.D. / CSc. s aktivní vědeckou a tvůrčí činností, schválený Vědeckou radou LF MU dodržuje zásady akademické integrity, zejména pak etiky vědecké práce a publikační činnosti disponuje dostatečnou časovou kapacitou umožňující pravidelné osobní konzultace a plnohodnotné vedení studenta souběžně může vést nejvýše 5 studentů (do těchto součtů se nepočítají studenti s přerušeným studiem) nemůže být se studentem ve vztahu příbuzenském, romantickém či sexuálním či jakémkoliv jiném vztahu, zakládajícím podezření na střet zájmů (pracovněprávní či obchodní vztah mimo školicí pracoviště) společně se studentem sestavuje jeho individuální studijní plán a stanovuje milníky vědecké práce vede odbornou přípravu studenta a metodicky dozoruje zpracování disertační práce doporučuje studentovi relevantní odborné zdroje jako jeden ze zástupců „doktorské školy“ na MED MUNI zajišťuje studentovi primární podporu v jeho odborné činnosti podporuje studenta v rozvoji pedagogických kompetencí a schopnosti předávat dále nabyté znalosti zprostředkovává seznámení studenta s kmenovým pracovištěm, odbornou společností a vědeckovýzkumným prostorem je studentovi nápomocen s navazováním odborných kontaktů v tuzemsku i zahraničí a jeho začleněním do vědecké komunity seznamuje studenta se zásadami dobré praxe ve vědě a výzkumu i problematikou akademické integrity, včetně etiky výzkumu a zásad dobré publikační praxe Školitel: Školitel zejména: učí studenta prezentovat výsledky výzkumu na odborných setkáních a popularizovat je odborné i laické veřejnosti seznamuje studenta s principy získávání zdrojů na financování výzkumných projektů podporuje studenta v publikování prvoautorských publikací, přičemž může být v míře přiměřené své spoluúčasti spoluautorem těchto publikací předává studentovi informace o možném budoucím uplatnění po absolutoriu a podporuje jej v rozvoji kompetencí, posilujících jeho budoucí uplatnění pravidelně provádí kontrolu plnění milníků doktorského studia a pokroku disertačního projektu a poskytuje studentovi konstruktivní zpětnou vazbu společně se studentem usiluje o úspěch a vysokou kvalitu disertačního projektu a úspěšné ukončení studia, pokud možno ve standardní době 4 let v případě problémů osobního charakteru (zdravotních včetně duševních, péče o osobu blízkou, rodičovství), které narušují práci na disertačním projektu, se pokouší se studentem, případně ve spolupráci s oborovou radou, mentorem či proděkanem pro doktorské studium, najít možné řešení nastalé situace Příručka Doktorské studium na LF MU Standard školitelky/ školitele ČAD