Opatření děkana Fakulty informatiky Masarykovy univerzity č. 10/2021 VÝPŮJČKY ZAŘÍZENÍ PRO SOCIÁLNĚ SLABÉ A POTŘEBNÉ STUDENTY FI (ve znění účinném od 1. 11. 2021) [DEL: :DEL] Podle § 28 odst. 1 zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o vysokých školách“) vydávám toto opatření:[DEL: :DEL] [DEL: :DEL] Článek 1 Úvodní ustanovení (1) Opatření stanoví pravidla pro výpůjčky zařízení pořízených Masarykovou univerzitou se záměrem zavedení systémové podpory sociálně slabých a potřebných studentů ve formě HW vybavení určeného k výpůjčkám. Článek 2 Podávání žádostí o vypůjčení zařízení (1) Studenti bakalářských a magisterských studijních programů Fakulty informatiky, kteří se z různých důvodů ocitli v hmotné nouzi a nemají k dispozici techniku potřebnou pro studium, mohou požádat o vypůjčení zařízení uvedených v příloze tohoto opatření. (2) Výzva k podávání žádostí bude zveřejněna nejméně 7 dnů před otevřením sběru žádostí na vývěsce Studijního oddělení v Informačním systému IS MU. (3) Žádost o vypůjčení může podávat student, který: a) nemá přerušené studium, b) není samoplátce, c) nepřekročil standardní dobu studia v žádném ze studijních programů studovaných na MU nebo jiné vysoké škole v České republice, d) není souběžně zapsán i do jiného studijního programu na MU, e) nespáchal během studia disciplinární přestupek. (4) Žádost o výpůjčku podává student přes Úřadovnu stejným způsobem, jako je tomu v ostatních věcech studia. (5) V žádosti student uvede odůvodnění žádosti o výpůjčku, které může doplnit vložením dokumentů potvrzujících potřebnost vypůjčení zařízení. (6) Součástí žádosti je čestné prohlášení studenta, že je studentem sociálně slabým a potřebným. Článek 3 Vyřízení žádosti o vypůjčení zařízení (1) Žádost je předána k vyjádření Studijnímu oddělení, které doporučí nebo nedoporučí kladné vyřízení žádosti proděkanovi pro bakalářské a magisterské studium. (2) Pokud žádost schválena není, student dostává zprávu o zamítnutí žádosti. (3) Pokud je žádost schválena, tak je následně předána osobě pověřené evidencí majetku, která zajistí generování smlouvy o výpůjčce dle vzoru v příloze č. 2 tohoto opatření a její předání k podpisu odpovědné osobě. (4) V případě, že student žádal o vypůjčení zařízení, které již není k dispozici, bude vyřízení žádosti odloženo na dobu, kdy bude zařízení vráceno jiným studentem. Článek 4 Převzetí vypůjčovaného zařízení a jeho vrácení (1) Po zajištění podpisu odpovědné osoby za FI je student vyzván k převzetí vypůjčovaného zařízení. (2) Nebude-li zařízení studentem převzato nejpozději do 14 dnů od výzvy k převzetí, bude žádost považována za neplatnou a zařízení může být nabídnuto k zapůjčení dalším studentům. (3) Student po dobu výpůjčky: a) je povinen vypůjčené zařízení užívat v souladu s jeho účelem, b) není oprávněn přenechat vypůjčené zařízení k užívání třetí osobě, c) odpovídá za škody, které budou způsobeny na vypůjčeném zařízení po dobu trvání výpůjčky, d) je povinen bezodkladně oznámit ztrátu, poškození nebo jiné závady vypůjčeného zařízení na e-mail: vypujcky@fi.muni.cz, e) je povinen na základě výzvy ze strany FI předložit vypůjčené zařízení osobě pověřené evidencí majetku za účelem provedení řádné inventarizace, f) je povinen vypůjčené zařízení vrátit FI, jakmile jej nebude potřebovat, nejpozději však do konce sjednané doby výpůjčky, g) je povinen vypůjčené zařízení vrátit před skončením stanovené doby vypůjčení do jednoho týdne po doručení písemné žádosti FI k jeho vrácení v případě, že přestane splňovat podmínky pro vypůjčení zařízení. (4) O vrácení vypůjčeného zařízení je sepsán protokol, v němž je zaznamenán stav vraceného zařízení. Článek 5 Závěrečná ustanovení (1) Výkladem jednotlivých ustanovení tohoto opatření pověřuji tajemnici Fakulty informatiky. (2) Kontrolu dodržování tohoto opatření vykonává Studijní oddělení Fakulty informatiky. (3) Toto opatření nabývá platnosti dnem zveřejnění. (4) Toto opatření nabývá účinnosti dnem 1. listopadu 2021. Jiří Zlatuška děkan FI podepsáno elektronicky