č. j.: MU-IS/161713/2024/2409638/LF-1 1 Směrnice Lékařské fakulty Masarykovy univerzity č. 1/2024 REVIEW BOARD LÉKAŘSKÉ FAKULTY MASARYKOVY UNIVERZITY ve zněním účinném od 20. 5. 2024 Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“), vydávám tuto směrnici. Část první ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ I. Úvodní ustanovení (1) Cílem této směrnice je stanovit pravidla působení Review board (dále jen RB), jakožto poradního orgánu děkana Lékařské fakulty Masarykovy univerzity (dále jen LF MU). (2) Cílem tohoto orgánu je: a) minimalizovat rizika spojená s přípravou a realizací grantových projektů externích poskytovatelů pro LF MU jako nositele projektu, b) maximalizovat pozitivní dopad realizovaných projektů na rozvoj fakulty, c) zajistit efektivní alokaci fakultních zdrojů (finančních, prostorových i personálních) pro přípravu a realizaci grantových projektů. (3) Navrhovatelem je pro účely této směrnice myšlena osoba, jenž předkládá projektový záměr. (4) Řešitelem je navrhovatel ve fázích následujících po schválení záměru RB. II. Složení poradního orgánu RB (1) RB se skládá z: a) proděkana pro vědu, doktorské studium a organizační rozvoj LF MU (“dále jen jako proděkan pro vědu”), b) proděkana pro rozvoj a studium v klinických oborech všeobecného lékařství LF MU, c) tajemníka LF MU, d) předsedy Etické komise LF MU, e) vedoucího oddělení projektové podpory LF MU (dále jen OPP). Digitally signed by prof. MUDr. Martin Repko, Ph.D. 14.05.2024 č. j.: MU-IS/161713/2024/2409638/LF-1 2 Část druhá ORGANIZACE RB III. Organizace zasedání RB (1) RB projednává jak projektové záměry, tak projekty, které jsou již ve fázi realizace. (2) RB projednává projekty a záměry týkající se: a) mezinárodních projektů (Horizont Evropa, Erasmus+, FM EHP Norsko apod.), b) operačních programů, c) vybraných národních projektů: - Technologické agentury ČR (TAČR), - Grantové agentury ČR (GAČR), projektů JUNIOR STAR a EXPRO, - ostatních projektů s rozpočtem nad 20 mil Kč vč. DPH, - projektů se spolufinancováním definovaným dotační výzvou, - projektů vyžadujících spolufinancování z investičních zdrojů fakulty. (3) Mimo vyjmenované typy může kterýkoliv ze členů RB navrhnout projednání dalšího projektu či záměru projektu na LF MU. (4) RB projednává záměry a projekty bez ohledu na roli, ve které v projektu LF MU vystupuje, tedy jak ty, kde je LF MU v roli partnera tak ty, kde je v roli koordinátora. (5) RB stanoví v dostatečném předstihu seznam projektů, které budou v rámci následujícího zasedání RB prezentovány. (6) RB se schází pravidelně, a to alespoň jedenkrát měsíčně, pokud proděkan pro vědu nerozhodne jinak. O termínu zasedání RB informuje zástupce OPP všechny dotčené navrhovatele/řešitele a členy RB, a to nejpozději 2 týdny před plánovaným termínem zasedání. Současně jsou termíny zveřejněny na webových stránkách RB a prostřednictvím pravidelného newsletteru Grantoviny. (7) Organizaci zasedání RB, harmonogram, místo jednání a všechny potřebné podklady zajišťuje OPP. (8) OPP připraví všechny relevantní podklady pro zasedání RB a zašle je nejpozději 3 pracovní dny před zasedáním členům RB. č. j.: MU-IS/161713/2024/2409638/LF-1 3 (9) Standardně se navrhovatel/ řešitel účastní zasedání RB prezenčně, ve výjimečných a zdůvodněných případech mu může být umožněna účast online. Navrhovatel/řešitel může požádat o účast online nejpozději v den zasedání RB, a to prostřednictvím kontaktního e-mailu vedoucímu oddělení OPP. (10) Děkan LF MU má právo být přítomen na zasedání RB a působit zde jako poradní hlas (11) RB je usnášeníschopná při účasti nadpoloviční většiny všech členů. (12) RB rozhoduje hlasováním. To řídí proděkan pro vědu, v jeho nepřítomnosti pak jiný pověřený člen RB, přičemž se hlasuje prezenčně a veřejně. (13) Rozhodnutí, doporučení či opatření je přijato, jestliže se pro něj vyslovila nadpoloviční většina přítomných členů RB. (14) O průběhu zasedání RB a o výsledcích projednávání je pořizován zápis. (15) O výsledku projednávání bude navrhovatel/řešitel informován písemně, a to nejpozději 2 pracovní dny po ukončení zasedání RB. IV. Mimořádné zasedání RB (1) V případě, že proděkan pro vědu rozhodne, že je potřeba projednat projektový záměr ve zrychleném řízení, může nařídit mimořádné zasedání RB mimo pravidelné měsíční termíny zasedání RB. (2) O termínu mimořádného zasedání RB informuje zástupce OPP všechny dotčené navrhovatele/řešitele a členy RB, a to nejpozději 3 dny před plánovaným termínem zasedání. (3) OPP připraví všechny relevantní podklady pro mimořádné zasedání RB a zašle je nejpozději 1 pracovní den před zasedáním členům RB. (4) Účast všech členů a navrhovatelů/řešitelů je zajištěna v online podobě, formou videokonferenčního hovoru. V. Projednávání projektových záměrů (1) Navrhovatel záměru dle čl. III odst. 2 je povinen před zasedáním RB řádné vyplnit a předat vyplněnou Přílohu č. 1 – Projektový záměr. Projektový záměr musí být nejpozději 5 pracovních dní před zasedáním RB zaslán navrhovatelem na emailovou adresu vedoucímu oddělení OPP. č. j.: MU-IS/161713/2024/2409638/LF-1 4 (2) V případě mimořádného zasedání je tato lhůta zkrácena na 2 pracovní dny před mimořádným zasedáním RB. (3) V průběhu zasedání RB představí navrhovatel záměr projektu členům RB. (4) Navrhovatel se zaměří především na: a) představení akademického týmu pro přípravu a případnou realizaci projektu, b) zhodnocení kapacit pro realizaci projektu (personální, prostorové), c) popis výstupů projektu s důrazem na konkrétní výstupy garantované LF MU, d) popis přínosu projektu pro LF MU. (5) RB následně rozhodne o schválení či neschválení přípravy nebo podání navrhovaného záměru. VI. Projednání realizace projektů (1) V průběhu zasedání RB představí řešitel projektu členům RB stav řešení projektu se zaměřením na: a) harmonogram projektu a plnění milníků projektu, b) plnění cílů a výstupů projektu, c) čerpání rozpočtu, d) stav realizace veřejných zakázek, pokud je to relevantní, e) zhodnocení spolupráce v rámci konsorcia, pokud je to relevantní, f) rizika, která by mohla ohrozit řádnou realizaci projektu. (2) Členové RB mohou v rámci diskuze klást dotazy vztahující se k realizaci projektu. Následně RB rozhodne o doporučeních nebo opatřeních týkajících se projektu. Část třetí ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ VII. Závěrečná ustanovení (1) Výkladem jednotlivých ustanovení této směrnice a aktualizací této směrnice je pověřeno Právní oddělení Lékařské fakulty Masarykovy univerzity. (2) Tato směrnice nahrazuje veškerá předchozí znění směrnice č. 1/2024 Review Board Lékařské fakulty Masarykovy univerzity. č. j.: MU-IS/161713/2024/2409638/LF-1 5 (3) Kontrolu dodržování této směrnice provádí proděkan pro personální záležitosti, vnitřní organizaci a legislativu LF MU. (4) Tato směrnice nabývá platnosti dnem podpisu a účinnosti dnem 20. 5. 2024. (5) Nedílnou součástí směrnice je její příloha, Příloha č. 1 – Projektový záměr. prof. MUDr. Martin Repko, Ph.D. Děkan LF MU MU-IS/323550/2023/2241473/LF-1 6 Od: Do: Poskytovatel dotace: rojektu: ANO NE ANO NE