Basic Principles of Simulation-based Education

Simulace

Simulace je jednou z výukových metod. Co to ale znamená?

Co je to simulace?

"A technique that creates a situation or environment to allow persons to experience a representation of a real event for the purpose of practice, learning, evaluation, testing, or to gain understanding of systems or human actions." 

Zdroj: Healthcare Simulation Dictionary – Second Edition (2020).

Simulační vzdělávání je velmi různorodé a nabízí pestrou škálu různých vzdělávacích aktivit, které mohou být přínosné jak pro začátečníky, tak pro pokročilé účastníky. Na základě celé řady studií víme, že simulace podporují získávání znalostí, rozhodovacích schopnosti, kritického myšlení, psychomotorických a komunikačních dovedností a sebedůvěry. 

Pojďme se nyní společně zamyslet...

V čem mohou být simulace konkrétně ve vašem oboru přínosem? Co konkrétně byste jimi mohli studenty naučit?

Svoje odpovědi vkládejte zde na tomto odkazu:

Padlet kurzu Basic Principles of Simulation-based Education

Uvidíte tam i komentáře kolegů a kolegyň, které můžete komentovat či na ně reagovat.

Zkuste se nyní zamyslet, k čemu mohou obecně simulace sloužit? 

Simulace mohou sloužit k:

  • zlepšování bezpečnosti pacienta a programů zaměřených na kvalitu poskytováné zdravotní péče
  • tréninku a hodnocení kompetencí
  • zefektivnění vzdělávacích programů
  • interprofesnímu tréninku

Shrnutí důležitých myšlenek

  • Každá výuková aktivita musí mít jasný cíl (definované výstupy z učení). To platí i pro simulace.
  • Simulace není univerzální nejlepší výukovou metodou.
  • Simulace umožňují kromě tréninku technických dovedností i nácvik dovedností netechnických.
  • Simulace můžeme využít nejen k výuce, ale i k hodnocení účastníka.
  • Simulace má několik fází.
  • Vždy je potřeba velmi pečlivě zvážit při tvorbě simulačního scénáře, jak budeme reagovat, pokud se účastník tzv. nebude chytat.
  • Cílem procesu učení je změnit chování účastníka.
  • Pokud nemám dostatek času na debriefing, tak simulaci nedělám.
  • Mohu zapojit různé množství účastníků - záleží na designu scénáře.
  • Studentům, kteří se do simulace nemohou aktivně zapojit, mohu dát nějaké úkoly k pozorování a přípravě feedbacku (např. Byla vždy dodržena pacientova bezpečnost?).
  • Důležité je simulační scénář před implementací do výuky pilotovat.
  • Simulace jsou vhodné jak pro začátečníky, tak pro pokročilé.
  • Účastníci se musí cítit bezpečně, aby byli ochotni se do simulace zapojit.
  • Předpokladem pro použití simulací je zvládnutí teoretického základů daného tématu.