Vážená paní přednostko, vážený pane přednosto, akademičtí a vědečtí pracovníci LF MU, V akademickém roce 2016-17 byla opětovně na základě interního výběrového řízení přijata do 1. ročníku jedna studijní skupina excelentních uchazečů o studium VL na LF MU do speciálního studijního modulu P-PooL (analogie „MD/PhD“ v zahraničí). Vzhledem k tomu, že budou již od počátku studia (přesněji od II. semestru, tj. jara 2017) samostatně vědecky pracovat pod vedením školitelů z řad pracovníků LF MU na vybraných tématech, žádám vás podobně jako vloni jako koordinátorka pracovní komise pro P-PooL o identifikaci vhodných školitelů a témat na Vašem pracovišti. Prosím o diseminaci této výzvy všem akademickým a vědeckým pracovníkům Vašeho pracoviště, kteří sami vědecky pracují, mají zájem se stát školiteli studentů programu P-PooL a byli by schopni nabídnout buď téma bakalářské (B – na 3 roky) a/nebo diplomové (D – na 3 roky počínaje 4. roč.) práce, případně téma natolik nosné, že na něm bude student schopen pracovat po celou dobu studia (B+D – 5-6 let). V každém případě je třeba, aby se jednalo o skutečně experimentální charakter práce (tj. např. laboratorní studie in vitro, stanovování látek či měření koncentrací v biol. vzorcích přísl. analytickými metodami, experiment s využitím zvířecího modelu, morfometrické studie, účast na klinických studiích observačních, intervenčních či epidemiologických aj.) tak, aby výstupem byla data umožňující statistickou analýzu, kritickou interpretaci a diskuzi dle všech standardních náležitostí vědecké práce a tedy možnost publikace výsledků. U klinických pracovišť je ideální takové téma, které předpokládá teoretickou a metodologickou průpravu před zahájením klinické části studia VL (v rámci tématu B) anebo je řešeno ve spolupráci s teoretickými a preklinickými pracovišti anebo předpokládá zpočátku pozvolné seznámení s klinickou problematikou a provozem (tj. B+D), protože student 1. ročníku nemá prozatím kontakt s klinikou a je omezeně teoreticky vybaven. V zásadě ale není výběr témat ani pracovišť nijak restrihován. Pod vedením školitelů se předpokládá prezentace výsledků na SVOČ (nejpozději ve 3. roč. a dále periodicky v závislosti na získaném objemu nových dat), optimálně spoluautorství publikace s IF a ukončení exp. práce sepsáním analogie bakalářské (v případě tématu B) nebo diplomové (v případě tématu D či B+D) práce a její obhajoba na konci studia. Ačkoliv je školitelství studentů (pre- i postgraduálních) časově náročné a zavazující, berte prosím v úvahu, že v tomto případě by se mělo jednat (a první zkušenosti s dosavadními studenty P-PooL tomu nasvědčují) o „elitu“, tedy malou skupinu motivovaných studentů dosahujících již během středoškolského studia excelentních výsledků, kteří se na LF MU dostali buď bez příjímacích zkoušek nebo s jejím velmi dobrým výsledkem, s nadstandardní jazykovou vybaveností a jasným zájmem o vědeckou práci (podle těchto kritérií v zásadě probíhal výběr z řad zájemců o program P-PooL). Podchycení takových budoucích příp. doktorandů a spolupracovníků je v zájmu každého vedoucího pracoviště a v celkovém souladu s ambicí LF MU profilovat se jako silná výzkumná instituce. Návrhy obsahující název tématu práce, krátkou anotaci, její charakter (B, D, B+D), jména a kontaktní adresy školitele a afiliaci příslušného ústavu/kliniky (viz přiložený seznam loňských témat) zasílejte prosím co nejdříve ale nejpozději do 9. 12. 2016 přímo mně na níže uvedený e-mail. Předem děkuji za Vaši iniciativu a spolupráci. S pozdravem, Prof. MUDr. Kateřina Kaňková, Ph.D. za pracovní skupinu P-PooL kankov@med.muni.cz