Příloha 2b POKYNY PŘED NÁSTUPEM DO PRACOVNÍHO POMĚRU Vstupní pracovnělékařská prohlídka (kategorie rizikové práce 1 s profesními riziky nebo kategorie rizikové práce 2) Vstupní pracovnělékařskou prohlídku musíte absolvovat před podpisem pracovní smlouvy, nejpozději pracovní den před datem nástupu do pracovního poměru. Jelikož budete vykonávat rizikovou práci, je zákonnou povinností absolvovat vstupní prohlídku u smluvního poskytovatele pracovnělékařských služeb MU. Smluvním lékařem MU je: MUDr. Věra PŘIBYLOVÁ Adresa ordinace: Slovákova 11, 602 00 Brno Ordinace se nachází do 10 min. pěšky ze zastávky Česká, příp. do 5 min. pěšky ze zastávky Smetanova. Ordinace je ve 4. patře (výtah), do čekárny je nutné zazvonit na panelu u dveří do čekárny. Vstupní prohlídka je možná jen po předchozím objednání konkrétního termínu. Objednání nebo případnou změnu termínu zajišťuje Personální oddělení FI. Na prohlídku si prosím přineste: · 3 vyhotovení žádosti o provedení prohlídky (pro Vás, pro lékaře, pro FI), · výpis ze zdravotnické dokumentace od svého registrujícího (tj. praktického) lékaře – zkontaktujte, prosím, v dostatečném předstihu před termínem prohlídky svého praktického lékaře, aby Vám vydal výpis ze zdravotnické dokumentace; doklad, který Vám lékař za výpis vystaví, Vám proplatíme v první výplatě, · brýle/kontaktní čočky, máte-li je lékařem předepsané ke korekci zraku, · vzorek ranní moči. Za smluvní prohlídku budete muset uhradit poplatek 550 Kč, v ordinaci lze platit hotově i kartou. Doklad, který Vám smluvní lékař za provedení prohlídky vystaví, Vám proplatíme v první výplatě. Podpis pracovní smlouvy a mzdová agenda Personalistka Personálního oddělení FI se s Vámi domluví na schůzce za účelem podepsání pracovní smlouvy a dalších nástupních dokumentů tak, aby schůzka proběhla po absolvování vstupní prohlídky. K podpisu pracovní smlouvy si prosím doneste: · lékařem potvrzenou žádost o provedení pracovnělékařské prohlídky, · doklad o úhradě pracovnělékařské prohlídky, · občanský průkaz (pro ověření poskytnutých údajů), · průkaz pojištěnce zdravotního pojištění (pokud jste pojištěn/a v ČR, pro ověření poskytnutých údajů), · doklad o nejvyšším ukončeném vzdělání (výuční list, maturitní vysvědčení, vysokoškolský diplom nebo další doklady o vyšším vzdělání) – doklad nemusí předkládat absolventi MU. Součástí schůzky není vstupní školení BOZP a PO ani seznámení s vnitřními předpisy, neboť: · vstupní školení k bezpečnosti a ochraně zdraví při práci a požární ochraně probíhá elektronicky prostřednictvím e-learningu; podrobné informace pro jeho absolvování naleznete v informačním emailu, který Vám bude v den nástupu zaslán na pracovní email, · seznámení s důležitými vnitřními předpisy probíhá také elektronicky; podrobné informace naleznete v informačním emailu, který Vám bude v den nástupu zaslán na pracovní email. Po podpisu pracovní smlouvy se Vám bude věnovat mzdová účetní. Na schůzku se mzdovou účetní si prosím připravte: · údaje o bankovním účtu vedeném u banky v České republice – číslo účtu a kód banky, · potvrzení o zaměstnání (zápočtový list) od Vašeho předchozího zaměstnavatele. Mzdová účetní s Vámi také probere uplatnění: · základní slevy na dani (nárok na základní slevu máte automaticky, je potřeba podepsat prohlášení poplatníka daně z příjmů), · dalších slev na dani a doložení potřebných dokumentů, abyste slevy mohl/a uplatnit, · příspěvku FI ve výši 2 % z tarifní složky mzdy na penzijní připojištění. Budete-li chtít uplatňovat další slevy na dani, připravte si prosím tyto dokumenty: - rodné listy dětí (žádáte-li o daňové zvýhodnění na děti) a potvrzení manžela/partnera ze zaměstnání, že zvýhodnění neuplatňuje, - potvrzení o studiu (jste-li student do 26 let nebo student prezenční formy doktorského studia do 28 let), - doklad o přiznání invalidního důchodu. Pokud zatím nemáte potřebné dokumenty k dispozici, dodejte je mzdové účetní v průběhu Vašeho prvního pracovního měsíce. Výčet všech slev na dani je uveden v § 35ba zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění platných předpisů. Se mzdovou účetní můžete konzultovat také agendu spojenou se správným postupem v případě souběhu zaměstnání v rámci EU/EHP a Švýcarska. V případě dotazů nebo nejasností se na nás prosím neváhejte obrátit. Personální oddělení FI MU email: pers@fi.muni.cz (Najdete nás v kancelářích B511 a B502a v 5. patře budovy B.)