č.j.: …………………………………… V souladu s ustanovením § 26/1a) zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole a vyhlášky č. 416/2004 Sb., kterou se zákon o finanční kontrole provádí, a v souladu s ustanoveními směrnice MU o řízení projektů a směrnice MU o zajištění finanční kontroly na Masarykově pověřuji k projektu: registrační číslo projektu: ……………………………………………… název projektu: ……………………………………………… interní číslo zakázky: ……………………………………………… řešitelem projektu: ………………………………………………. .................................. … vedoucím zakázky: ………………………………………………. .................................. … příkazcem operací: ………………………………………………. .................................. … správcem rozpočtu: ………………………………………………. .................................. … hlavním účetním: ………………………………………………. .................................. … Z tohoto pověření Vám vyplývají práva a povinnosti stanovené zákonem č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole a vyhláškou č. 416/2004 Sb., kterou se zákon provádí, dále platnými normami MU, zejména směrnicí MU o řízení projektů a směrnicí MU o zajištění finanční kontroly. datum účinnosti pověření: ………………………………………………. ....................................................……. děkan Řešitel projektu odpovídá zejména za: · odbornou a technickou stránku řešení projektu, · řízení projektu k dosažení stanovených cílů a výstupů ve vymezeném čase a kvalitě z přidělených finančních zdrojů, · sledování rizik, která se mohou v průběhu řešení projektu vyskytnout, a přijetí opatření k jejich odstranění nebo zmírnění ve spolupráci s vedením FI, · podniknutí příslušných kroků k nabytí a ochraně vlastnických práv MU k výstupům z projektu v souladu s návrhem projektu a jeho způsobem financování, · odvod výsledků poskytovateli, · dodržení kritérií hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti výdaje, · dodržení výše a předepsané struktury rozpočtu, · zajištění veřejných zakázek v souladu s platnou legislativou a podmínkami investora, · vypracování požadovaných zpráv a jejich obsahovou a formální správnost, · vypracování průběžných vyúčtování a závěrečného vyúčtování projektu, · vedení účetních dokladů o nákladech a výnosech projektu a provedení závěrečného vyúčtování zakázek, · vedení kompletní elektronické i fyzické dokumentace projektu a její bezchybné předání k archivaci na Oddělení výzkumu, vývoje a doktorského studia FI, · zajištění podkladů pro interní nebo externí audit podle požadavků investora, · zajištění udržitelnosti projektu, · v případě ukončení pracovního poměru řešitele v době trvání projektu nebo době udržitelnosti projektu přenést tyto povinnosti na nového řešitele. Příkazce operací odpovídá zejména za: · správnost určení dlužníka, výše a splatnosti vzniklého nároku, resp. správnost určení věřitele, výše a splatnosti vzniklého závazku a soulad výše závazku s individuálním nebo limitovaným příslibem, · hospodárné, efektivní a účelné vynakládání finančních prostředků, dodržení výše a předepsané struktury rozpočtu, · nezbytnost uskutečnění operace pro plnění stanovených úkolů, · soulad připravované operace s platnou legislativou a podmínkami investora, · věcnou správnost a úplnost podkladů k provedení operace – připravuje informace potřebné pro správné zaúčtování účetního případu (smlouvy, jiná dokumentace), · vymezení rizik, včetně rizika personálního propojení u veškerých závazků, která se mohou v průběhu operace vyskytnout, a také za přijetí opatření k odstranění nebo zmírnění rizik. Správce rozpočtu: · prověřuje, zda připravovaná operace není v rozporu s právními předpisy a vnitřními normami MU, · kontroluje, zda připravovaná operace je v souladu se závaznými ukazateli zdroje financování a v souladu s podmínkami použití takového finančního zdroje, · provádí kontrolu rozsahu oprávnění příkazce operace k připravované účetní operaci, · posuzuje finanční dopad operací na použitelné zdroje v příslušném rozpočtovém období a potřebu zajištění zdrojů pro další rozpočtové období, · odpovídá za účelnost a hospodárnost schvalované operace. Hlavní účetní projektu: · ověřuje úplnost náležitostí účetních dokladů, včetně správného očíslování, zapsání a zaúčtování, · ověřuje soulad údajů o věřiteli/dlužníkovi, výši a splatnosti vzniklého závazku/nároku s údaji ve vydaném pokynu, · zkontroluje, zda u připravované operace byla provedena předepsaná kontrola příslušným příkazcem operace, příp. správcem rozpočtu, · odpovídá za komplexnost příloh, · ověřuje správnost provedených oprav, pokud jsou provedeny, · provádí přezkoušení sběrných dokladů ve vazbě na prvotní doklady, · při využití sběrných účetních dokladů ověřuje shodnost s původními prvotními doklady (zda jsou v nich shrnuty stejnorodé hospodářské nebo účetní operace nejvýše za jeden kalendářní měsíc), · odpovídá za soulad pokynu příkazce operace k zajištění platby v rámci případného limitu pro určené a stanovené období, · posuzuje jiné skutečnosti týkající se uskutečnění operace jako účetního případu podle zvláštních právních předpisů pro vedení účetnictví, souvisejících účetních rizik, které se mohou vyskytnout zejména v souvislosti se zapojením cizích zdrojů, zálohami, hospodařením s fondy a přijetí případných opatření k jejich vyloučení nebo zmírnění, · v případě zjištění skutečností majících charakter trestné činnosti neprodleně uvědomí děkana a tajemníka FI.