Příloha 2a POKYNY PŘED NÁSTUPEM DO PRACOVNÍHO POMĚRU Vstupní pracovnělékařská prohlídka Vstupní pracovnělékařskou prohlídku musíte absolvovat před podpisem pracovní smlouvy, nejpozději pracovní den před datem nástupu do pracovního poměru. Prohlídku, prosím, absolvujte u svého praktického lékaře. Lékaři přineste žádost o provedení prohlídky – 3 výtisky (pro lékaře, pro Vás a pro FI). K lékaři se, prosím, objednejte v dostatečném předstihu (bude-li mít praktický lékař delší dovolenou nebo velmi dlouhé objednávkové termíny apod.) V případě, že byste prohlídku nestihl/a absolvovat před datem nástupu do pracovního poměru, kontaktujte, prosím, obratem Personální oddělení FI. Doklad, který Vám praktický lékař za provedení pracovnělékařské prohlídky vystaví, Vám proplatíme v první výplatě. Požádejte v ordinaci, aby na dokladu bylo uvedeno: · Vaše jméno a příjmení, · text: „prohlídka pro Masarykovu univerzitu, IČO: 00216224“. Podpis pracovní smlouvy a mzdová agenda Personalistka Personálního oddělení FI se s Vámi domluví na schůzce za účelem podepsání pracovní smlouvy a dalších nástupních dokumentů tak, aby schůzka proběhla po absolvování vstupní prohlídky. K podpisu pracovní smlouvy si prosím doneste: · lékařem potvrzenou žádost o provedení pracovnělékařské prohlídky, · doklad o úhradě pracovnělékařské prohlídky, · občanský průkaz (pro ověření poskytnutých údajů), · průkaz pojištěnce zdravotního pojištění (pokud jste pojištěn/a v ČR, pro ověření poskytnutých údajů), · doklad o nejvyšším ukončeném vzdělání (výuční list, maturitní vysvědčení, vysokoškolský diplom nebo další doklady o vyšším vzdělání) – doklad nemusí předkládat absolventi MU. Součástí schůzky není vstupní školení BOZP a PO ani seznámení s vnitřními předpisy, neboť: · vstupní školení k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a požární ochraně probíhá elektronicky prostřednictvím e-learningu; podrobné informace pro jeho absolvování naleznete v informačním emailu, který Vám bude v den nástupu zaslán na pracovní email, · seznámení s důležitými vnitřními předpisy probíhá také elektronicky; podrobné informace naleznete v informačním emailu, který Vám bude v den nástupu zaslán na pracovní email. Po podpisu pracovní smlouvy se Vám bude věnovat mzdová účetní. Na schůzku se mzdovou účetní si prosím připravte: · údaje o bankovním účtu vedeném u banky v České republice – číslo účtu a kód banky, · potvrzení o zaměstnání (zápočtový list) od Vašeho předchozího zaměstnavatele. Mzdová účetní s Vámi také probere uplatnění: · základní slevy na dani (nárok na základní slevu máte automaticky, je potřeba podepsat prohlášení poplatníka daně z příjmů), · dalších slev na dani a doložení potřebných dokumentů, abyste slevy mohl/a uplatnit, · příspěvku FI ve výši 2 % z tarifní složky mzdy na penzijní připojištění. Budete-li chtít uplatňovat další slevy na dani, připravte si prosím tyto dokumenty: - rodné listy dětí (žádáte-li o daňové zvýhodnění na děti) a potvrzení manžela/partnera ze zaměstnání, že zvýhodnění neuplatňuje, - potvrzení o studiu (jste-li student do 26 let nebo student prezenční formy doktorského studia do 28 let), - doklad o přiznání invalidního důchodu. Pokud zatím nemáte potřebné dokumenty k dispozici, dodejte je mzdové účetní v průběhu Vašeho prvního pracovního měsíce. Výčet všech slev na dani je uveden v § 35ba zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění platných předpisů. Se mzdovou účetní můžete konzultovat také agendu spojenou se správným postupem v případě souběhu zaměstnání v rámci EU/EHP a Švýcarska. Poznámka k určení příslušnosti k právním předpisům v oblasti sociálního zabezpečení v případě souběhu zaměstnání v rámci EU/EHP a Švýcarska Na základě výkonu práce v rámci pracovního poměru v České republice je z Vaší mzdy odváděno sociální a zdravotní pojištění v České republice. Pokud bude po nástupu do zaměstnání v České republice docházet k souběhu zaměstnání v jiném státě EU/Evropského hospodářského prostoru (EHP) nebo Švýcarska (tzn., budete mít ještě jiného zaměstnavatele), je nutné iniciovat zajištění formuláře A1 (Potvrzení o příslušnosti k právním předpisům sociálního zabezpečení). Formulář A1 slouží k určení, do kterého státu EU/EHP/Švýcarska budou v případě souběhu zaměstnání odváděny sociální a zdravotní odvody plynoucí ze zaměstnání v České republice. Pokud bude k souběhu zaměstnání docházet, kontaktujte prosím co nejdříve mzdovou účetní, která Vám poskytne bližší informace. V případě dotazů nebo nejasností se na nás prosím neváhejte obrátit. Personální oddělení FI MU email: pers@fi.muni.cz (Najdete nás v kancelářích B511 a B502a v 5. patře budovy B.)